Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Lisa - 27 maj 2009 20:15

i dag fick jag inte mindre än två brev.

En för tidig födelsedagspresent från farfar, oförväntat men mycket välkommet. :)

Det andra brevet innehöll en artikel om Per Morberg som varit i Göteborgsposten, från min gamla barndomsbästis tillika bloggläsare Linda!

Ännu mera oväntat, och skitkul. :D Tack!


Martin fick ett reklamblad från OnOff som var fullproppad med rosa datorer och musar. Ett hån mot mej?! :S 


Av Lisa - 27 maj 2009 19:24

Jag är grymt sugen på att köpa nått nytt.

Nått helt nytt, något annorlunda som jag inte har nåttt liknande...

Hittade dessa klänningar på H&M (låade bilderna därifrån),riktigt snygga. :D


Vad tycks? :D

Av Lisa - 27 maj 2009 19:07

Börja bli lite matt nu, men inte hälften så trött som jag har varit. :P

Viggo han var med trött han, vid tio över sex frågade jag honom om han ville sova.

Han gick raka spåret in till sitt rum, kelade lite med Sötnos å somnade. :)

Så jäkla gulligt. :D


Stina är fortfarande kvar, vi har haft det så bra så hela dagen. :)

Lite trist väder, men man kan va inne med så. :D 


I morron ska vi i klassen va funktionärer på DC-cup. En friidrottstävlig för utvecklingsstörda. Det ska bli roligt. :) Men jag är lite nervös ska jag erkänna. :D


Nu ska jag spana lite kläder... 

Av Lisa - 27 maj 2009 10:50

Fuderar på Hallon-Royale eller Torta della nonna...

Kan bli gott. :D



Ja, jag tänker tänja lite på gränserna, fyller man år så gör man. :D



Av Lisa - 27 maj 2009 10:40

Nu orkar jag inte med alla tradiga lagar mer. :)

Ahhh vad det ska bli skönt å sluta skolan!

Framför allt ska det bli skönt å tjäna lite money.

Det var länge sen vill jag lova.

100% över sommaren hade inte varit fel. :P


Nu ska jag snart sluta tjata, men jag har ringt facket angående hur de räknar med anställningen, då alla säger olika(som vanligt) men de var inte tillgängliga. Tänkte kolla lite om lönen å så med, jag har ingen aning om vad usk-lönen ligger på nämligen. :D


Eftersom det inte blir kalas på söndag, men jag ändå kräver att bli firad. :D (ja, jag är barnsligt förtjust i presenter) kommer familjen på bruch på söndag. Håller på å kollar recept till dess. :)

Det blir iallafall dinkelfrallor(som är svingoda) å nån efterätts kaka, helst med madelmassa. :D


Snart kommer Stina. :D

Av Lisa - 27 maj 2009 09:56

Har precis ringt, först till chefen(som inte svarar, såklart!) å sen upp till jobbet å efterlyst mitt schema.

Eftersom jag ska till skolan i morron å på fredag tänkte jag kolla om jag kunde komma å hämta det.

Eller åtminstone få veta hur många procent jag ska jobba, å hur jag jobbar vecka 25 när Viggo ska gå på dagis.

Chefen har dock bestämt att hon ska va den som lämnar schemat personligen så jag får väl hoppas att hon behagar va där nån av dagarna.

jag hoppas verkligen att jag får mer än 80 procent, då min tjänst kommer hamna på det jag får framöver. 

Undrar hur det blir med lönen med? När jag får den å vad jag får? Kommer ju inte ha mitt usk-betyg klart innan jag börjar, men jag hoppas för allt i världen att jag ska få usk-lön ändå! :P

Gah, vad jag längtar efter att börja, kommer bli tufft med helger å så innan man vant sej, men jag älskar mitt jobb! :D


Av Lisa - 27 maj 2009 09:01

Nu är jag så gott som klar med min uppgift om ryggmärgsbråck. :)

Ibland är jag ganska duktig. :) Klockan är bara nio med, så jag hinner med en massa geriatrik med. :D


Jag är så nöjd med mina nya bågar med, jäklar vad snygga dom är. :)

Är nästan lite glad att det inte sä sol i dag så man kan ha vanliga glasögon utan att bli bländad. :)


Inget vettigt att komma med, nej, maskar bara lite som ni märker. :D


Av Lisa - 27 maj 2009 07:48

I dag känner jag mej inte alls lika glad som jag gjort de senaste dagarna.

Tvärtom, jag känner mej ganska sorglig faktiskt.

I går hände det jag har befarat, det sa bara PANG i min sedan innan sargade handled å det gör så ont!

Har varit vaken större delen av natten pga. smärta(och att Viggo har varit vaken måååååånga timmar...).

Det är ju skit med, vilken timing percis när jag snart ska börja jobba. :(

Har så ont att jag har tagit alvedon å inte känner nån motivation till promenad i dag på morronen.

Men om vädret inte blir precis skit tänker jag gå till dagis å hem sen.

Som om det inte vore nog att ha ont i handleden på höger sida så har jag fått ett stort blåmärke på andra armen, precis på den punkt som ligger mot bordskanten när man skriver på datorn.

Suck, så tröttsamt!


I dag ska jag skriva klart social omsorgs uppgiften å sen kommer Stina. :)


Jag har två uppgifter kvar i geriatriken, å sen ska vi få en stor om demens som jag kombinerar i bägge kurserna.

Jag har känt att jag har haft väldigt god tid på mej. 

Men nu känner jag lite stressad ändå. Sista veckan börjar jag ju jobba å då hinner jag inte ett skit ju. Fast det kan ju hända att vi får självstudier å då bör jag hinna allt de dagar jag inte jobbar.

Dock känner jag att ledigheten jag hade tänkt kosta på oss på min födelsedag, den blir det nog inget med...


Nu ska jag sätta i gång med mitt här. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards