Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under maj 2009

Av Lisa - 7 maj 2009 14:47

Har varit runt på en herrans massa ställen i jakt på den där presenten!

Tror ni att vi har fått tag på någon?!

NEJ.

Orkar inte köra i väg så i morron ska jag kolla ett sista ställe sen får det bli sista lösningen: ett egengjort presentkort.


Har hämtat mitt Lindex-paket, tub-topen å bh:n(kanske) ska jag lämna tillbaka. 

Tub-topen var faktiskt för stor tro det eller ej, men ändå kommer den bli för tajt om jag tar en mindre. Hur nu det går i hop..?! :)

I bland undrar jag om jag är dum på riktigt eller om jag inte har sett mej själv i speglen. Så note to my self: LISA: GET AT GRIP, DU KOMMER INTE UNDAN MED ATT ANVÄNDA TUB-TOP, EVER!!!!


Tack för alla fina komplimanger angående fikat. :P 

Av Lisa - 7 maj 2009 09:38

Jaha, vad säger vi om detta?

En betydligt bättre genomgång av SoL än häromdagen i allafall.

Föreläsning efter rasten av biståndshandläggare, alltid spännande.

Morronen var smidiga i dag, men Viggo blev ledsen när jag gick. :S

Dock känner jag mej allmänt oförberedd i för eftermiddagen, varken nappar eller vagn med mej... Vi ska ju på presentjakt när vi slutat...

Det löser sej nog ändå, men känns ju lite flummigt..

Är den trött, gäspade till å med på vägen hit. Morronen brukar det ändå finnas lite hopp.

Jag lägger ner nu, inget vettigt att komma med märker jag...


Hej!

Av Lisa - 6 maj 2009 21:26

Leila på landet hade svamp-tema, är inget fan alls av det så jag överlämnde tv-tittandet till Martin. :D


Så, då var denna dagen över.

Jag är riktigt nöjd. Det var roligt å allt bakat var gott. :)

Pratade kanske inte så myclet som jag hade önskat/brukar, men jag blev nog lite blyg. :D 

Anyway, jag vet vad mina grejer kostade nu, så det känns helt lugnt. :P

Fick välja en grej som bonus, tog en solhatt för det behöver Viggo. :D


Jag har så förbannat ont i mina ben, i lederna på nått mysko sätt. :(

Har varit en busy day så det beror väl på det kan jag tro.


Har en gigantisk å skitsvår uppgift till i morron, men jag orkar banne mej inte göra den nu så det får va. Hade helt glömt det å kom på det först sent i eftermiddags så..


Det blir väl sängen för mej nu, sömn behöver man alltid.


Skola i morron, sen presentjakt på eftermiddagen..


Kommer nog sova gott så nöjd som jag är med dagen.

Ingen huvudvärk å lite socialt umgänge utan för datorn som omväxling. :D


Å till de som inte tycker det verkar vettigt å blogga vill jag bara säga att det har sååååå många fördelar. :D

Exempelvis att man får chansen att träffa nya människor som man kanske inte hade träffat annars. :D


Gonatt nu!

Av Lisa - 6 maj 2009 20:50

Mycket trevligt med huset fullt av härliga människor!

Ni är hjärtligt välkomna igen!<3 

 Detta köpte jag till Viggo...

  









Å så till mej själv. :P

Vet inte ens vad kalaset gick på i exakta summor, men det blir nog bra. :D 

Nu är det Leila!!!

BRB. :D

Av Lisa - 6 maj 2009 16:00

Flera av kvällens gäster är nät-bekantskaper, bloggläsare.

De har aldrig träffat mej irl, inte å pratat eller så i allafall.


Jennie skrev en kommentar om att det känns som att man ska träffa en bok-karaktär!  :D Ha, ha! :)


Nu kommer det ju ,mycket folk så jag kommer väl mest ränna runt som en yr höna.

Jag kan meddela att ni kommer inte bli besvikna, jag är precis som jag är här. Samma person alltså, kanske lite positivare än vad det låter som bara. :D

Dessutom har jag som alltid överdrivit lite vad gäller fika-biten.

Å det är verkligen the real me. :D Hoppas ingen ratar vetemjöl, det har gått åt ett helt paket här i dag! :P

Av Lisa - 6 maj 2009 15:56

Skulle slänga ut en spindel genom Viggos fönster å krossade inte minde än två stycken lampor som hängde där!

Behöver jag säga att det är glas överallt?! :(

Av Lisa - 6 maj 2009 15:13

Samma visa vid hämtningen i dag.

Viggo gallskriker av ilska om han inte blir buren å vägrar äta annat än smörgås.

I dag blev det dessutom poängterat att de andra barnen inte duger som sällskap utan bara de vuxna.

Jag förstår inte riktigt vart de vill komma?

Att det är svinjobbigt med skrik hela tiden förstår jag mycket väl.

Men jag är ju inte där, han är inte så klängig hemma heller för den delen.

Just nu leker han hur bra som helst här till exempel...

Blir inte klok på det.

Tänk om de nångång kunde lägga till nått de gillar hos honom, inte bara peka på att han är jobbig jämt?

Nu förtiden har jag alltid en klump i magen innan jag går in genom dörren där... :S


Ligger på två plus å tre avhopp inför kvällen. Synd på avhoppen men roligt att det kommer så många ändå. :) 


Av Lisa - 6 maj 2009 13:27

Mitt hus är inte precis känt för att vara kallt(jo, kanske källaren men där ska vi inte va i kväll... :D)

Det blir inte precis svalare av att ugnen har varit på precis hela dagen.

Jag vill därför rekommendera er som ska komma hit att ha så tunna kläder på er som möjligt, så slipper vi kanske skicka i väg nån till akuten med värmeslag i allafall. :P


Jag ligger helt okej i planeringen för övrigt. Städ av kök å sista plåten ska in. Sen dusch å så innan jag hämtar hem Viggo. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards