Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under maj 2009

:D

Av Lisa - 23 maj 2009 08:49

Det är bara lördag i dag! :D Jippi.

Martin steg upp kvart i åtta å har varit ute å målat sen dess. 

Jag hittade honom på en hög steg mot gavlen som är in mot tomten när jag masade mej upp vid halv nio.

Visst jag har varit vaken, men strejkat bara. Så skönt att bara ligga i sängen.

Tillslut tog kaffesuget över. :D

Jag vakande egentligen första gången vid kvart över sex, trodde först inte att jag skulle kunna somna om, men det gick.


Jag ska påbörja mina projekt ganska omgående. Först ska jag rensa uta för små grejer ur Viggos byrå, sen ska här skrubbas.

Känns som det var en hel evighet sen här var riktigt rent.


Satsar på att hämta hem vår lilla älskling runt middags tid.

Längtar efter honom som en tok nu. :D

Vi ska trotsa rusket ute å inviga sandlådan såklart. :D 

Tur att jag tog hem regnbyxorna från dagis. :D


Jag är egentligen riktigt lycklig i dag.

Men min kropp motarbetar lyckokänslorna.

Är pms-lipig å sådär tjock som man blir... :(  (ja, dålig timing var ordet, romantik vad är det?!)

Så jag får göra allt för att kämpa emot å hålla modet upp å jag tänker vinna över hormonerna i dag, deppig kan man va i veckorna!

Jag kan nog konstatera att jag är något av en shoppoholic.

Varje gång jag är nere jobbar min hjärna som en dåre för att komma på saker att köpa.

Även det ska jag stå emot, ett par dagar till i allafall! :D


Hoppas ni får en fin dag trots att det inte är ett sånt super väder.


Av Lisa - 22 maj 2009 21:39

Ååå vad god min lövbiff var.

Kostade på mej ljuvlig bea-sås till det hela.

Å ett glas vitt. 

Svängde inom Grossen innan Gurri kom å hämtade oss.

Skulle köpa en mjölk men gick där i frpn med grejer för 300. Leggings å strumpor bland annat.


Vi har det jättemysigt, men vad tyst det har varit.

Vi längtar, det ska erkännas fast vi överlever alla gånger.

Att få sova ostört kommer inte göra ont precis. :P


Det sötaste i kväll var när Martin var ute å vattnade å det började regna

innan han ens var klar. :P


Snart blir det sova å sen i morron städar jag loss. :D


Av Lisa - 22 maj 2009 16:43

Hur många gånger har man inte fått för sej att det är lördag eller söndag i dag? :D

Underbart att det inte är i allafall. :D


Vi har hunnit lämnat Viggo, slängt skräp på tippen å hämtat sand till Viggos sandlåda ( å minst en till :P). Sen har jag målat två stolar å Martin en massa fönster.

Pannacottan står på kylning å jag ska snart duscha.


Min kropp har världshistoriens sämta timing å jag varit lite nera pga. en massa strunt, men det skiter jag i nu!

För här ska firas, ska till å med dricka lite vin hade jag tänkt! Så det så!



 


Av Lisa - 22 maj 2009 16:40

Om nån annan med är sugen å för att jag alltid får leta som en dåre efter receptet lägger jag in det här. :D


Ingredienser

2 2 dl vispgrädde
2 2 msk socker
100 100 g mjölkchoklad
0.75 0.75 st gelatinblad


Gör så här

1. Blötlägg gelantinbladet i en skål med vatten i cirka 5 minuter. Koka undertiden upp grädde och socker. Ta bort kastrullen från värmen och låt stå 10 minuter under lock.

2. Ta upp gelantinbladet och krama ur vattnet. Lägg ner det i den varma grädden och rör om så att det smälter.

3. Hacka chokladen och lägg i bunke. Häll över den varma gräddblandningen och rör om väl.

4. Häll upp i 4 koppar eller glas och ställ dem kallt i kylen cirka 3 timmar tills de stelnat helt. Servera med färsk frukt, gärna hallon.


Det ser ganska lite ut per person när man häller upp det, men belive me, det är tillräckligt! :D

Av Lisa - 22 maj 2009 10:24

Har en massa planer för dagen. :)

Härliga grejer.

Jag ska måla utemöblerna som vi fick av de som bodde här innan. De är blåa men ska bli svarta å sen placeras på vår tilltänkta uteplats. :P

Martin ska till tippen å slänga ett ganska lastat släp.

Sen ska han till stan, men vi får inte följa med. :S 

Lite synd,för jag har lite ärenden med känner jag. Men, men jag vill helst inte veta vad jag ska få så. :)


Kvällens middag blir på Köpmanna, lövbiff med pommes där är to die for. :D

Sen blir det såklart pannacotta här hemma till efterrätt. :D


Grattis till oss! :D


Nu ska jag ut å njuta lite innan regnet kommer. :D


Av Lisa - 22 maj 2009 09:01

Hänger på låset på ica. Det är jag å "spelgubbarna" som köar. Varför kollade jag inte på klockan innan jag körde?

Av Lisa - 21 maj 2009 22:25

Har spelat kort å haft det trevligt med mannen å systern mina. De delade på två flaskor vin medan jag höll mej till ramlösa. :D Konstigt nog förlorade jag hela tiden ändå..?! :P

Har precis kört hem Stina å ska krypa till kojs.

Det är bara torsdag i dag, nice!!


Här har vi nästa Thomas Dileva, eller kanske en liten queen? :P

 

Av Lisa - 21 maj 2009 17:30

Är det röd dag så är det.

Här vankas grillad fläskfilé, potatisgratäng å en massa olika såser å sen Ben & Jerrys glass på det! :)

Stina har joinat å rödvinet är öppnat.

Är det röd dag så är! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards