Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Lisa - 3 juni 2009 20:44

Tvingade hit M å P.

Eller ja, tvingade är fel ord, jag ringde å kollade om de ville komma så inom 45 minuter var de här. :)

De fick agera barnvakt medan jag bakade en snabbis. :P 

Viggo gick det verkligen ingen nöd på, två lekande galningar å en massa smet på det...

Det fick bli en snabbdusch för hans del innan han somnade. :)

När Viggo hade somnat ägnade vi oss åt det här...

Trevligt med lite vuxet sällskap, är så glad att jag har mina sötisar. <3


Sen kom Martin hem. Han duschar nu sen ska vi kolla på Svensson, svensson på dvd(ja, igen) innan vi lägger oss.


Skola i morron, studiebesök på förmiddagen å föreläsning på eftermiddagen. Allt på teamt demens, det gillar vi. :) 


Blir dock ingen traditions enlig bloggning i morron bitti, men det får vi överleva. :D


Av Lisa - 3 juni 2009 15:57

Jag vet, jag går på Gi, men jag är ändå grymt sugen på att baka.

Helst Leilas kärleksmums inte så mycket för att äta dem utan mest för att prova mina nya degskrapor. :)

Å dessuom så går de ju att frysa kakorna sen.

Det är ju trevligt att ha nått å bjuda på om det kommer nån å fikar.

Right, efter som det gör det så himla ofta å så. ;)


Viggo sover fortfarande, har inte haft hjärta å väcka honom.

Jag kommer få lida för det i know,men det gick bara inte...

Av Lisa - 3 juni 2009 15:31

Har hämtat Viggo nu, men vad gör han om inte somnar i bilen. :)

Så nu sitter jag här, som vanligt.

Har bytt dator dock, satt vid den stora innan eftersom all skol-mappar ligger på den. 

Lite flummigt me tangenterna blir det när man byter, men man vänjer sej ganska snabbt!

Jag som ville leka, får ge det tio minuter till sen väcker jag honom, annars får jag inte så kul sen när han inte vill sova.


Martin ska i väg i kväll igen, så jag försöker värva sällskap. Det går inget vidare ska erkännas så jag kommer väl sitta bänkade här under kvällen med kan jag tro. :P


Hörs senare alltså!

Av Lisa - 3 juni 2009 14:46

Nu ger jag mej snart för dagen å kör å hämtar hem Viggo.

hade tänkt å gå dit, men vädret är inte lita på.

Kom precis värsta hagelskuren å nu skiner solen igen.

När jag hämtade posten upptäckte jag att Viggos pool hade blåst ut på gatan å lå precis vid brevlådan. Undrar om postbilen körde runt?

Den befann sej längre ner på gatan nämligen. :)

Nu är den infångad på placerad i säkerhet i allafall.


Posten innehöll inget halsband i dag heller. Nu har jag ju betalt å allt så jag hoppas det kommer i morron då...


Nej, lite smink sen drar jag! :P

 

Av Lisa - 3 juni 2009 14:32

Med nytt läsarrekord i veckan ställer jag åter igen frågan:


Vem är du som läser?

Var bor du? 

Har du barn?

Ålder?

Sen vill jag hemskt gärna veta hur du hittade hit å varför du kommer tillbaka?

Är dessutom väldigt nyfiken om jag har några manliga besökare eller om det är uteslutande girls? :P


Både gamla å nya läsare är välkomna att skriva, det är alltid roligare med två-vägskommunikation! :)

Av Lisa - 3 juni 2009 14:18

Jag bor å ska snart börja jobba i en kommun som i likhet med de flesta andra kommuner verkar under ständiga sparkrav.

Under denna våren har några i min kommun-ledning(ingen aning om vilka dock) beslutat att det skulle vara bra med flera män inom vården(där jag också kommer arbeta). 

Sagt å gjort så tilldelades ett antal arbetslösa män åtta(tror jag) praktikveckor nu under våren och om dessa män trivdes garanteras de semestervikariat med högsta procentsatsen på den arbetsplats de har praktisera.


Jag gissar att de som önskar kommer till hösten att läsa den utbildning på kommvux som har gjort mej till undersköterska å att de kommer få sina utbildningar betalda med aktivitetsstöd.


Så nu undrar jag föjande...

Varför behövs det fler män inom vården än de som själva väljer att arbeta där?

Allvarligt talat, ta ett exempel som att hjälpa någon å duscha. De flesta äldre kvinnor jag har träffat vill inte duschas av en man å heller inte de flesta äldre män.

Varför ska man som man bli garanterad jobb inom den största kvinnosektorn när jobben inte räcker till åt oss kvinnor och män som faktiskt har valt och älskar att jobba inom vård och omsorg?


Sen det här med betald utblidning.

Jag hoppas verkligen att de som kommer så långt vill bli undersköterskor å inte går utbildningen bara för pengarnas skull.

När jag å flera med mej helt frivilligt har tagit lån för att kunna få den titel vi behöver för att få utföra vårt drömyrke!


Är det rättvisa resurser? Icke om ni frågar mej.

Bättre att se till att det finns pengar nog att behålla den personal som redan finns, män som kvinnor!

Av Lisa - 3 juni 2009 13:26

Gjorde precis ett DH-test på femmans hemsida.

Jag är tydligen Bree. :D Jo jag tackar! :)


Nu har jag städat av hela övervåningen å tvättat en maskin tvätt i allafall så

en viss Bree-varining finns det nog.. :)

Plus skrivit lite till på uppgiften, bra jobbat tycker jag allt.


Mår inte helt bra i dag heller, känner mej lite urform...

Önskar jag kunde träna. Men min handled stoppar mej från det tyvärr.

En promenad hade jag förvisso klarat, men att köra vagn nån längre stecka funkar inte. :S


Fortsätta plugga i stället...

Av Lisa - 3 juni 2009 11:49

Har skrivit å skrivit å skrivit här nu.

Har till å med glömt bort att äta. :D

Om jag vill jobba med dementa? JAAA! :D 

Blir så lycklig när jag tänker på att det är precis det jag ska göra, hela sommaren! Världens bästa jobb! :P Love it!


Nu ska jag i vilket fall som helst pausa.

Ska steka mej ett par ägg å gå loss med dammsugaren! :D

Detta går ju som en dans så jag hinner gott å väl i dag!

Jippi!


Bjuder på en söt bild från i lördags, kusiner som kelar. :D



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards