Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Lisa - 20 juni 2009 22:29

Tre fästingar var det katten hade.

Skulle nog inte dömt ut honom som sällskap, han följer mej överallt. :D

Jag kommer inte våga mej upp på toa om jag vaknar i natt.

Här är för tyst!

Jag måste sova.

Gonatt då...


Av Lisa - 20 juni 2009 21:58

Här sitter jag då med datorn å en katt full med fästingar(hittar i allafall två, å ja, jag ska ta bort dem a.s.a.p) å en skål med chips å jordisar som enda sällskap.

Färdigjobbad för dagen å ganska matt i kroppen.

Mitt tysta hus ser ut att ha blivit invaderat av minst femtio barn å lika många vuxna.

Men nu är det som sagt tyst, bara spåren(läs: förödelsen) påminner om att här bor en barnfamilj.

Borde väl egentligen lägga mej, men jag väntar en stund till.

Känner mej lite grubblig.

Känner saknad.

Efter familjen men också efter människor som funnits i mitt liv å som har betytt mycket för mej(å gör så fortfarande!)

Jobbarkompisar, Eva å Britt-Mari å gamla vänner som jag av olika anledningar inte ser så mycket av.

Känner mej även lite rädd.

Jag har aldrig sovit här själv.

Frågan är när jag var ensam en hel natt senast?

Jag minns inte ens.


Jag får nog hålla mej uppe en stund, så jag r riktigt trött när jag lägger mej å somnar bums.


I morron vankas arbete från tolv till nio(hatar den turen) men innan dess ska jag ha sovmorron å plocka undan här i röran.


Gonatt nu!


Min fina son. <3

 

Av Lisa - 20 juni 2009 15:46

Hinner inte cykla till jobbet nu..

Förstår inte hur det går i hop att jag missbedömt tiden då?!

Jag har fobi mot att komma för sent!

Tack å lov lämnade Stina sin Pärla plus nyckel till mej så jag kan köra dit.

Nu regnar det me så..

Hade annars laddat för cykel tur ju!

Suck!

Men vad f*n, det hinns me det också, jobbar ju åtta veckor till så. :P

I morron ska jag i allafall cykla oavsett väder!

Basta!

Av Lisa - 20 juni 2009 13:34

Nu har familjen åkt. :S

Sitter å äter lunch bestående av jordgubbar med grädde å mjölk. :D

Så fort jag har ätit klart ska jag försöka mej på att ta en liten lur.

Är helt makalöst trött.

SKa tillbaka till jobbet vid kvart över fyra.

Nån gång efter nio återväder jag hem till ett tomt hus.

Härligt för pojkarna att de kom i väg i allafall. :)

Trots att vädret inte alltid är på topp.

Nu skiner dock solen här i allafall. :D


 Kärlek. <3

 



Av Lisa - 20 juni 2009 06:19

 


God morron.

Det är synd å påstå att jag är överdrivet pigg å sugen på att gå i väg.

Viggo vaknade innan vi köre hem i går å var vaken hela vägen hem och över en timme efter det.

Han var skitglad å ville leka å tjimma. :D

Martin däremot var allt annat än pigg.

Jag hittade honom sovande i fosterställning på Viggos golv, medan Viggo röjjde på i sin säng.

Då gav jag upp å flyttade över bägge till vår säng! :D


Martin tjatade på Gurri att följa med hit, men vilken tur att han s

tod över det med tanke på att Martin inte var speciellt långvarig.


I övrigt var det himla skoj i går.

Mitt lag vann(precis som förra året) tävlingen å regnet höll sej borta.

Stämningen var på topp å det var fullt ös. :P

Vi stannade till tio ungefär, det fick räcka med tanke på att jag ju jobbar i dag.

Delad dag. 7-12 sen 16.15-21

Jag tar bilen nu på morronen å cyklar sen i eftermiddag så jag kommer hem snabbast möjligt.


Stina sover också här. Troligtvis ska de köra i väg i eftermiddag hela gänget.

Upp till M å P som redan är i stugan.

Roligt för dem men mindre roligt för mej som inte kan föjla med.


Nu ska jag fortsätta här.

Fler bilder utlovas senare i dag.


Forsatt trevlig helg!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards