Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juli 2009

Av Lisa - 9 juli 2009 16:03

Hemma igen efter lyckad arbetsdag. :)

Har sagt det innan, i love my work.


Har precis upptäckt en ny tand hos Viggo, det förklarar som vanligt nattgnället å hans något lynniga humör förtillfället.

Martin är som sagt på vift, å vi ska troligtvis en runda till glassbåten med mormor å morfar. :D


Skriver mera i kväll...


Lisa----> två av dina kommentarer har jag sett. :D  Jobbar inte på Östralycke utan på ett särskilt boende i stan, exakt vilket väljer jag att inte skiva ut här. Jobbar du med här i kommunen? :P



Av Lisa - 9 juli 2009 06:16

I dag regnar det faktiskt.

Å det är bara 15 grader.

Jag tänker cykla i allafall, har ju regnställ så. :P

Det har varit oroligt här i natt igen. Så tradigt!

Jobbar som sagt till fyra i dag då ska jag hem å lösa av Martin som ska bege sej direkt när jag kommer.

Snart är det slut med det här flänget, jippi!


Ha en bra dag där ute!

Av Lisa - 8 juli 2009 22:05

Jobb i morron mellan sju å fyra.

Ska strax lägga mej här.

Har varit yr å konstig hela dagen då det ska bli skönt.

Jobbar bara i morron sen är jag ledig på fredag igen.

Hoppas mitt anställningsbevis dyker upp under morrondagen så att jag kan få lön nån j*vla gång!

Senaste gången jag fick pengar var i slutet på maj, ett halvt studielån. :S

En aningens fattig nu alltså!

Nej, gonatt nu!

Av Lisa - 8 juli 2009 20:52

Tog mej en powerwalk när Viggo hade somnat.

Bara en halvtimme, men ändå.

Medan jag var borta å en bra stund innan jag gick kämpade Martin med att få bort stubbarna från de stora träden vi sågade ner förra sommaren.

Ett tufft jobb, men han är envis.

En granne kom å erbjöd sej att hjälpa till å att låna ut nån manick som gör det hela lättare.

Så i morron försvinner skiten. :)


Funderar på om gym hade varit nått för mej.

Då kan man ju träna när man vill(tänker framför allt på förmiddagar innan jobbet när jag börjar två...) å på motiva har de ju grupp-pass med som man kanske hinner gå på ett i veckan...?


Nu ska jag kolla lite på DH! :P 


Av Lisa - 8 juli 2009 16:43


-Är det nån som brukar beställa från Ellos?

Är det bra grejer?


-Nån som tränar/har tränat på Motiva?

Är det värt pengarna med gym? Hur är passen?



Av Lisa - 8 juli 2009 10:03

Eller ja, på väg hit i allafall! :D

Länge sen man såg den lilla snorpan nu tycker jag.

Illa, mycket illa! :P

Det blir alltså lite sisterhang under dagen sen får vi se vad som händer! :)


Viggo fick en förmiddagslur i dag i å med att han var uppe sååå tidigt å ej sov så bra i natt.

Nu tycker jag dock det är nån som pratar ute i vagnen å det blir ju ganska lagom med en halvtimmes nap bara. :D


Återkommer later!


I lördags kläcktes en idé på tatto till mej, med insperation av Sanna. 

Hur snyggt hade det inte varit att skriva I am good enough nånstans på kroppen som en liten ständig reminder till sej själv? :)

Av Lisa - 8 juli 2009 08:50

Loggade bara in på bloggen lite snabb efter jobbet innan jag skyndade vidare.

Vi var bjudna på grillad lax hos M å P.

Det var grymt gott å så även efterrätten.

Min dödssynd, frosseri, kom väl till pass när det serverades egenodlade jordgubbar med grädde å mjök. :)

Sen spelade vi Brändi å kollade på allsången på altanen i sann semsteranda. :)


I dag har jag en extra ledig dag. Martin ska i väg dock så vi får se vad vi hittar på. Kanske en utflykt med M å P eller går vi bara dit där.

Har ytterst lite pengar på kontot just nu då lönen ännu inte dykt upp...


Nu ska jag å Viggo gå ut! Ha det fint!

Av Lisa - 7 juli 2009 06:10

Vaknade tjugo över fem av Martins klocka?!

Varför han hade ställt den fattar jag inte riktigt men det gick väl av bara farten antar jag.

Ska snart sätta mej på biken å trampa till jobbet.

Mycket slit för mej i dag med då vissa kollegor är way to ineffektiva för min smak. Tack å lov är vi tre på morronen så helt själv om arbetet kommer jag inte vara!


Nä mina vänner, lite tanborstning på det, sen hjälmen på!  :P

Slutar fyra...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards