Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Lisa - 5 augusti 2009 21:18

En liten paus i PB då min egen lilla James är uppe å fixar te till mej!

Ibland är man värd det. <3

 

Av Lisa - 5 augusti 2009 20:27

Dagen startade vid halv sex.

Dåvände jag mej om i sängen för att få lite morron-gos av Viggo, bara det att ungen var inte där utan låg fortfarande å sov inne hos sej. :D


Kan ni fatta? Han hade sovit där hela natten i sin egen säng!?! :)


Halv sju var det den kritiska första-dagislämingen-efter-en-massa-veckors- semster.

SÅ kritiskt blev det inte, Viggo klättrade upp i soffan jämte fröken å det endaandra barnet som började så tidigt å sen var det inte mer med det. :D


Klockan sju var jag på jobbet efter att ha blivit försenad pga. en förlagd solhatt som senare visade sej befinna sej hos M å P.

Väl där agerade jag en som den allra godaste kollagea å skjutsade min gamla natt-buddy till Svängsta då hon blev inringd dit akut.

Allt som allt tog det nästan fyrtio minuter så jag var tillbaka at work tio i åtta.

Två duschar på raken å sen var man on! Svettig as hell, men pigg å glad! :D


(Här ska även tilläggas att mitt nya puder verkligen håller måttet, nääästan lika snyggt efter den värmechocken som det innebär att hjälpa någon att duscha, gånger två!)


Vid två tiden gick luften ur mej, för mycket tjat om vem som känner vem/bor var/är släkt med vem å bla, bla bla i stället för att prata jobb vid rapporten å det pallar jag bara inte med. Fick nästan panik å kastade mej praktiskt taget där ifrån.


Körde till dagis å fick bara glad besked. Viggo hade varit på toppen humör å lekt hela dagen. Å ätit som aldrig förr! :D

Sån grymt lättnad för mej kan jag lova.

Min stora kille. :) 

Det som återstod av eftermiddagen gick åt till sånt som vardagen innebär.

Coop å ett x antal hundringar fattigare, middags-matlagning å plock å lite lek. :D


Kvällsjobb i morron, sen tar vi helg, å vilken helg sen. En massa kuligheter inbokade. Gäster på lördag+ på söndag. :D

Så den lediga fredagförmiddagen kommer gå åt till recept-rekande å inköpsliste-skrivade. Jag går all-in med efterätter å hela kittet. :P


Är sådär konstigt trött trots min no-stop-sov-natt, så nu är det PB som gäller för hela slanten. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards