Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 augusti 2009

:)

Av Lisa - 12 augusti 2009 19:47

Såhär ska en ledig dag se ut, med undan tag från den tidiga starten då kanske. :D

En massa mysa å umgänge med de man gillar mest. <3

Att jag har fått ett jobb som inte ger mej ont i magen(ännu?! :D) drar ju inte ner humöret heller precis.

Eftermiddagen hos mamma var precis så lyckad som jag hoppades på.

Vi har varit ute mest hela tiden, plockat upp en massa potatis(jo, jag tycker det är svinkul. :D) å matat hönorna med överblivna makaroner. :)

Stina å Emelie kom å joinade också.


Fram mot fem åkte vi hem hit å åt fem små rätter från thaien på altanen.

Åtta pers allt som allt, så jäkla mysigt!


Nu är vi mätta å belåtna, toppade det hela med att baka en chokladkaka som vi yngre i sällskapet kalasade på till efterätt. :D


Viggo skippar dagis i morron. Han ska hänga med mormor, moster å Emelie till Tingsryd i stället. :)

Jag jobbar till halv två jag sen är det ledig dag på fredag igen innan jag gör min sista helg på semsterviket.


Hej!


Av Lisa - 12 augusti 2009 13:07

Jodå, det blir en hel dag i hop med mamma/mormor för vår del. :)

Hon har varit hos oss sen tidigt i morse.

Vi har firat mitt jobb med plommonpaj(som var hur god som helst), pratat en massa å lekt.

Nu har hon begett sej hem å så fort Viggo har vaknat cyklar vi efter. :P

Det finns planer på lek med lera å en stund på lekplatsen. :D

Ska sminka mej lite nu sen hoppas jag Viggo är utsövd. :)



Malin---> Du är jätte välkommen. :D Kul. :)

Av Lisa - 12 augusti 2009 13:00

Klockan tio i morse fick jag det mest positiva beskedet på länge!

Jag har fått jobb(vikariat) på ett demensboende, i Asarum from 1 september!!!

Underbart! Är så jävla lycklig!!!

Av Lisa - 12 augusti 2009 09:18

 


 Viggo å Hanna delar stol! :D


Dagen startade vid sextiden.

Alldeles för tidigt när man är ledig enligt mej.

Jag låg kvar till sju, medan Viggo klättrade upp å ner ur sängen å hämtade böcker å en massa annat. :)


I dag är det höst ute, riktigt kyligt.

Det kan kvitta mej, min sommar slutar på söndag när jag går från jobbet för sista gången för i år.

Jag hoppas jag kommer tillbaka, en dag.

Ska bli riktigt spännande att prova lite andra arbetsplatser emn ändå lite krånglare än sist jag hoppade runt på detta viset.

Men det ska nog lösa sej med dagis å allt annat med. :)


I dag ska jag premiär laga en mycket intressant majs-soppa ur min nya Leila bok. :D Där finns dessutom ett recept på plommon-paj som jag ska ge mej i kast med. Kul när man kan använda några ur trädet innan de går till spillo allihopa! :P


Vi ska se om mamma vill hänga lite med oss. Kan bli mysigt. :D

Hade gärna träffat min syster, men det skrället har numera två jobb som kommer ta upp all hennes tid! :S


Nu ska jag tömma diskmaskinen sen vaknar troligtvis kotten. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards