Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

Älta.

Av Lisa - 25 augusti 2009 20:07

Jag har trots mitt nödrop på telefonsvararen i går inte hört ett ord från min chef(påmitt gamla önskejobb).

Det gör mej ledsen till max men får mej även att inse att det är dags att bita i det sura äpplet, svälja undan klumpen i magen å göra det bästa av mitt nya jobb.

Det kommer bli tufft, jag har ju valt mitt arbete med hjärtat.

Att arbeta med personer med demens, som undersköterska trots den ganska pissiga lönen, obekväma arbetstider å att jag med mitt läshuvud hade klarat plugga vidare är det jag helst av allt vill ägna mej åt.

Att trivas å kunna göra det jobb jag är så stolt över är grymt viktigt för mej å mitt mående å lycka.

Jag svär nu till er å till mej själv att jag inte tänker ställa mej i ledet å bara acceptera det jag tycker fungerar sämre på jobbet, jag tänker följa mitt hjärta å aldrig bli bitter eller gå i mot mina egna tankar å idéer. 

Det får bära eller brista, om jag blir avskydd å står ensam sen det är jag beredd att ta!

Det kommer som sagt bli tufft, jag har gjort många misstag tidigare men jag är äldre nu å har en utbildning å i slutändan kommer det vara värt det... 

 
 
Ingen bild

angelica

26 augusti 2009 09:04

Så kloka ord Lisa! Jag håller med dig om allt du skriver om demensboendena & detta, sådna som du behövs, det behövs mer flexibla spontana människor som kan ta dagen lite som den kommer på boendena och som ser mtycket till de boendes bästa & vilja. Söt liten hörna till V föressten :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards