Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Lisa - 26 augusti 2009 20:18

KALASRÖRA

Fräs purjolök i hop med köffärs i en panna.

Krydda med salt, peppar å soja. Pudra över ett lager vetemjöl för att reda det hela lite. Häll å en skvätt matlagningsgrädde, så det blit lite lagom simmigt. Låt puttra i tio minuter. Lägg i nån deciliter riven ost och gröna ärtor. Låt ärtorna bli varma och osten smälta. KLART!

Serveras med potatismos, det låter kanske lite weird, men det är grymt gott! 


Av Lisa - 26 augusti 2009 20:08

Här kommer ett recept som är duktigt enkelt å gott med för den delen. :)

Visst, det tar kanske en timme å göra allt som allt(om man inte köper en grillad kyckling) men den går utmärkt att göra klar å bara värma på vid tillfälle. :)


Kyckling å pasta-gratäng.

Stek kycklingfilé(eller fläskfilé det är en smaksak. :D) å ta upp dem ur pannan.

Strimla paprika efter behag å evetuellt purjolök om man gillar det.

Häll en rejäl skvätt vitt vin i pannan du använde till kycklingen, vispa i matlagningsgrädde, kalvfond, salt å peppar å låt det börja bubbla.

Koka pastan under tiden, använd gärna färsk taigatellie eller liknande.

Lägg i paprika å lök i såsen.

Smöra en gratängform, lägg pastan underst, sen kyckling, häll över såsen å lägg på ett lager riven ost.

In i ugnen på 200 grader(det har jag alltid) i en halvtimmer eller så, tills osten fått färg. :D


Enjoy!! :D




Av Lisa - 26 augusti 2009 14:20

Ringamåla verkar ju onekligen vara inne i ett stimm. :)

På fredag ska jag å kotten troligtvis upp å heja på Gurri å Martin.

Hoppas på vinst så man kan få vara med å se glädjen nån gång. :D

Alla vråla - Ringamåla! :D


Det lutar åt fotboll i kväll med. Asarum mot IFK Karlshamn här uppe på IP.

Var år å dar sej man var där så det kan ju bli roligt. :)



Av Lisa - 26 augusti 2009 11:19

Aftonbladet skriver i dag om hur man ska sköta sina barns tänder,

Tydligen ska det vara väldigt bra att avdramatisera det hela framför tv eller i nått annat rum än badrummet..

Var det det bästa tipset de hade?!

Om man som jag har en liten tandborstvägrare hemma å har provat allt man kan komma på å lite till för att komma åt åtminstone en liten tand per bortsnings-tillfälle behöver man bättre råd än då kan jag lova.


Screw the experts, hur gör ni?! :)



Hittills har vi provat:

olika tanborstar/tandkräm.

borsta under lek.

att borsta våra egna tänder samtidigt, på diverse olika vis.

låta Viggo hålla tandborsten själv, medan vi försöker styra den till alla tänder.

luras att öpnna munnen genom att hålla en napp framför.

m.m



Av Lisa - 26 augusti 2009 09:03

...har jag varit vaken nu.

Om jag är trött? Jotack. Vädret hjälper ju inte precis.

Viggo tar sej en powernap å jag planerar att fortsätta organisationen i hallen.

Ska inventera i byråerna, å försöka flyttagrejer som inte behöver va där å göra plats. :)

Jag hade behövt ett par boxar att lägga allt i å en å annan korg till.

Å trådbackar till Viggo gadrober då de bara är sånna man kan hänga grejer i.

Gaaah vad jag vill ha grejer hela tiden då.

Får se vad jag kan hitta här i gömmorna så länge.


Caio!


 

 


Av Lisa - 26 augusti 2009 07:17

Här är det som det brukar

Har varit vakna sen fem.

I dag är det höst ute, grått å mörkt.

Passar att spela sång till Friheten å bara mysa.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards