Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Lisa - 28 augusti 2009 22:01

Min heatlotion från Forever Aloe Vera är snart slut.

Eftersom jag är beroende av den börjar här bli lite nervöst.

Nån som känner en säljare? :)

 

Av Lisa - 28 augusti 2009 20:17

Martin tippade på att matchen var slut halv åtta.

Han skulle inte duscha där å ringa mej på hemvägen. Har fortfarande inte hört ett pip..?!


I morron lämnar vi Martin hemma med penslarna å drar på årets sista stug-trip med M å P.

Martin ska på nån slags firmafest med så ni behöver inte va oroliga, han kommer ha lite roligt han också. :)


Jag vill bara i väg, bort ett tag från allting å bara njuta av att vara utomhus å av pappas mat. Han hade fräckheten att föreslå att vi skulle äta nån gryta med ris, men det vägrar jag. :) Allvarligt talat, om jag får önska vill jag helst ha pappas hamburgare, men det är det inte läga för i pytteköket där uppe så vi får fundera ut nått annat. Ska ringa Buffi strax, var för sur för att komma fram till nått vettigt tidigare...


Nu har den mesta surheten gått över, i allafall den som jag riktade mot Viggo(som tog en timme på sej å somna) å mot min stackars pappa.

Är bara sur på mej själv nu, å det är ju som det är...


Lets make it right...



Av Lisa - 28 augusti 2009 19:47

Mitt humör har varit minst sagt växlande i dag.

Från glad till ledsen.

Från hopp till besvikelse.

Från ovisshet till lättnad.


Just nu känner jag mej mest frustrerad över mitt föräldraskap.

Verkar som Viggo just nu är inne i nån lets-piss-mom-off-period.

Han vägrar äta det mesta, sover inget på nätterna å tar hundra år på sej att somna.

För att inte tala om allt han gör som han inte får.

Har en känsla av att kommer jag inte på nått smart sätt att få bukt med busande kommer vi få det grymt tufft när han är äldre.

För tillfället verkar han ha noll å ingen respekt för mej å bara skrattar så fort jag blir arg. :S


Huset ser ut som en svinstia, milt uttryckt.

Här är smutigt å dant å grejer precis över allt.

På tisdag jobbar jag kväll å då ska Viggo som vanligt till dagis vid elva å då jäklar blir det inget slöande vid datorn utan skrubbande som gäller.


Blir mcdonalds framför tv:n när Martin kommer från matchen å sen en påse plock från Reptil som följde med av bara farten när vi hämtade vårt paket från me&i. Kläderna var jättefina. :D

 


När jag duschat ska jag hoppa i mina nya mjukisar dirr! :D

Av Lisa - 28 augusti 2009 19:39

Ja, nu ska jag sluta älta detta med jobbet.

Det är inte alla som har fast jobb inom ett yrke de älskar, vad fan gör det då om arbetsplatsen har lite brister.

I dag var sista dagen jag deppar om detta, får göra det bästa av situationen helt enkelt!


Av Lisa - 28 augusti 2009 15:48

Så, vad händer här da?

Det gamla vanliga får jag lov å säga.

Trött som ett as efter en praktiskt taget sömnlös natt å tankar som mal angående jobbet.

Det sistnämnda blev en riktig urladdning i å med att jag äntligen fick klara besked, besviken men samtigt lättad över att jag nu kan släppa det.


Återkommer i kväll, då Martin spelar match...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards