Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Lisa - 11 augusti 2009 16:31

           Kan hända att jag köper dessa två till Viggo nästa fredag. :D 

Av Lisa - 11 augusti 2009 15:56

 



Här sitter jag med håret droppande efter cyklenturen hem. Kom inte så långt innan regnet öste ner på mej.

Jävla skit dag på jobbet rent ut sagt! Hade lika gärna kunnat jobba själv i dag! Grrr!


Kom hem å hittade en barn-katalog från H&M i brevlådan.

Den innehöll såklart en rabatt-kod som berättigade mej till tio procent rabatt på alla barnkläder!

För en gång skull tuffade jag till mej å ringde till H&M. Jag fick min rabatt utan problem. :D Fattas bara annat! :P


I kväll ska Martin träna. Hoppas inte kvällen ser ut som i går, då blir det tufft att va ensam hemma. Viggo hade ont i munnenå var så gott som otröstlig vid niotiden. Rex hade väckt honom genom att ställa sej jämte hans säng å jama för kung å fosterland!

Den katten blir man inte klok på, minst sagt! :S


Martin hämtar Viggo i dag med så jag får lite egentid nu innan de kommer. Ska sortera lite tvätt å slänga i gång en maskin nu tänkte jag. :)

Av Lisa - 11 augusti 2009 05:57

Å vem f*n vill gå upp idag?!

Regnet öser ner ¨det är grått å ruggigt som tusan.

Viggo sover fortfarande å det kan man förstå.

Martin ska lämna på dagis halv sju sen försöka va i Ronneby till sju.

Själv ska jag asa på mej regnstället å cykla till jobbet.


Har ont i min rygg i dag me så jag känner inge större arbetslust men men.

Den kommer säkert som vanligt. :)


Ha en bra dag!

Av Lisa - 10 augusti 2009 19:27

 Denna dagen har varit en mycket bra dag.

Har egentligen inte varit tröttare än vanligt, mysiga jobbarkompisar å en mysig kväll med. :)

Viggo har varit så jäkla glad, även fast han  var trött som en tok.  :)



Har precis skickat in den maffigaste H&M-beställningen i mannaminne.

Nu ska  kotten inte stå utan kläder på länge .:)(men han behöver fortfarande lite mer, från Me&I till exempel ;))

De mesta fanns faktiskt inne med å jag gjorde dessutom ett fynd å hittade en svart dunväst till Viggo för åttio kronor som ersättningsvara för en mörkblå som inte kunde levereras förräns till vinter. :D

Den svarta var till å med finare. Sånt gillar vi! ;)


Snart vankas här PB. :P

Nej, vi har inte sett klart på första säsongen ens. Men snart knäcker de mej om de inte lyckas rymma nån j*vla gång!!

Att ligga stel som en pinne i soffan gynnar inte min kropp över huvudtaget eller sömnen heller för den delen, men det får det vara värt, så bra är det! :D


En riktig "in-action-bild" på Viggo! :)

Av Lisa - 10 augusti 2009 16:16

Sista veckan på mitt älskade jobb.

Det börjar kännas nu.

Låg vaken till halv ett å vred mej med värsta sortens jobbångerst krypande i kroppen.

Hur ska detta gå?

En massa nya arbetsplatser, pussel med dagistider å med vem som ska ha bilen.

Thats right, stor risk att Martin inte har nån jobbarbil framöver.

Dålig timing å värsta oros momentet, speciellt då dagis inte verkar öppna förrän halv sju...?!

Hur ska man hinna cykla till Mörrum eller Svängsta på en halvtimme om jag ska jobba där?!

Usch ja, ingen höjdare alls...


Viggo kunde inte heller sova, bökade å stökade å var ledsen. Gissar på en massa nya tänder, som vanligt. :S


Snart kommer grabbarna hem. Blir varma mackor till middag. 

Får duga en sen dag som denna. :)


 


Ni kommer väl på Me&I-partyt? :D

Kollektionen är släppt nu, kolla in den HÄR .

Mycket fint!

Av Lisa - 9 augusti 2009 19:45

Så här bra blev det!

Tack så mycket Roger!

Å tack Marina å Hanna med för allt. :D

Av Lisa - 9 augusti 2009 19:36

Fullt ös medvetslös här i dag, minst sagt! :)

Marina, Roger å Hanna har varit här, hela dagen! :P

Vi har haft så mysigt så. 


Hade tänkte bjuda på våfflor till lunch, men de brann upp.

Våffeljärnet hade uppenbarligen pajjat. Så efter en viss fördröjning blev det pannkakor i stället. :D

 

 Kusinerna fick tjuvstarta å det gick ju fint som ni ser. :) De matade varandra också. :D


Roger jobbade å slet  till å börja med me våra infravärmare å allt vad det innebar...

Sen körde jag å Marina till Ljus å miljö å inhandlade en ny lampa till altanen med så då fick han jobba med den. :)

Sen har vi fikat...

 Badat i poolen...

Middag å bad badkaret har också hunnit med innan familjen Ahlér begav sej hem till Hasslö.




I morron ska Martin ha bilen å lämna(å hämta) Viggo på dagis.

Sju till fyra för oss bägge å några halvtimmar längre för kotten...


Är i valet å kvalet om jag ska ta mej en kopp te på altanen å testa värmen eller om det få bli PB under det som återstår av kvällen...?


Nu ska jag duscha i allafall, till å börja med. :D



Av Lisa - 9 augusti 2009 10:13

Med gårdagens bravader avklarade tänkte jag fokusera lite på denna dagen.

Morronen som har gått har vi väl inte hunnit med så mycket. Jag låg i sängen till halv nio, sen har vi mest ätit å haft det mysigt. :)


Familjen Ahlér är på intågande.

Japp, ni läste rätt, middagsgäster även denna dagen. :) Roger ska hjälpa oss att få upp ett par infravärmare på altanen bla.

Jag hade tänkte att kvinnor å barn skulle bege sej till Långasjön för ett dopp eller två, men vädret är inte fullt så varmt i dag så vi får se om det blir pool i trädgården å lekplatsen för vår del i stället. :)


Jag är faktiskt ganska tacksam om det tänker va lite svalare i dag. I går orkade jag knappt vara ute pga. hettan. Men som sagt det verkar bättre nu!


Det blir även en bild på Viggo mitt uppe i sin senaste hobby, vattenblask. :D

 

Så fort han får tillfälle smiter han in i badrummet, klättrar upp på pallen å sätter på kranen. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards