Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Lisa - 25 augusti 2009 19:07

Vi kom i väg strax innan tio.

Jag körde upp(brukar vara snabb att lämna över ratten till andra, därför är det värt å nämnas. :)). 

Första stoppet blev skopunkten, Stina handlade skor, tre par, medan jag var för kissnödig för att ens titta. 

Efter skoshoppandet blev det lunch på MAX, å då tog jag plats i baksätet. :D

Maten var god som vanligt. Viggo brukar inte vara så frälst i hamburgare(brukar å brukar så mycket har han inte ätit skräpmat) så han fick nuggets i dag. Då dög det tydligen med burgare plötsligt så han satt å tiggde fårn våra. :) Men en nugget knaprade han i sej i allafall. :D

Inga bilder från MAX i dag, det glömde jag faktiskt. :)

Jämte MAX ligger Media Markt, som var själva huvudmålet med resan. Dock blev Gurri pissed å vägrade köpa sin tv där, den var för dyr(nej, han hade tydligen inte kollat upp det innan)jag shoppade dock där innan vi fick köra tillbaka samma väg vi kom å hämta tv:n på Elgiganten i stället. :D


Blev även en vända på stan, jag köpte en likdan tröja från Gina som Stina redan har. Med "tidningstryck" på. Är helt förälskad i News by Dior-klänningen som Carrie har i Sex and the city å denna tröjan är nog det närmsta jag kan komma den. :)

Vi orkade igenom hela stan så det blev Lagerhause med. :)

Körde hemåt igen kring halv tre.Viggo har varit super duktig, gått lite själv, å blivit liteburen, men inga sura miner eller andra tecken på uttråking alls. :P<3

Inte fullt lika mycket tjatter i bilen på hemvägen som på vägen dit, alla vara ganska trötta! :D

Tack för i dag sötnosar!


Även fast det inte blev någon bild på MAX har jag ändå fotat lite...


Stina.


Gurri.


Viggo.


Jag.

 


Av Lisa - 25 augusti 2009 07:30

Nånstans kring halv sex vaknade Viggo i dag på första lediga dagen av två på rad. :) Jag blev såklart en aningens knäckt, trots att jag var ganska beredd på en tidig morron. Kunde ju inte varit för mycket begärt med sovmorron till sju åtminstone!? :P

Låg kvar en bra stund i allafall, det är ju alltid nått. :D


I dag ska vi på utflykt. Syskonen, Viggo å jag ska köra till Växjö. Vi ska äta på Max å köpa tv till Gurri. :)

Undrar just hur stor tv han tänker köpa? Visst vi har ev v70, men vagnen måste ju med... Hmmm...

Får se om det blitläge för en liten sväng på stan. Är lite sugen på BikBok å sen har jag för mej att Lagerhouse finns med?! :)


Ska köra när Viggo har sovit, å med tanke på hur dags han vaknade kan det nog bli i lagom tid, senast tio skulle jag tro. :D


Av Lisa - 24 augusti 2009 20:19

I fredags när alla mina satt sej till bords, men jag fortfarande stod kvar i köket å donade hör jag Ulrika(säljaren) ställa frågan:

Träffar ni Lisa ofta?!

Det blir precis tyst, Ulrika flyttar blicken till nästa person vid bordet, men nej, fortfarande inget svar.

Efter en lite för lång tystnad för att det ska vara "normalt" slänger Jennie ur sej nått i stil med inte tillräckligt ofta å sen fortsätter samtalen om annat.


Jag fnissade tyst för mej själv redan då, vad skulle ni svara liksom?

Vi träffas aldrig, men vi vet allt om henne...?

Eller kanske, jag vi träffas dagligen men aldrig i verkligheten...?


:D

Av Lisa - 24 augusti 2009 20:01

Ett ständigt återkommande läge at our place.  Bla, bla, bla, bla... :)

Av Lisa - 24 augusti 2009 19:46

Kan meddela att morronens fantastiska stavning av disponibel berodde på att jag för trött för att sätta i gång min egen datorn med kunde ändå inte låta bli att snabb-blogga. Jag använde mej alltså av Martins något strörre dator som redan var på å upperbarligen var jag för trött för att läsa igenom vad jag skrivit med. Så kan det bli. :)


Har provjobbat på mn nya arbetsplats i dag.

Jag gick in med en positiv inställning, men tyvärr...

Aldrig i livet!

Jag vill, vill, vill inte va där!

Personalen i stort är det absolut inget fel på, snarare tvärtom å vårdtagarna likaså.

Men arbetssättet!? Nej tack!

Allt är inrutat å planerat in i minsta detalj. Finns inte ens rum för en spontanfika om nån blir sugen eller en akut dusch på "fel dag". 

Ur min synvinkel är de gamlas önskemål i fokus, vill nån röka 24-7 å en annan äta en massa godis  å en tredje dricka kaffe tills det sprutar ur öronen ska de få göra det.

Vem är jag till att begränsa en vuxen människas rätt att betämma över sånt själv.

Jag vet att man vänjer sej. 

Men jag vill inte vänja med vid att vara sån.

Det är inte jag å kommer göra mej bitter i längden.

Jag blev i allafall väl omhändertagen, å det får ju gå helt enkelt.


Nu är det som det är, men jag har fortfarande en liten uns av hopp till chefen på "mitt jobb" låter mej gå på något av de vik som kommer finnas där...

Av Lisa - 24 augusti 2009 05:51

Jobb i dag med.

Ska va disåonibeö(dvs. gå utöver) på mitt nya jobb i dag.

Är för trött å sur för att ens va nervös.

Största delen av mej hoppas att det aldrig blir av, att det ska hända nått drastisk som gör att jag får stanna på mitt "riktiga" jobb.

Ja, jag vet att man måste leva i verkligheten å va lite realistisk, men vi tar det i morron!

Av Lisa - 23 augusti 2009 22:09

I kväll är mest trött å ledsen.

Därför skippar jag datorn å sover i stället!

Av Lisa - 23 augusti 2009 06:22

Efter ett par ynkliga timmar sömn är jag uppe igen.

Det är jag dock inte ensam om. Viggo smög upp helt ljudlöst å plötsligt stod han bara jämte mej. 

Rex är med morronpigg så han är också på g här.

Stackars Martin. :S

Själv ska jag köra till jobbet i det närmaste.

Sju till tolv som gäller först å sta.


Hej hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards