Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Lisa - 22 augusti 2009 21:48

Ringamåla IK har i dag slagit Halasjö med 3-2 å därmed vunnit sin första match för säsongen!!! :D 

Det var dags nu. :P


Av Lisa - 22 augusti 2009 21:36

Omg vad trött jag är.

Övertrött å fnissig till tusen.

Underbar dag på jobbet.

Sista dagen i morron, en aningens depp kommer det bli. :S

Ska umgås lite med familjen å med det menar jag syskonen som ligger här i varsin soffa å skräpar å Martin med såklart.

För trött för att komma med nått vettigt här i allafall.


Heeeej!

Av Lisa - 22 augusti 2009 09:56

Igår kväll när jag hade gått å lagt mej blev jag plötsligt klarvaken! Det slog mej först då att det stackarna som inte velat ha kaffet till fikat inte blev erbjudna nått annat heller?! Illa, å jag ber om ursäkt för det nu! :)


En bild på Viggo från i går, iklädd en stövel som han tagit på sej helt själv. :D Jäklar vad han springer med den där vagnen now days, helst ska den vara lastad med en massa med. :)


På tal om fika så har jag hur mycket som helst kvar, både av kladdkakan Jennie hade med sej å av kärleksmumsen som jag själv gjort. De sistnämda är hundra gånger godare i dag än i går! :) Sitter å syndar på en bit till min sista kopp kaffe för denna morronen. :)

Fick min orderbekräftelse nu, jag fick hela 250 kronor i värdinne/boka tidigt-rabatt. :) Nice!

 

Två timmar tills jag ska infinna mej at work för ett nio timmars pass. 

Viggo sover å Marin målar, å jag då, jo jag sitter här som sej bör. :P

Tror banne mej att jag ska försöka mej på att göra heeeela melodikrysset i dag,det var ett tag sen sist. :)


Ha en bra dag!

Av Lisa - 22 augusti 2009 08:38

Att man har valt ett yrke som innebär helgjobb är verkligen nått man ångrar i mellan åt. I dag är en sån dag.

Andra lördagskvällen å i morron delad dag för andra helgen i rad. 

Jag är för snäll, så är det bara!

Har mest gjort det för att få liiiiite extra tid med mina älskade gamlingar å kollegor i stan innan det är dags för mej att byta jobb.

Kommer kännas tufft i morron, vill så gärna vara kvar.

Ska verkligen kämpa för att komma tillbaka, ska ringa å fjäska för chefen på måndag. Fäör jag vet det, det är där jag hör hemma!!!


Förmiddagen bjuder väl mest på slapp. Pojkarna är såklart på Coop, det är en stående traditon numera. :) Viggo ska va med mormor å morfar senare i eftermiddag, de längtade efter honom visst. :)

Jag ska se om jag hinner inom Jysk innan jobbet å handla korgar till den nya svarta hyllan(som jag tvingade Martin att måla i fredagskväll) i hallen.


Så nu kom pojkarna. Frukost här då!


Liiite suddig bild, men ack så kul!v :D

 

Av Lisa - 22 augusti 2009 08:29

Såklart fick även jag ner ett å annat plagg på min beställningslista under gårdagskvällen. Detta blev det till Viggo...


Två tröjor(från mormor å morfar :P)


                          


Ett par smala svarta jeans, med blå å röda sömmar.

Plus ett två-pack strumpor, då jag älskar de vi köpte i våras. :D

 


Sen kunde jag bara inte låta bli det underbara plysch-byxorna till mej själv heller... :D

 (alla bilder är lånade från Me&I)

Så de blev det också. :D






Av Lisa - 21 augusti 2009 22:12

Fick precis tänka efter vad det egentligen är för veckodag i dag. Känns inte riktigt som fredag.

Kan ju va för att jag jobbar i morron, igen! Tre dagar i streck. :S Men sen är jag ledig i två dagar+helgen next week! :) Härligt!


I kväll har jag ju då haft mitt me&i-party. Himla roligt, alla verkade nöjda. :) Lite synd att man inte hinner prata med alla bara. Vi var åtta stycken(eller sju? eller nio? :D) å sen springer man ju omkring som nått jäkla hie när man är värdinna för det hela med. Men nått litet har jag väll hunnit säga i allafall.

Å skrattat har jag i allafall gjort, speciellt å somliga som delade ut visitkort mitt i allt. :D

Tack så hemskt mycket för att ni kom allihopa! :)


I hopp om en sovmorron i morron bitti så kostar vi på oss ett PB-avsnitt nu innan bedtime! 


Natti!



Av Lisa - 21 augusti 2009 13:40

Håller på å donar inför kvällen.

Har hunnit med lite städning å handling hittills, har ju varit uppe ett tag så det går fint. :D

Att Viggo snart har sovit i två timmar har ju också hjälpt till att speeda på farten. :)

Ska snart baka lite å när Viggo vaknat ska vi upp till M å P en snabbis å hämta potatis. :D


Lite kaffe nu å sen back to work!

Av Lisa - 21 augusti 2009 07:44

 


I dag fyller Roger 30 år! Grattis grattis önskar vi! :D


Annars börjar denna dag som de flesta andra. För tidigt! Till å med innan Martins klocka ringde ville Viggo upp. Han var pigg å glad i allafall, fram tills dess Martin skulle gå. Han skrek å grät som en tok i vad som kändes som en evighet. En stund senare upptäckte jag att skriken inte bara berott på seperationsångerst från pappsen utan på att han innan han gick tog två nappar som gisslan på toaletten. :D


Ja, ja, uppe är vi. Frukosten uppäten å kaffet är klart! ;D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards