Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Lisa - 20 augusti 2009 20:46

Japp, har legat i soffan sen lite fter sju å följt intrigen med ett glas vitt i handen. :)

Jag har fredag i dag jag eftersom jag jobbar hela helgen.

Är sådär riktigt fredagstrött till å med.

Blir ett avsnitt till, kanske två, men nått mer vin blir det icke dåå däckar jag på stört! :D



Av Lisa - 20 augusti 2009 14:41

Hej å hallå everybody. :D

Nu är vi hemma å ser fram emot en låååång ledig dag i morron. :D

Visst, vi ska hinna med en massa innan kvällens me&i-träff men jag tror vi ska få till det. :D


Jag ligger på ett täcke på gräsmattan medan Viggo klipper gräset. :)



Det var en riktig liten solstråle jag hämtade upp från dagis i dag. :D

Han har slutat ha napp när han ska sova där. ;) Kanske han vill sluta helt snart? Hoppas!


Nu vill Viggo leka häst tydligen. :D


Anna: Tunikan är från hejco. :D

Av Lisa - 20 augusti 2009 10:45

At work! :-D

Av Lisa - 20 augusti 2009 06:10

... för en varm säng...!

Jag vill verkligen inte stiga upp i dag.

Viggo vaknade halv fem å alla hade precis somnat om när klockorna ringde här.

Den yngsta av oss har förmånen att ligga kvar längre så han sover fortfarande. :)


Slutar redan vid tvåtiden. Skönt!


 

Have a nice day!

Av Lisa - 19 augusti 2009 21:21

Hemma från jobbet igen då.

Ska strax ta mej en behövlig dusch.

Men först ska jag sitta här å skräpa lite. :D

Lugnt å skönt på jobbet i dag. Roligt å min favvis kollega som jobbade.

Kan inte bli mycket bättre! 


Kan man behöva när man är lite off som jag är.

Jobb i morron med sen är jag ledig på fredag.

Å då ska här lagas mat å kanske nått bak me, beror på hur samarbetsvillig Viggo-spiggo är. :D


Jupp, jupp så är det, duschen kallar!


Hanna å Malin roligt att ni vill komma, ni kan söka på Lisa Arvidsson på eniro, finns kartor å allt ju. :D Eller adda mej på msn: lisoball@hotmail.com 


Av Lisa - 19 augusti 2009 12:00

För det första! tack Malin för den kommentaren. Skönt å höra att min lilla kille var glad å att han har en kompis i Casper med! :) Lovely!


För det andra! Kollade precis i min almanacka, tack å lov. Jag börjar ju f*n inte förrän tre!!! Hur kan jag ha glömt det? Jahapp, då kunde kotten nästan skippat dagis helt... *bort, bort, bort dumma dåliga samvete* 

Fast å andra sidan, han vänjer ju sej aldrig om han inte är där.


Nu till det tredje, där här med semester.

Jag har ju varit i gång med skola å jobb sen december.

Alla som jobbat en hel sommar vet nog hur jag menar när jag säger att jag börjar bli ganska slut.

Jag kan behöva va ledig. Nu menar jag inte en ledig dag hit eller dit utan minst en vecka i streck.

Frågan är ju hur pilkttrogen man kan va?

Har både nån ynklig semesterdag å några enstaka föräldradagar men det är kanske inte precis läge just nu. I samma veva som jag börjar på nya jobbet...?

Men jag har mentalt bestämt mej för, när mitt vik tar slut å om jag tvingas ut i bokningen igen. Då jäklar, då ska jag va ledig!!!

Jag är värd det!

Av Lisa - 19 augusti 2009 11:29

Jag vat, jag vet att jag skulle rycka upp mej.

Men nu känner jag mej allt annat än på topp.

Viggo grät som en tok när jag lämnade honom. :S

Hoppas för allt i världen att lite mat i magen å sömn bidrar till att min pojke är glad resen av dagen. I går var det tjat å gnäll när jag hämtade så det hoppas jag verkligen Martin slipper sen...

Hur man än vrider å vänder på det måste ju de allra flesta föräldrar jobba...


Hade gärna sett att jag kunde lämna huset i någorlunda fint skick, men frågan är om jag har enerig till nått större projekt innan jag ska cykla i väg.

Får se..


Hur kan man bli trött på den här sötisen?


 




Nu har jag bestämt vad jag ska göra för mat till fredagkväll. :D

 Skulle behöva räkna lite på det hela(hur mycket jag ska göra alltså) så vilka kommer nu? Å är det nån som vill ha vin? ;D

Av Lisa - 19 augusti 2009 09:14

Har spanat lite i nya ikea-katalogen.

Dessa grejer får ta plats på min inköpslista...


Till vardagsrummet...


Två av dessa i ek...

Å ett bord till...

  I ek såklart. :P


Till hallen...


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards