Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Lisa - 17 augusti 2009 09:39

Nu ska jag å Viggo bege oss till nya jobbet för att hälsa, kolla schema å ställa lite frågor. :D

Spännande! :D

Återkommer!

Av Lisa - 16 augusti 2009 12:53

Är man inte jobbet å sliter är det jobb här hemma.

Tvätt som ska hängas å strykas, middag som ska lagas å sen tänkte jag hinna duscha med...

Thats all for now alltså!

Av Lisa - 15 augusti 2009 22:05

Ingen höjdar dag precis.

Blev inte mycket till mys i morse.

Jag var på riktigt uselt humör.

Hatar ovissthet å hatar att bli utskälld å anklagad.

Sån skit påverkar mej nått så grymt å hur mycket jag än vill släppa det hela, som är en bagatell egentligen, så ältar jag. Avigt å rätt. 

Å även fast jag å de jag pratat med tycker att jag gjort det rätt så känns det ändå som jag har gjort fel.

En massa svammel? Jotack. Så är det.

Ibland känner jag mej som ett ess i Sjuan, ett kort man inte kan men vill bli av med å som man lägger längst bak i högen tills rätt tillfälle att lägga ut det kommer... :S


Skitkul på jobbet i kväll i allafall.

Härligt att jag har lyckats få stanna en vecka extra.  


Ser dock fram emot att börja på mitt nya med, där jag kanske är lite mer värd en att va "bara semestervikarie"...

Hoppas jag får va kvar ett tag så jag kan få lite mera ansvar å sånt som är kul. :D


Bla bla bla...



Trött är jag såklart. 

Får bli sova för mej nu.


Av Lisa - 15 augusti 2009 08:10


Förmiddagen ska användas till intensiv mys med dessa underbara killar.

Jobb klockan tolv till nio väntar sen. 

Delad dag i morron sen är denna helgen över.

Har sovit som en kratta i natt med. :( Drömt en massa å stressen över att få till mina arbetstider fanns där redan i samma ögonblick som sömnen försvann. :S

Viggo var klarvaken redan halv sju så det var inget å be för.

Grabbarna kommer snart med färskt bröd från Coopet så frukostmys väntar nu!

Av Lisa - 14 augusti 2009 19:24

Så, vad har vi mera hittat på i dag borsett från å sura å prata i telefon?

Jo, vid halv tio körde vi upp till mamma å hämtade med oss henne in till stan.

Hittade ett par sandaler till Viggo, med liiite rea på Sko Design som han fick av mormor. (<3)


Jag handlade mej tre diadem, två par öronhängen, ett halsband å en borste på Glitter medan de andra två åt glass på torget.

Två handukar å en tvättpåse från Jsyk fick med följa med hem.

Upptäckte att converce-skorna jag trånat efter länge fanns på Walk on. Köpte dem inte i dag, men vi får se hur länge jag kan hålla mej... :)


Handlade äntligen hem lite alun från Ap med så när vi kom hem var det Play-doh-lera-dags. :P

Måste säga att jag är postivt överraksad över den positiva inställning Viggo hade till det hela. Han kastade i allafall inte i väg allt som jag befarat. :D


Viggo hade bara sovit en kvart på morronen å en kvart på eftermiddagen i dag så han däckade fem i sex.

Vaknade en timme senare å skrek å grät. Fick vatten å alvedon å verkar sova okej nu i allafall.


Själv har jag gjort mej en fredagsmiddag bestående av kräft å avocado-röra å smörgås. :P Martin är ju inte hemma som sagt.


Ska plocka lite med det projekt jag inte hann i går kväll.

Sen blir det soffläge!

Av Lisa - 14 augusti 2009 18:01

Här håller jag på å krångar.

Byter lediga dagar å till å med min lediga helg så att allt ska funka så bra som möjligt för all parter. Ringer en massa samtal till jobb å dagis.

Å vad får jag för det?

En utskällning för att jag faktiskt måste fråga dom på bokningen först!

Ja, jag är fortfarande sur!

Av Lisa - 14 augusti 2009 16:11

För mej handlar jobbetinom vården om kvalité å kontinuitet.

För bokningen handlar allt om timmar, strikta scheman å bugetspar.

Behöver jag säga att det blir en konflikt?! 

Av Lisa - 14 augusti 2009 07:37

Hade gett i princip vad som helst för att ligga kvar i min säng å sova just nu.

Så är tyvärr inte fallet.

Varit vaken sen sextiden, å alldeles för många gånger innan dess.

Så här sitter jag nu, med en son som vägrar det mesta å blir vansinning när han inte får som han vill, humöret är kört i botten, huvudet dunkar å benhinnorna värker!

Martin ska spendera min enda lediga kväll under helgen i Pukavik för matchspel. Han sticker redan halv sex å det suger verkligen!

Om jag är gnällig idag?

Liiiiite!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards