Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Lisa - 7 september 2009 21:55

Hemma ett par timmar för å sova då.

Har gått super på jobbet, bra kollega å jag kom in i det hela kvickt! :)

Nu väntar en välbehövlig dusch, sen sängen å jobb i morron bitti igen. :D


Natti, natti! 

 

Av Lisa - 7 september 2009 12:57

Jobbarkläderna är packade.

Kaffet uppdrucket.

Redo för första kvällspasset på nya jobbet?!

Hoppas det ska gå smidigt, svårt när man inte känner sina vårdtagare bättre än såhär.

Håller tummarna för att den jag ska jobba i hop med har förståelse för detta.

Har även hört att det har ändrats på min schema-rad.

Hoppas för allt i världen att jag är ledig den 15 oktober, för det var min enda önskan då det är stängt på dagis den dagen.


Time to go!

Av Lisa - 7 september 2009 11:17


Nej jag vill inte ha jobbångest. Inte så här i början på veckan å inte pga. sura, bestämmnade kollegor som ska förstöra min arbetslust. But still, här sitter jag å grubblar mej halvt fördärvad över hur jag ska lyckas motbevisa dem.

Jag vill inte bara acceptera å följa efter nån annans pipa utan vara den jag är.

Jag är 24 år for gods sake!

Att jag är vikarie gör mej inte ett dugg mindre värd! Blä för sånt här!


Sen är jag ledsen över kameran ännu. Hoppas den kan fixas å att garantin gäller när jag lämnar i väg den i morron.

På tal om garantin vågar jag inte ens leta efter den nu, tror den ska vara på plats i nån pärm men är inte helt hundra. Hittar jag inte den kommer besvikelsen va på topp å då blir det för mycket depp på en dag...


Viggo är lämnad på dagis å jag ska slå i hjäl två timmar här ensam innan jobbet kallar. Dricker lite kaffe å spanar runt här.

Ska städa badrummet hade jag tänkt mej, men det hinns med om en stund det! :D


Ha en bra måndag nu allihopa! :P





Av Lisa - 7 september 2009 08:15

Viggo sov till tjugo i åtta.

Själv låg jag vaken tills Martin hade gått innan jag slummrade lite till. :D

Viggo börjar elva i dag så vi ska bara ha det mysigt nu på morronen.


Jag börjar jobba halv två, är inte jättesugen då jag får dåliga vibbar från vissa äldre kollegor som tror sej vara bättre än mej å vill bestämma vad jag ska "sättas på"! Å sen använda sej av sändebud(som verkar vara on my side) för att se till att jag gör det det som de har bestämt att jag gott kan göra.

Suck vad sånt är tröttsamt.

Hur vorde det om det träffade mej innan de börjar tjafsa?!

Varför skulle jag behöva bli befalld att arbeta som om jag inte skulle vilja jobba!?

Nog om det.


Nu väntar kaffe å studsbollar. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards