Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Lisa - 11 september 2009 19:35

Fredagsmys! :D

För vår del blir det med fruktsallad å en film.

Ska äntligen se Män som hatar kvinnor som har legat här sen den släpptes. :D

Har läst alla böckerna så den var vi tvunga att köpa med. :D

bok Ska bli intressant å se vad jag tycker om den sen!


Trevlig helg!

Av Lisa - 11 september 2009 13:15

Gah vad trött jag blir på mej själv.

Gör jag nått vettigt under tiden Viggo sover?

Eh nej! Inte ett skit mera än att sitta vid datorn å skräpa!


Funderar lite på kommentaren jag fick av Jeanna angående den här ständiga tröttheten.

Visst jag har en son på 18 månader som fortfarande inte sovit en hel natt men mina sömnrubbningar går längre tillbaka i tiden än så.

Har alltid tagit lång tid på mej att somna å har inte sovit speciellt många nätter igenom sen jag började på gymnasiet.

Att jag nu har en massa fler måsten än då är ju uppenbart, men alla andra föräldrar klarar ju att hålla orken uppe.

Min trötthet påverkar allt å är blir ond cirkel, minst sagt.

Mina känslor å tankar är å förblir entoniga.

För att beskriva det lättast tänker jag mej en rak linje där jag städigt ligger, kanske lite nedanför i bland men mest känner jag likadant, inför allt å i alla situationer.

Åter igen vill jag därför prisa Martin som orkar me mej.

En person som jag är inte lätt att leva med!

Av Lisa - 11 september 2009 13:12

Får inte mycket vettigt gjort här alls.

Sitter å kollar datum för årets Ullareds-resa. :D

Det lutar åt den 7/12, Stina skulle bara kolla om hon kunde va ledig. :D

Ska bli kul, nått utöver det vanliga att se fram emot! :D

Ullared  

Av Lisa - 11 september 2009 13:08

Att jag är den trötta å slöa i den här familjen är en sak som är säker.

Martin, han är raka motsatsen.

Ta  gårdagen som exempel.

Först jobbade han till fyra.

Sen hämtade han Viggo gav honom mat, lekte å la honom.

Efter det strök han ett jätteberg med tvätt å fyllde igen en massa på uppfarten.


Alla dagar är det likdant, han jobbar heltid å får ändå tusentals saker gjorda här hemma!


Martin, vi älskar dej.

Viggos bästaste pappa å världens finaste man!

 

Av Lisa - 11 september 2009 12:29

Vi tog oss en cykeltur.

Först upp till M å P för att hämta kopian på kamerakvittot, sen vidare till konsum för att finally skicka i väg kameran.

Allt gick bra förrutom att jag hade pälsat på oss way to mycket. :S Dunvästar å långärmat.

Svetten öste från mej men ändå svägde vi inom ica å handlade med oss en massa frukt till kvällen så vi kan göra fruktsallad.

Viggo tjuvstartade med en banan utanför ica. :D

 


Väl hemma gjorde vi lite lunch, men Viggo satt mest å kastade sin. :S

Han är hopplös med det, duger inte maten så räcker det inte att säga nej utan allt måste bort, snabbt!


Dagens glad nyhet är att Martin är för förkyld för matchen å blir hemma med oss i stället. :D


Nu ska jag försöka använda den ynka energi som blir över efter en förmiddag med Viggo till att hänga in tvätt.

Jag måste verkligen lära mej hantera tröttheten på nått sätt så jag får saker å ting gjorda här.

När man är vuxen går det liksom inte att komma undan allt man behöver göra!

Av Lisa - 11 september 2009 11:53

My god vilket ös det är här! ;)

Min son är en riktig Emil!

Han är så busig så man nästan blir tokig!

Men mest är det svårt att hålla sej för skratt! :)

Älskade barn!


Av Lisa - 11 september 2009 08:48

 

En söt sommarbild. :D


Viggo vaknade halv sex.

Om jag ville gråta? Jo,tack!

Men det gjorde jag inte, fast jag låg kvar en timme å strejkade.

Nu sover han, efter tre försök.

Han har somnat å jag har inte hunnit mer än in förrän han har suttit upp i vagnen å ropat som den där ungen i radioreklamen. Mamma? Mamma?

Annars har han nog frågat efter pappa femtio gånger redan i dag.

Tufft, för oss bägge.

Hade sett fram emot en mysig hemmakväll, för att utnyttja det man kan av en jobbarhelg men icke.

Martin har visst match. :S

Så det får bli fredagsmys för mej å kotten själva.


Hade planerat en dusch nu när Viggo sover, men så som han vaknar hela tiden skippar jag det.


Det får bli lite plock så länge i stället.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards