Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 september 2009

Av Lisa - 19 september 2009 21:26

Nu sitter jag här igen i ett knäpptyst hus.

Viggo sover sen länge å Martin är inte hemma än.

Fick gottig mat hos M å P, men som alltid när Viggo varot där innan å är trött var middagen ganska stimmig. :)

Droppen var när Viggo puttade sitt glas rakt in i mitt så det for glasbitar å mjök över bordet. Å framför allt över min mat jag inte ens hunnit smaka..

Det är smällar man får ta å vi är duktigt vana vid att det blir så. :D

Stina å Emelie var med på plats å fyllde tomrummet efter fotbollsgrabbarna. Mycket bra, det är mina girls det där. :D

M å P hade införskaffat sej en ny stol till Viggo. Riktigt snygg å perfekt till honom. :D

   

Innan Viggo la sej läste vi lite Alfons Åberg. Har inte läst några av de böckerna sen jag var liten. Upptäckte att i en av dem dricker Alfons pappa något som är misstäkt likt öl. :D

 

Ha ha, tyckte det var ganska kul. Undrar om det hade godkänts av förlagen i dagsläget? ;)


När Viggo hade somnat blev det en Brändi dog som jag vann innan det var dags för hemfärd.


Har precis varit duktig å betalat in lite räkningar.

Ger Martin en halvtimme till sen går jag å lägger mej.

Jobbar tolv till kvart över nio i morron å det hade varit nice å va lite utvilad i allafall. :D


Ska spana runt lite nu sen ger jag mej här!

Gonatt!



Av Lisa - 19 september 2009 16:14

Här kommer man hem till ett tomt hus. Bara Rex är hemma.

Martin spelar match å Viggo är hos mormor å morfar.

Ska bara duscha å sen cykla upp till dem.

De bjuder mej på middag. :)

Aldrig fel då Martin ska ut å äta med laget i å med att det är deras sista match i dag.

Pappas mat är dessutom the best! ;)


Rolig dag på jobbet.

Är ju ingen hemlis att jag älskar å prata, men att få i gång vårdtagare till att prata om gamla tider, med varandra till å med är nog det allra bästa med mitt jobb.

Å eftermiddagen har varit fylld av sånna samtal. :D

Sen att en av mina kollegor, som är av det lite äldre gardet bara har tilltalat mej för att tillrättavisa mej å markera får jag försöka svälja å skita i!

Jag älskar ju jobbet ändå. :)


Sådär ja, nu är det vatten på som gäller... :)

Up!

Av Lisa - 19 september 2009 06:27

Jag gick inte å la mej vid tio i går som planerat.

I stället la jag mej på soffan å läste.

Å en timme senare med Martin sovandes på den andra soffan hade jag läst ut boken. :)

Den var bra, inte så bra som de första böckerna å Tyskungen, men bättre än den förra. :)

Nu känner jag mej inte tröttare än vanligt, men det kommer nog kännas av under dagen att jag sovitlite ynkligt! :)

Ska snart cykla till jobbet, gissar på att det är ganska kallt i dag...

Ha en bra lördag så hörs vi i kväll!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards