Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 september 2009

Av Lisa - 23 september 2009 21:26

Efter en hektisk dag fylld med jobb, bvc-besök å lek-kväll på Slånbärstigen måste jag först å

främst påminna mej själv om följande:

Från å med nu måste jag inse att (vi) jag inte får mer tid över till (framför allt)hushållet än såhär. M.a.o inga mer ursäkter eller lata kvällar, first comes first, å städning, tvätt å övrigt plock är first i detta fallet!


Jahapp.

Fullt ös hela dagen.

Först en toppen dag på jobbet.

Jag känner mej hemma nu, trivs riktigt bra å håller tummarna för att det kommer

förbli min arbetsplats tills drömjobbet dyker upp. :)

Hämtade mitt stackars jacklösa barn på dagis å kände mej mest som världens uslaste å slarvigaste mor.

Trodde i morse att Viggo hade sina jackor på dagis, men nix, när vi kom dit var hyllan tom å Viggo fick hålla till godo med bara sin dunväst. Detta påpekades som förväntat men jag kompenserade det hela med att ta dit två jackor som ska va där, ALLTID.

Uttäckte att dessa jackor inte var märkta! Slarvig mamma var det ja...

Märkpennan ligger redan på hallbyrån å ska med till dagis i morron om jag så ska vända halv-vägs för att få med den. :D


Efter dagis cyklade vi upp till bvc.

Det var barnläkare Anders som undersökte Viggo. :D Han kom i håg mej efter den eftermiddagen vi spenderade i hop under min apu tidigt i våras.

Viggo fick spruta å vägdes å mättes. Vid exakt 19 månaders ålder väger Viggo 11,3 kilo å är 86 centimeter lång.

I övrigt blev jag stoltare än stoltast över att doktorn tyckte Viggo gav intrycket att vara äldre än vad han är. :D

Viggo briljerade med att prata en herrans massa å härma efter å var så duktig så. :D


Hem å mötte upp Martin,slängde i Viggo lite mat innan vi begav oss vidare till nästa anhalt.

Hanna med familj fick åter igen besök av oss å det var fullt ös ett par timmar. :)

Gillar verkligen Hannas sällskap, glädje i vardagen att träffa vänner så där. :)


Nu är jag verkligen slut. Har ont i en axel å längtar efter sängen.

Sovmorron i morron då jag jobbar kväll!


Natti!




Av Lisa - 23 september 2009 20:24

Hjälp mej någon...?!

Hur skapar man en omröstning nu för tiden?!

Jag kan bara inte fatta hur man gör... :D

Av Lisa - 23 september 2009 06:27

Vilken tur att jag satte min egna klocka med!

Har sovit som en stock trots att Martin gick upp halv sex.

Viggo sover fortfarande han.

Ska rafsa fram lite kläder till honom å slänga i mej lite fil innan det är

dags för väckning å sen direkt till dagis. :)

Kort dag i dag!


Hej!



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards