Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 september 2009

Av Lisa - 24 september 2009 21:59

Så.

Har väl egentligen inget å komma med.

But still, ett inlägg blir det. :)

Roligt med er respons på min omröstning å allt det där. Tack för det! :D

Vet fortfarande inte hur jag ska göra, men GI känns ändå närmre mej.

Rösta gärna om ni inte gjort det.


Nu ska jag ut till postlådan å hämta min lönespec...


I morron är jag ledig då ska vi städa å handla. :D

Av Lisa - 24 september 2009 12:49

Har fått sms från olympus. Min lilla bejbi är på väg hem!

Verkar som reparationen gick på garantin med. :D

Snart kommer jag peppra bloggen med bilder, var så säkra! :)


Snart dags att bege sej ut i det minst sagt konstiga höstvädret för att ta sej till jobbet.

Känns helt ok, men jag går tyävrr miste om en fika med Jennie å det hade klart varit roligare än jobb.


Lite sista plock nu då!


Hörs i kväll!


Forstätt å rösta---->

Av Lisa - 24 september 2009 12:22

Funderar fortfarande på om GI eller VV passar mej bäst.

Just nu, efter 12 röster står det 50-50 i procent i omrösningen.

I mitt eget huvud lutar det ändå åt GI just nu.

Dels för att som jag alltid har sagt, jag har det redan i mej...

GI ligger dessutom närmast den mat vi äter i dag.

Dessutom känner jag mej inte helt redo att ge upp vispgrädde, smör å bregott. :D

Jag tror inte heller inte GI är svårare än VV att hålla fast vid.

GI är också vanlig mat, fast utan snabba kolhydrater.

Om jag väljer GI ska jag regga mej på GI-viktkoll å få extra hjäl på traven med menyer å tips där i från.


Fortsätt å rösta å kommentera! :D


Ina: Tack för din tid å kommentar å även för din åsikt att jag inte verkar behöva gå ner nått. :D


...

Av Lisa - 24 september 2009 11:10

Medan jag väntar på att dagens andra bryggd med kaffe ska bli klar tävlar jag på coopmedmera.se om ett signerat ex av Jamie Olivers senaste kokbok som hänger i hop med det senste programet, Jamies matrevolution.

Jag som annars slänger pengar omkring mej tycker nämligen att den bokenär på tok för dyr för att jag ska köpa den.

Men tävla kan man ju alltid, dessutom kan man även vinna presentkort på Coop. :D


På tal om pengar å mat fick vi våra premiecheckar från Coop i går, å så även ett årsbesked över hur mycket vi har handlat på Coop för i år.

Den exakta siffran tänker jag inte ens tala om, men jag lovar att vår hushållsbudget egentligen kunde räckt till en dubbelt så stor familj! :)

Snudd på nära-döden-upplevelse när man ser det så svart på vitt, men vad ska man göra?

Jag älskar mat, handla, laga å bjuda på... :)


Nu är kaffe klart här!

Av Lisa - 24 september 2009 08:15

Eftersom jag är grymt velig i mitt beslut angående vad jag ska ta till för att göra

allvar av mitt tjat om viktnedgång tänkte jag ta hjälp av er där ute! :)

Jag har skapat en omröstning, så rösta å kommentera gärna om varför ni röstat som ni gjort. :)

På måndag måste jag ha bestämt mej, för detta håller inte!

Av Lisa - 24 september 2009 08:05

Då var vi i gång igen.

Har ätit frukost å Viggo tar sej ett bad.

Själv sitter jag med datorn på toastolen å dricker för svagt kaffe. :S

Filtret har vikit sej! Finns det nått värre?!


I dag ska Viggo till dagis vid elva å jag börjar sen halv två.

Ska stryka är det bestämt,men kanske hinner med yttligare ett inlägg under förmiddagen med. :D


Inget nytt om kameran.

Får bli en gammal bild i dag, så tomt utan ju!

Nyårsfina  

Fick bli denna från nyårsafton. :D


Har även ett meddelande till Stina, Emelie å Snoff å kanske Martin med för all del. :D

Fredagens meny: räkor, majonäs å grönsaker med dip(eller chips om man hellre vill ha det? :))

Å panacotta till efterrätt. :)

Är ni on?




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards