Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Well done Martin. :)

Av Lisa - 29 oktober 2009 15:26

Det är väl allmänt känt vid det här laget att Martin mycket väl kan vara världens mest effektiva man. :D

Senaste projektet på hemmaplan är hallen i källaren.

Här kommer före å efterbilder. :P



Innan...

hall  


So far..

 


Lite mera måling å klinker på govet sen är det tipp topp. :D


 
 
Ingen bild

Jeanna

29 oktober 2009 22:19

Vad duktiga ni är och vad fint det blir! Bra smak är något som du/ni i alla fall har! =o)

Detta har inte med ditt inlägg att göra, men jag ville bara förklara hur man gör Halloweenpumpor. Det är inte alls svårt att göra sådana pumpor! Som jag läde mig i USA gör man så här:
-Börja med att skära ett hål uppe i pumpan. Hur du vill ha hålet utformat är helt upp till din egen fantasi. -Det kan vara runt, vågit, zick-zack eller vad som helst. Vad du dock ska tänka på är att hålla knivet snett när du skär, dvs. att hålet ska var bredare upp till än nedtill (detta för att locket sedan inte ska trilla rakt igenom).
- Sedan gröper du ur köttet och kärnorna inne i pumpan så att den blir ”ren” på insida. (Jag brukar använda en sked.)
- Därefter tar du ett papper och ritar en desig som du vill ha på pumpan. (Flera ritar direkt på pumpan men ritar man då fel blir det svårt att sudda ut.) När du har fått till en design som du vill ha tejpar du fast skissen på pumpan där du vill ha den. Ta sedan en nål och tryck igenom pappret genom att följa linjerna och när du sedan tar bort pappret visar hålen från nålen mönstret. Ta då en kniv eller liknande (antar att du inte har de ”riktiga” pumautrustningen?) och skär genom att följa mönstret från håltryckningen.
Tada, pumpan är färdig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards