Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2010

Av Lisa - 18 januari 2010 21:14

Kom hem tjugo i åtta.

Blev verkligen en hel dag i Kalmar.

Inte precis idealiskt väder för en 14 mil lång biltur, enkel resa. Men det gick bra. :)

Såg inte så mycket av Gurri som jag hoppats på, men det var trevligt  ändå.

Han kommer få det toppen, en jättefin liten läghenhet.

Innan vi körde hem blev det Ikea.

Nu äger vi äntligen fyra fåtöljer å hatthyllan jag velat ha så länge. :)


Det ändå som varit aningens tröttsamt är att Viggo blir så förbannat utråkad i bilen.

Inget man kan göra så mycket åt. Vi försökte allt vi kunde komma på, men i perioder var det långt i från tillräckligt.

Utveckligen går ju framåt. Dvd i bilen kanske? :P


SKulle tränat i kväll, men hann inte. :S

Ska försöka masa mej i väg i morron kväll i stället.


Nu blir det CSI innan sängen å morronjobb i morron.

Gonatt!


 


Av Lisa - 18 januari 2010 08:08

Skriver förvånadsvärt mycket för att vara någon som ska sluta blogga. :)


Just nu har jag inte ens tid, å ändå kan jag inte låta bli. :)

Min tid kanske inte är förbi trots allt?

So what om jag själv blir utråkad av allt trötthetstjat, men mitt liv ser faktiskt ut så just nu. Sömnlösa nätter å en herrans massa uttröttande yttre påfrestningar.

En ärlig verklighet, ett vanligt liv har jag faktiskt döpt bloggen till.

Vad kan jag göra? Ljuga?

Nej, icke. jag är allt som oftast svintrött(men vilken arbetade småbarnsförälder är inte det? :P) men lika ofta är jag lycklig å glad.

Det är den lyckliga biten som har fått stå åt sidan här i bloggen, men nu försöker vi ändra på det!!! :D

Verkar alltså som att jag blir kvar trots allt! :D


-------------------------


Okej, vi fortsätter som vanligt.

I dag är dagen D.

Flytt till Kalmar för lillebror.

Jag är uppriktigt ledsen å saknar honom redan. Den ego storasystern i mej vill klart ha honpm kvar i närheten.

Men samtidigt, hur underbart är det inte att han har kommit in på skolan å ska flytta hemifrån, för hans egen del.

Å han ska bara flytta till Kalmar, inte andra sidanj jorden. :P


Ska bara duscha å fixa lite sen kör vi!

Hej på er!

Av Lisa - 17 januari 2010 21:47

Jag skulle ljuga om jag sa att det inte kliar i mina bloggfingrar.

But still.

Avvecklingen känns ändå aktuell.

Jag vill inte vara negativ, eller jag är inte negativ irl, utan jag framstår mest som det här.

Men samtidigt, bloggen har varit min ventil, hellre gnälla järnet här än att låta negativa tankar å trötthet gå ut över min familj.

Ganska sunt tänk om man tänker efter.  

Om jag slutar älta här, var ska jag då avreagera mej?



Tack så hjärtligt för era ärliga, å riktigt peppande kommentarer!   


Av Lisa - 17 januari 2010 08:49

Vidhåller det jag skrev i natt.

Jag får nog ta å ge mej nu.

Den här bloggens bäst-före-datum är passerrat med hästlängder.

Kommer jag inte på nån drastisk åtgärd, finns det ingen annan återvända å graven.

Min blogg tenderar till att vara den mest negativa i hela cyberspace å det är en skev bild av mej jag inte vill förmedla.

Majoriteten av er som fortfarande läser suckar säkert högt efter varje gång jag har printat ner ord som trött, slut eller sova.


Jag vill helst fortsätta, men jag inser att det börjar bli för trist läsning.

Bloggen får vara kvar så länge, sen får vi se om jag återvänder.



Annars, tack för allt!   

Av Lisa - 17 januari 2010 00:25

My, my, my, jag är fortfarande uppe. :)

Lite skillnad det mot å lägga sej nio.

Snart är det dock dags för sängen.

Funderar på att lägga ner.

Skriver jag ändå bara om hur trött jag är så det är knappt lönt...

Får ser hur det känns i veckan.

Annars är det fan slut!

Av Lisa - 16 januari 2010 07:34

I dag klockan tio ska grabbarna på Familjegympa.

Första gången i dag.

Jag jobbar å kan därför inte följa med.

Trist att missa ett sånt stort moment.

Har alltid velat att mina barn ska gå på gympa ända sen jag själv var ledare å nu är det plötligt dags.

Jag har en son som är stor nog att börja.

Tror Viggo gillar det skarpt. Vi har tjuvtestat lite sånglekar å ramsor hemma å det klarar han galant. :D

Vad Martin känner inför det hela låter jag till största delen vara osagt.

Men jag säger så mycket som såhär, i bland måste man offra sej för sina barn.


Kvart över ett slutar jag alltså.

Ska ringa pappsen under dagen å se om jag ska göra min gratäng hos dem eller hemma. Rosenbröden tog de över så jag har bara en grej att tänkapå inför kvällens firande.


Är fortfarande snorig å dassig, men jag ska nog överleva ändå! :)


Ha en bra lördag!


 

Av Lisa - 15 januari 2010 21:03

Herregud vad trött jag är.

Men det var helt klart rätt beslut att masa mej upp till Hanna å Håkan å flickorna.

Härligt med lite fredagskänsla trots att man jobbar i helgen.

Nu ska jag krypa ner å sova!

Skit samma att det är fredag å klockan bara är nio.

Så trött är jag, thats life!

Av Lisa - 15 januari 2010 14:21

Hemma från jobbet.

Mindre kul dag som väntat.

Fick dock äntligen ett besked.

Om jag inte får någon av de två tjänster jag har sökt blir det vik på en annan avdelning. :D

100% i februari åtminstone.

Härligt då det är demensvård jag vill syssla med!


Har nästan precis kommit hem.

Hann inte mer än sätta mej ner innan Rex var uppe på bordet å välte ut mitt vatten glas över hela mej å min dator!

Suck, vad trött man blir.


Klockan fyra trotsar jag förkylningen å tröttheten för en liten myskväll hos Hanna & co. Får se hur länge jag orkar. Trodde helt ärligt jag var piggare när vi bestämde.

Men, men, en liten sväng får det bli i allafall. :D


Snart kommer mina boys.   


Trevlig helg!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards