Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2010

Av Lisa - 13 januari 2010 06:38

... sju-morronen för veckan.

I morron är jag ledig å hoppas på att sova till åtta. ;)

Jobbar till fyra i dag. Vi har möte.

Kan blir spännande nu när chfen har talat om för de värsta skvallerbyttorna vilka som har sökt "min" tjänst.

Det verkar ju va helt klart vem det blir också, men vi får väl se vad som sägs i dag. :)


Ut i kylan igen då..

Av Lisa - 12 januari 2010 19:01

En trevlig, lugn hemma kväll idag.


Känns som jag har jobbat tre veckor i streck när det i själva verket rör sej om två dagar. :)

Arbetsdagarna har knappast varit tuffare än vanligt, men den psykiska påfrestningen som det innebär att allt är så ovisst å osäkert gör mej om möjligt ännu mera utmattad.


Gustav å Stina har ätit middag här. Stina har stuckit å tränat men Gurri är fortfarande kvar.

Än så länge.

På måndag ska han flytta. Till Kalmar.

Funderar  på att låsa dörren så han måste stanna här.

Jag både ålderskrisar å relationskrisar vid tanken på att han ska FLYTTA.

Troligtvis följer hela familjen med på måndag morron när flyttlasset går.

Kan inte lova att jag kan låta bli å gråta.

Det är dock mest tårar av stolthet.

Min lilla, lilla, lillebror ska bli sjuksköterska.   

 


Jaha, nog tjata om det, för i dag. :D


Ska bara ligga på soffan nu. Kolla på Bygglov å sen sova.

Av Lisa - 12 januari 2010 14:17

Just nu befinner sej min blogg i rampljuset på bloggplatsens startsida.   

Det kostade en tia, men vad gör man inte? :)

Jag själv låter oftast bli att kolla bloggarna som för reklam där, på ren trots!

Gratis läsare? Jo jag tackar. :D

Från å med nu ska jag dock kolla in dem lite oftare.

Lite uppmärksamhet är man trots allt värd om man offrar tio kronor. :D

Allt för konsten. :D


Annars då?

Jo jag har jobbat.

Verkar helt bestämt nu att jag får lämna min nuvarande arbetsplats i månads-skiftet. Trist, dels för att jag trivs så bra(trots allt) å dels för schemat jag gjort för februari passar så bra i hop med mitt övriga liv. Ledig på Viggos två-årsdag å tredagars ledig helgen efter så vi hinner med kalas å allt.

Men vad gör man?

Har man valt ett yrke där man efter sex år fortfarande bara är vikarie får man nästan skylla sej själv.

Åtminstone räkna med sånt här. :)

Jag har dock sökt två andra tjänster.

Som jag bara sådär blev intervjuvad för i går eftermiddag.

Jag hoppas, men tror nog inte riktigt på det...


Hoppas på att mina grabbar snart är på intågande här med!  :)

Återkommer troligtvis i kväll. :D



Av Lisa - 12 januari 2010 06:31

Andra sju-morronen av fyra denna veckan då.

I dag slutar jag dock två.


Viggo ska va på dagis tills dess, ska ju va nya regler nån from årsskiftet.

Barn till arbetslösa har rätt till 30 timmar i veckan i stället för 15.

Viggo kommer va ledig när jag är ledig, men de andra dagarna kommer han defenitivt vara där över lunchen.

Han har som ni kanske vet vid det här laget ALLTID krånglat med maten, men på dagis går det bättre, så en lunch där titt som tätt kanske gör underverk med hand attityd till ätande...


Nu sticker jag, inget att hålla på precis...

Av Lisa - 11 januari 2010 21:47

Denna dagen måste gå till historien som den allra märkligaste, ever.

Hade en riktigt dålig start,så dålig att jag var beredd att sjukskriva mej å gå hem.

Nu gjorde jag inte detta utan kallades till ett samtal med chefen framåt eftermiddagen.

Ett samtal som visade sej vara en högst oväntat twist på denna dagen.

Blev inte mycket klokare, men dagen blev lite bättre i allafall...



Slutade sent å cyklade ilfart(eller ja, så fort det går när det ligger snömodd på vägen) hem till mina grabbar för att kela loss å höra om deras dag.

Viggo har nämligen varit på dagis i dag.

Han har varit ledig sen innan jul, men i dag var det dags.

Den lilla filuren behöver träffa andra barn, det märkte jag tydligt i går på badet när han skaffade sej en kompis som han till å med pratade med.

Eftersom Martin inte precis har några pappalediga vänner å jag jobbar hela jävla tiden(å gör inte jag det så gör vännerna det o so on o so on) är dagis det bästa alternativet.


Nu i kväll har jag tagit tag i mitt liv å tränat ett medelpass. Skönt.

Ska bara få till detta med ätandet med. Lite tjabbigt när man har ett barn som är minst sagt kräsen...

Det kommer väl det med. Inget skräp ska jag inta i allafall. PUNKT SLUT!


Nu ska jag krypa ner jämte Viggo å förhoppningsvis sova gott fram tills klockan piper vid sex i morron bitti!


Gonatt!


Av Lisa - 11 januari 2010 06:37

Nu sticker jag till jobbet!

Av Lisa - 10 januari 2010 21:08

Har precis sett den sista halvtimmen av robotkrig.

Måste säga att Transformers filmerna var ganska bra, bägge två. :D

Tur att man kan ha fel.   


Är trött som tusan, hjälper visst inte att va ledig. ;)

I morron börjar en ny nyttig vecka för min del(har ni hört den förr...  )


Ska sova nu. Har som sagt en tuff vecka framför mej.

Men jag ska orka, tröttheten måste bekämpas nu likaså de extra kilona, jag är taggad!


Av Lisa - 10 januari 2010 19:36

Jisses vad det var kul på badet i dag.

Inte en enda människa i barnpoolen när vi kom å inte blev det särskilt många fler senare heller. :)

Viggo njöt i fulla drag å levde livet. :)


(lite immigt på linsen till en början...)

     

Viggo "simmade" omkring själv i den djupa poolen med hjälp av armkuddar. :)

   

 

Helt klart ska jag följa med fler gånger, så jäkla kul! :D


Härligt att va ledig!

I kväll är Emelie å Snoff här å umgås. :)

I morron är det back to work, tre sju-mornar i rad å sex arbetsdagar under veckan.

Två dagar går för snabbt, men men, jag har njutit i allafall. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards