Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Tungt dygn.

Av Lisa - 25 februari 2010 19:33

Usch ja.

Om ni inte orkar med gnäll rekommenderar jag er, här å nu, att sluta läsa min blogg.

Med det sagt är sannigen å säga att jag mår riktigt dåligt.

Värre än nånsin innan.

Trodde att en förlossning å ett nytt barn skulle utlösa psykisk ohälsa, men icke, den låter sej inte vänta på.

Det senaste dygnet har varit en pina.

Viggo vakande redan halv ett å skrek som en besatt, det i sin tur framkallade en riktigt ångerstattack hos mej med andnöd å hela kittet. :S

Sov såklart oroligt å sen upp å jobba på det.

Även där var det TO MUTCH, har bara hunnit äta tre rån på hela dagen.

Inte haft nån rast å inte suttit ner en minut.

Hämtade upp Viggo på dagis nästan en timme tidigare(smet tidigare eftersom rasten brann inne...)

Hann inte ens i från dagis innan han SKREK efter sin pappa.

Skrikandet fortsatte i två hela timmar innan jag kapitulerade å använde pippi för att av leda.

Då hade jag ännu inte fått i mej mer mat än de där ynka rånen vid elvatiden.

Behöver jag tala om att jag bröt i hop när Martin väl kom sen.

Det är väl inget nytt att Viggo favoriserar Martin, men ibland ösnkar jag att jag med fick ta del av lite kärlek. ;( Eller att jag åtminstone kunde duga när Martin inte ens finns å tillgå.

Antar att hormoner å oro över jobbet spökar med, men detta är lite väl bra. :(


  Älskade, älskade pojke, du förtjänar mer än du får just mu. ;(


Tog mej samman så pass att hela familjen gav sej i väg å handlade.

På Citygross för en gång skull. Fråga mej inte varför

Vilket skit.

Hjärta Coop säger jag bara! :)


Det bästa som hänt i dag är annars att jag på dagis möttes av en son i klädd samma byxor å kallingar som jag lämnat honom i i morse. :)

Underbart att det funkar där med.


Gustav är nu där han hör hemma! Här, i Asarum.

I morron ska jag hem till M å P för syskonhäng å pappas mat.

Längtar i hjäl mej, tycker jag varit hungrig i flera veckor nu.


Nu ska jag umgås lite med Martin, sen ska vi försöka sova.

 
 
Ingen bild

Emelie P

25 februari 2010 21:14

Lilla Lisa, kom hit och häng på min soffa en stund så underhåller säkert mina barn ditt barn ett tag så kan du sova en stund. Ärligt talat som önskar jag vi umgicks mer så hade jag varit vaken en natt med Viggo så du fick sova. Du måste också tänka på lillfis som ska växa, den behöver mera än 3 rån hjärtat. Puss på er!

 
Ingen bild

MW

26 februari 2010 07:55

Hej jag vet precis vad du går igenom, tro mig, jag vet det är fruktansvärt jobbigt. behöver du prata av dig så finns jag här. Vi kan även prata lite MK det kanske hjälper hehe. stora kramar p dig.

 
Ingen bild

Jeanna

26 februari 2010 09:10

...jag glömde nog skriva mitt namn med det var Jeanna som var författare till förra inlägget!

 
Ingen bild

Ina

26 februari 2010 12:50

Du.Jag känner inte dig alls.Men läst här ett bra tag.Det är ok att må skit ibland.Och det är nog lite mycket?Jag vet inte om jag har missat nåt inlägg men vad jag har förstått så är du gravid?El?Du skriver om hormoner osv.
Jag har mått skit o varit helt sönderstressad ibland.Men i mitt fall har det gått över.(för det mesta iaf:)
Men inte av sig själv dock.
Ta paus!!
Låt pappan ta lillkillen o kanske åka iväg på nåt..så du får ligga hemma och bara vara.Stick iväg själv nån kväll.Gå på bio el nåt du tycker är roligt.Med vänner el så.
Sen så spendera lite ensamtid med pojken.
Göra nåt kul bara ni.Det kan vara en protest.Ganska vanligt sätt att faktiskt förmedla saknad.Dom har en tendens o skjuta ifrån en då.
Men att du mår dåligt är ju inget konstigt el ovanligt.Du arbetar.Och verkar har väldigt höga krav på dig själv.(?)
Och samtidigt vara mamma.
Det är lätt att tro att alla andra fixar det här.Att det är du som inte orkar bara.Men detta är inte sant.
Många föräldrar har gråtit många ggr av utmattning.
Jag var lika rädd inför nr två.Eftersom mitt första barn blev ännu värre under graviditet.
Men det löser sig.
Det gör bara det.Släpp lite på kraven på dig själv.
Försök leva här och nu.
Det blir bättre jag lovar.
KRAM

 
Ingen bild

Ina

26 februari 2010 12:53

För övrigt har jag många ggr tänkt om dig att HUR ORKAR HON?.Gett mig komplex många ggr:)
Jag hade nog inte orkat det tempot.Pysslat o bakat o fixat middagar..o renovera och fasiken vet allt.
Så att man ibland inte orkar mer än bara mänskligt.Du håller ett jäkla tempo:)
Så orka det kommer du o göra.

 
Ingen bild

jajja

26 februari 2010 23:10

Skickar massor av kramar till värlsens bästa Lisa! Känner igen mig i det du skriver...

 
Ingen bild

ida

27 februari 2010 08:25

Lisa! Vad jag blir ledsen av att läsa detta inlägget! :-( Du har verkligen kämpat p MASSOR den sista tiden och är såå go. Men om jag ska vara ärlig så håller det inte i längden. Jag tycker att du ska söka hjälp på bup. Dels för att må bättre nu, reda ut varför Viggo inte sover osv. Men framförallt för att få en bra start men nya bebisen.
Du kommer säkert i håg hur jag mådde efter Jag fått Maja. Det var ett helvete som jag aldrig vill hamna i igen och önskar ingen dit.
Det är guldvärt att få hjälp innan allt rasar totalt!!!
Leker gärna en dag. Ska kolla min kalender och komma med förslag!!
KRAM KRAM Ida

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards