Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Lisa - 25 mars 2010 20:13

Har gjort vad jag kunnat för att få denna lediga dagen att bli någorlunda lyckad.

Förutsättningarna har då rakt inte varit de bästa.

Vakande av Viggo klockan fyra i morse, han hade drömt mardröm å var ledsen.

Redan då hade jag huvudvärk.

När lampan tändes å det definitivt var dags att vakna runt klockan sex dunkade huvudet ganska rejält, men det var ändå uthärdligt.

Morronen var såklart svinlång men vi hade mysigt.

Dock fick Viggo för sej att det skulle gnällas nångång fram mot halv tio å sen höll det på.

Mitt huvud å humör pallade då rakt inte för det. :S

Vid elva packade vi in oss i bilen för att för att försöka vända trenden å slippa bli uttråkade.

Målet var Mörrum å åns ankbestånd. :)

 

Vädret var verkligen på topp å det var väldigt mysigt. Min huvudvärk hade trots att jag hittat två alvedon i väskan ökat ännu mer vid det här laget.

Dum som jag var hade jag inte tänkt på att ta linser å solglasögon, att kisa gynnar verkligen inte huvudvärk... :S


När vi ändå var i Mörrum blev det ett besök på Ljungsleds platskola.

Viggo somnade i bilen på vägen dit.


Det blev ett gäng panséer, en påsklilja å en herrans massa fröer som fick följa med hem.


Vi passade även på å handla. När jag väl lastat över Viggo i sin vagn igen så vakande han.

Efter kånkade på överfull kundkorg å en vagn i andra näven var migränen ett faktum :(

Att nån av oss överlevde eftermiddagen är ett mirakel.

Nån vila var det inte tal om å alvedon mot migrän är ingen hit...



Fattar inte varför jag ska drabbas av två sånna riktiga anfall på kort tid.

Sorgligt men sant, jag är nog inte rustad inför sån press som det innebär att flänga runt å alltid måste vara på högsta topp.

I morron vet jag inte ens var jag ska jobba.

Ringde bokningen i går, å blev lovad besked i dag men har inte hört ett knyst.

Gissar på att jag kommer sova som en kratta pga det...



Jag har inte varit nån vidare bra mamma alls i dag.

Att Viggo dessutom efter en helt blöjfri månad(dagtid) helt vägrar att kissa på toan knäcker mej.

Borde inte bry mej, men jag blir orolig.

Tänk om det forttfarande gör ont å kissa?

Känner mej så besviken. Vi har kämpat för att få Viggo torr, inte utan att han velat, men vi har ändå haft ett evigt jobb hur länge som helst med att passa å pejla in när det är dags å kissa å allt.

Hoppas det bara är nått övergående...


Nog gnällt nu.

Jag känner mej faktiskt inte så gnällig som det låter.

Min lillebror är hemma å vi har ändå fångat några ljusglimtar under dagen som gått.  

Jobba i morron då som sagt. Var å hur länge, det får jag väl veta i morron kvart i sju. :S

Nu ska jag va tyst.

Gonatt!

Av Lisa - 25 mars 2010 10:25

Sitter å äter mackor å hjärt-salami som lite uppladdning inför dagens planer.

SKa snart köra till Mörrum.

Tänker mata ankor å köpa fröer på Ljungsleds. :D

Hoppas vädret är så härligt som det ser ut. :D

På hemvägen ska vi handla mat.

Ska bjuda lillebror på potatisgratäng å fläskfilé. :)

Vad gör man inte för de man älskar?


I dag öppnar H&M här i stan.

Hade gärna gått dit en sväng bara för att se hur det ser ut.

Men jag sparar det till en annan dag.

Hat ingen lust att trängas. :P


Ha en bra dag!

Av Lisa - 25 mars 2010 08:08

I dag är en såndär dag där så mycket vill komma ut å skrivas ner.

Har dock inte tid alls just nu.

Därför nöjer jag mej med att konstatera att detta kommer bli en bra dag.

För i dag kommer han. Lillebror som vi inte sett på en månad!

Längtar efter honom nu!

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards