Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 april 2010

Av Lisa - 3 april 2010 22:03

Dagen började på Coop.

Hängde på låset där vid åtta utan att ens ha druckit kaffe.

Sprang igenom det hela på tjugo minter å fyllde min kasse till bredden.

Åt frallefrukost när jag kom hem sen lär jag å Viggo oss övertalas att ta en tur till Sölvesborg med mor min.

Å nej,hon behövde då rakt inte tjata. :)

Började fåmigrän-känningar å var duktigt nervös för att åka dit med det igen, men två alvedon i god tid avhjälpte det hela.

Tack å lov.

Fick med mej gröna vårgardiner med en någorlunda matchade duk till vardags rummet hem, å en ny sjal. :D

Riktigt vårväder var det.

Pappa hade skickat med gifflar å MER till Viggo som han njöt av i vårsolen. :)

 


Väl hemma gjorde jag min stånde plikt vid familje-get-togethers, potatisgratäng å sen kräftskagen. :D

Sen bar det av upp till M å P för påskfirande, helt enligt traditon.

En massa mat å de övriga obligatoriska momenten: äggmålning å äggletande.

Viggo målade ett par streck på sitt ägg, sen lyckades han skala hela själv å slukade det i ett nafs. :P

       


Gustav målade som uppföljare till tidigare års mördar å knark-kycklingar en kycklingbordell, men det ägget skalade pappa innan någon ens hade hunnit skåda konststycket. :S

Gustavs besvikelse var uppenbar.

Vad ska man säga? En helt vanlig dag med min familj. :D


Efter maten var det dags att leta ägg, eller i Viggos fall, leta tupp. :)

             

Jag hittade mitt ägg sist, men å andra sidan hjälpte jag Viggo att mata hönsen mitt i jakten å såklart tog jag en massa bilder också. :P


Vi körde hem vid halv åtta ungefär. Viggo var trött å min huvdvärk ville inte alls ge sej. :S Men vi var nöjda ändå. Får spela spel en annan kväll helt enkelt. :)


Har sett klart de sista avsnitten på Dexter säsong 1 å det tål å sägas igen: Vilken bra serie! :)


I morron är det fullt ös igen. En massa på agendan.

Ska bla. till Mörrum å äta middag å mata ankor framåt eftermiddagen.

Hoppas mitt envisa huvud är bättre när jag vaknar i morron bitti.

Glad påsk å gonatt!



Av Lisa - 3 april 2010 13:32

  Glad Påsk på er önskar familjen Arvidsson! :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards