Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 april 2010

Av Lisa - 8 april 2010 21:02

Mirakel sker.

Uppenbarligen.

Martin har ruskat liv i vårt stendöda modem.

Det funkar inte fel fritt, men det funkar, i allafall tillfälligt.


Ni kan kanske förstå min frusteration när killen på supporten säger: jaha, då får vi skicka ett nytt...

Var det så illa liksom.

Måtte postgången va snabb! :D


Så. Dagen i dag då.

Jo den har spenderats på lasarettet.

Då jag vaknade med huvudvärk i dag igen tog jag tag i det hela å ringde samariten.

Fick tid klockan tio.

Stimmade in med Viggo till Stina å sen var det non-stop stress hela dagen för att passa tider å försöka få i hop allt.

Läkarbesöket bekräftade det jag trott.

Värken beror troligen på stress.

Inte en enda värktablett utöver alvedon är tillåtet när man är gravid så det enda han rekommenderade mej var att jag skulle sjukskriva mej en vecka å vila.

Är i valet å kvalet.

Varför skulle jag liksom?

Problemen på jobbet kommer finnas kvar å villkoren i övriga livet med allt vad det innebär försvinner ju inte heller på en vecka.

Mitt liv ser ut såhär. Huvudet få vänja sej.

Kan ju inte sjukskriva mej från själv livet eller hur?


Efter läkarbesöket som drog ut på tiden å tog en timme körde jag tillbaka till Stina så hon kunde duscha.

Fick hämta lunchmat på McDonalds som vi kastade i oss innan det avr dags att köra till sjukhuset igen.

Slängde in en sovande Viggo till mamma å skyndade upp till mitt ultraljud.

ALlt såg bra ut.

Fick dock en grym hostattack när jag låg där på britsen, tårarna sprutade å jag fick knappt luft.

Men som sagt.

Bebisen var ensam där inne å mådde prima. :)

Blev såklart framflyttad en vecka, men det hade jag nästan räknat med.

Det gör inte så mycket heller för den delen, utan det känns nu ännu mera okej att jobba fram till augusti. :)


Mycket stress i dag som sagt.

Slängde ner det viktigaste på Coop på vägen hem från sjukhuset å sen fick jag nästan pusta lite.

I allafall så mycket som det går med Viggo i närheten.

Han har börjat med nått slags trots/uppmärkshamhetssökningsgrej.

Ganska påfretstade. Speciellt när man är så nergången somjag är at the moment. :S

Det är ljuvligt att vara hemma med honom, men känns så illa att han inte får den uppmärksamhan vill ha å förtjänar.

Jag har inget tålamod eller några kreativa idéer heller. :S

Stress var ordet. Från alla möjliga aspekter.




Har en ledig dag till framför mej.

Anna å Maja kommer efter lunch. :P

Får bli så enkelt som scones att bjuda på men det duger säkert. :)


Nu ska jag njuta av lite tv medan det fortfarande funkar! :D


Gokväll!

Av Lisa - 8 april 2010 16:18

Vårt modem har lämnat in. Ringde hit BB som skulle skicka ett helt nytt. Har vi otur står vi utan omvärldskontakt hela helgen. Är ganska knäckt, internet-beroende som jag är, men nu kanske man kan få nått vettig gjort?

 

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards