Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Lisa - 12 april 2010 21:50

Efter alldeles för lång tid har jag äntligen börjat kolla i fatt på programmet Kvartersdoktorn på svtplay.

Ett ljuvligt program jag varmt rekommenderar till som tycker om människor. :D


Har sett två å ett halvt avsnitt men nu blir det sova.

Gonatt!

Av Lisa - 12 april 2010 20:03

Har jobbat i dag.

Nytt ställe igen.

Å jag kan säga som såhär: jag avskyr verkligen att nedvärderas å klassas mera som en börda än hjälp bara för att jag är vikarie.

Det är den fördommen som bidrar allra mest till oviljan att arbeta på det sätt som jag gör.


Vad kan jag göra åt det liksom?

Om deras kollegor är sjuka jämt å ständigt å det alltid kommer vikarier är det väl snarare deras bekymmer än mitt?!

Nu menar jag inte att det är super enkelt att jobba i hop med nån som är ovan, tvärtom.

Men att dömma ut någon på förhand å stressa upp sej i onödan går dirket ut över de gamla å det lider jag grymt av!

Nog om jobbet.

Är ledig i morron å än så länge obokad på onsdag innan det är dags för just detta stället igen.


Hämtade en glad pojke på dagis efter jobbet.

Han berättade stolt för sin favvisfröken att Titti(fråga mej inte varför han döpt sej till det. :P) sitta bak bil. :) Å sen så la han till ett konsterande SYSKON efter det. :)

Jag slutar aldrig att förvånas över hur medveten han faktiskt är å hur många ord som kan rymmas in en liten pojke. :D

Man kan lätt påstå att han ärvt kärleken till att prata från både mej å Martin. Numera är min stora pojke aldrig tyst. :)  


I morron ska jag in till stan å köpa mej en ring. :)

Ha, ha!

Kommer se så jäkla dumt ut att komma där utan blivnade make å köpa en förlovningsring som vigselring. ;)

Vill ha en likadan som den ring jag redan har nämligen.

Lika så bra att ta med Martins för ingravering med, så är det gjort sen!

Sen är det bara ett par miljoner andra grejer som ska hinnas med också...


Det tog mej 35 minuter att lägga Viggo i kväll.

Martin är inte hemma så där körs det med mamman. :S

Orkar därför inte göra nått annat än bara sitta(å äta godis istället för mat....)

Det suger musten ur vem som helst att sitta där å uggla.

Kan lova att den nya bebisen kommer få lära sej att somna själv, omgående, för detta orkar jag inte med med ett barn till. :)

Man lär av sina misstag, hoppas jag. :)


Jag håller där.

Om nån ens orkat läsa igenom hela inlägget ber jag att få återkomma senare eller i morron med en massa annat svammel. :)

Av Lisa - 12 april 2010 20:00

  Jajjamensan. Grönt it is. :D

  "Duken" är med ny.

Å bilarna som dräller överallt är Viggos bidrga till inredningen. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards