Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 22 april 2010

?!?

Av Lisa - 22 april 2010 20:38

Min känning har kommit i dag.

Lite tältvarning, men det är väl det jag vil ha antar jag.

Kommer ju känna mej tjock vad jag än har, å då är det ju å föredra att slippa nått tight...

Har hittat en potensiell jacka med.

Var tror ni? Passar de i hop?

 



Av Lisa - 22 april 2010 19:40

Efter ännu en misslyckad deg å ett recepetbyte lyckades jag äntligen få ti lett gäng vettiga kanelbullar.

Viggo tyckte det var kul i början...

   

Men framåt eftermiddagen var han inte så road.

Titti lessen.

Varför är du ledsen Viggo?

Mamma baka NEJ!

Vad man än gör blir det fel. :)

Här står man å kämpar för att göra goda bullar åt sin son, å vad händer?

Ungstackarn får klara sej själv medan mamman blir besatt å sliter sitt hår... :D


Back to work i morron då.

Migränen kommer krypande å så även smärtorna i mitt bäcken..

I kväll är jag dock ledig å tänker ägna mej åt Dexter... :D

Av Lisa - 22 april 2010 19:21

Till Anna å ni andra som gillar god mat.


Skiva upp kall, helstekt fläskfilé å lägg skivorna på ett fat/ i en form med kanter.

Hacka persilja å rödlök å blanda med olja(hälften oliv, hälften nån neutral) å lite vinäger.

Lägg till kapris efter smak å krydda med örtsalt å svartpeppar.

Bred marinaden ovanpå köttet.

Klart! :D


Mycket gott till det mesta å går utmärkt att förbereda innan, framför allt filén som då ska vara kall.

Man kan blanda marinaden i förväg med, men jag hade inte brett över den över köttet förrän precis innan servering. :D


Lycka till! :)

Av Lisa - 22 april 2010 09:24

Skulle en snabbis till Coop å hämta hem lite nya grejer till dagens bullbak.

Drack inte ens kaffe innan utan tänkte ta det nu efter i lugn å ro.

Handlade för 179 kronor, ostbollar som Viggo å jag skulle ha till vårt fredagsmys i morron å sen kardemumma å smör plus lite annat.

Bara det att mitt kort bara innehöll 143 kronor.

Detta upptäckte jag såklart efter förnedringen i kassan. :(

Fick vackert plocka bort både ostbollarna å Matmagasinet innan vi kunde snabba oss hem...


Provar Leilas vetedeg i dag med, men jag ska snarare ha lite för kall degvätska i dag än i går, då jag misstänker att den var för varm i går...


Fint väder i dag. Ska ut så fort jag fått klart degen.

Emelie kommer å fikar(om jag inte fattat fel. :D) å vi ska bara ta det lungt å va lediga en sista dag innan fyra sjuturer väntar för min del! :/


Nu blir det saltkråkan. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards