Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Lisa - 3 maj 2010 20:29

Tillbaka på jobbet då.

Demensboende, äntligen.

Där är jag hemma å borde få stanna. Punkt slut.

Fick efter en massa telefonsamtal min semster okejad. Skönt.

Sen bytte jag morrondagens kväll mot en morron på samma ställe jag varit på i dag med en kille som med jobbar som jag.

Bara det att jag hade ingen bokning i morronkväll utan på onsdag?!

Så jäkla fel det kan bli. Men vi har nog lyckats lösa det nu.

Jag behåller min dagtur i vilket fall som helst.


Efter jobbet har väl dagen inte varit mycket å hurra för.

Jo middagen, själva maten, stek torsk, stuvad spenat å potatismos.

Sen att inget blev färdigt samtidigt å att Viggo kissade ett vattenfall på sin stol precis när jag skulle sätta mej beskriver i det stora hela hur efftermiddagen å kvällen har varit.

Martin delar definitvit inte min kärlek till potatismos heller så hans humör var inte det bästa.

Tvi för måndag å famför allt min blivande makes dötradiga måndagshumör!


Nu ska jag stäcka ut min arma kropp på soffan.

Sen blir det soooooova! :D



Såhär underbart söt var Viggo på tågresan! :D

   

Av Lisa - 3 maj 2010 20:04

Gårdagen blev som ni kanske märkte blogglös.

Severn vägrade släppa in mej så det var inte mycket å göra åt.

Får försöka uppdatera er om dagen nu i stället, för även om vi hann lågt i från allt jag hade önskat, fick vi en hel del uträttat.


För det första var vi i Mörrum redan nio. Dels för ett besök på Ninas å dels för att Viggo skulle kasta nappar till fiskarna.

Detta lite högtidliga tillfälle ägde rum på bron över ån, mitt över värsta forsen.

Swiss, swiss, swiss sa det sedan hade tre nappar försvunnit i vågorna.

Viggo såg lite fundersam ut efteråt, men inga tårar eller sorg, från någon av oss. :D

Efter det hade Viggo helt klart gjort sej förtjänt av ett winerbröd å en apelsin-MER på konditoriet.

Fick glad nyheter om att tåra går å beställa, ska ringa i morron på min rast å försöka få ta på Nina som gör dessa smarriga bakverk.

Vi tog en rejäl påse med frallor med oss också, å körde hem mot Asarum.

Närmare bestämt till M å P å intog en andra frukost innan nästa grej skulle fixas.


När klockan var strax efter elva var vi på plats på Hemma-butiken för att köpa ny tvättmaskin.

Trots att vår säljare kändes allt annat än hemma på området fick vi med oss en maskin hem.

En 7-kilos LG som förhoppningsvis ska hålla ett par år fram över nu.

 

Vi hann ställa maskinen på plats å flytta oss utåt innan familjen Ahlér kom klockan ett.  

Fyllde mina platskrukor med diverse örter, nu borde de inte frysa i hjäl i allafall. :)

Det växer för fullt i drivbänken med, morötter, rädisor å sallad. :)


Vi stannade kvar ute när gästerna kom.

Fikade å var på lekplatsen innan de körde vidare.

         


Det blev grillad kyckling till middag å det var riktigt gott! :)

Efter middagen möblerade vi om i Viggos rum.

Har tagit bilder på resultatet, men de ligger i kameran, uppe så det får bli en annan dag.

Men det blev bra, jag är mycket nöjd. :D


Det var vår söndag det, mer eller mindre. :D

Av Lisa - 3 maj 2010 05:58

Kom inte in på bloggservern på hela kvällen i går.

Därför blev dagen hela inläggslös från min sida.

Har en massa att uppdatera om.

Så färdigt säsong 2 av Dexter i går så jag bör ha nån minut över till bloggen i kväll. :D


Nu. Ny jobbvecka, förhoppningsvis en kort sådan!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards