Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Lisa - 15 maj 2010 21:28

Nu är filmen slut här.

Känner mej ganska färdig med dagen.

Ska gå å lägga mej vilken minut som helst.

Martin bör ju dröja ett par timmar till, så jag hoppas nästan att min minsta pojke vaknar å kommer över till min säng. :)

Söndag i morron.

Sista dagen Martin är ledig, men vi andra ska bara njuta hela veckan.

Har vi tur med vädret blir det en liten ridtur för Viggo i morron.

Eller i allafall en liten häst-träff. :D


Nu ska jag göra ett sista försök med att ringa upp Anna.

Min mobil är kass. :S

Gonatt!

Av Lisa - 15 maj 2010 19:57

Om någon blev frestad av mitt tidigare inlägg kommer mitt(å liiite Stinas) recpet på skagenröra. :D


Blanda hemmagjord majonäs

(2 ägg-gulor, 1 msk vinäger, 1 msk dijonsenap, vispa i ca 2 dl neutral olja, salta peppra.)

med dill, räkor, gräddfil, citronsaft å hackad rödlök, salta å peppra.


Fyll tunnbröd med röran å strimlad sallad.

Underbar förrätt, eller som i dag kvällsmat. :D


(min kamera är som sagt på svensexa,  annars hade jag visat bilder. :))

Av Lisa - 15 maj 2010 19:31

Nu sover Viggo.

Jag har flyttat ner i soffan.

Om en pojke ligger i blu-rayen.

Har gjort tunnbrödsrullar med hemmagjord skagenröra.

Brett ett par kex.

Häll upp ramlösa smultron.

Jag myser för fulla muggar! :D

Av Lisa - 15 maj 2010 15:34

Fy f*n vad matt jag känner mej.

Viggo verkar med bli extra trött av vädret å vägrar göra nått annat än å se på pippi.

Jag är så trött på henne, men vad gör man?

Är inte precis i skick till att tjabba fram nån annan aktivitet heller så...

Har satt på en kanna kaffe nu i hopp om att blir hjälpt av en skvätt.

Hoppas kan man ju alltid. :)


Skickade med min kamera till svensexe-gänget, hoppas de tar nån bra bild på min blivande make å att de ingår nån form av förnedring för hans del med. :) He, he! :)


Nu ska jag hämta kaffet å läsa lite i min nya Matmagasinet! :)

Av Lisa - 15 maj 2010 14:11

Det var så trist väder i morse att vi struntade i fiksaffären.

Ville ju kunna sitta på bryggan å ta en glass med.

Det var då rakt inte aktuellt, regnet bara öste ner.

Vi tog oss en lugn morron i stället.

Jag var klarvaken redan vid sexmen lyckades somna om en timme i allafall. :)

Verkar som jag är invand på de tidiga timmarna nu. :D


Efter frukosten satte jag först till en bröd-deg å sen körde vi till Coop hela familjen.

Grabbarna har precis hämtat Martin till hans svensexa.

Så Viggo å jag är själva hemma.

Det verkar som om hela världen jobbar så när Viggo har somnat ska jag ha myskväll med mej själv.

Ska äta skagenröra å kex. :D

Ganska mysigt. :)

Kanske ser på nån gammal mysfilm med, The holliday elller Notting hill är ju aldrig fel. :D


Tyvärr har jag gått å blivit sjuk.

Är snorig å döv å hostar å fryser om vartannat.

Är helt slut.

Måtte det vara snabbt övergående så jag är frisk nästa helg...


Resten av eftermiddagen ska jag göra mitt bästa för att underhålla min stackars son.

Jag orkar inte precis så mycket, men vi har både lera å en massa annat skoj så jag hoppas vi ska ha det bra ändå. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards