Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Åååå vad snabbt det går...

Av Lisa - 20 maj 2010 20:15

Nu har jag nästan varit ledig i en hel vecka!

Den stora dagen, å ursäkten till min semester å snart bara en dag bort. :)

Det ska bli så roligt. <3 Hoppas jag. :)


I dag blev då inte alls nytorpet eller nån annan friluftsaktivitet som jag personligen skulle önskat.

Jag lät sonen bestämma å det var det bara åka bil å äta glass som gällde. :)

Tänkte mej ett par ärenden med.

Tjock som jag är passar ju inga av mina gamla kläder, å jag har framför allt inget i gömmorna att plocka fram som passar den här värmeböljan.

Hann till Lindex å köpa leggings(svarta highwater modell) kallingar å solglasögon modell gigatiska till Viggo innan vi träffade Viggos farfar som genast ville bjuda på glass.

 

Det ville såklart Viggo följa med på.

Sagt å gjort.

Vi åt glass sen lät farfar Viggo gå själv. Nått han i vanliga fall aldrig får göra på stan innan vi är klara eftersom det är omöjligt att få honom att sätta sej i vagnen igen.

Jag ville till H&M å leta byxor med.

Viggo flippade som vanligt där inne. Det måste vila en förbannelse över jsut den butiken.

Min muta, i form av glass var ju redan förbrukad å han hade ju redan känt på friheten att slippa vagnen.

Svettig å förbannade slängde jag till mej ett par jeansleggings å ett par svart byxor i farten.

Det var absolut sista gången jag tog med Viggo in på H&M, inga fler försök alltså. Om jag bara kunde komma i håg det.


Jag hade sett på Karlmans meny att dagens var köttfärslimpa å bestämt att vi skulle kosta oss på en lunch på deras uteservering.

Farfar följde med å bjöd mej, (vilket jag såklart är tacksam för!!!) han skulle dock inte äta själv å Viggo däckade på vägen dit å var oväckbar.

Så där satt jag å åt, ensam. Inte precis vad jag hade tänkt mej när jag planerade...Men, men...

Maten var riktigt god i allafall. :)


När vi kom hem var både byxorna å leggingsen från H&M såklart för små. :S

Får in å byta dem i morron...

Inte blev jag färdig till att hämta ringarna heller, eller köpa en grej jag såg som jag ville ha(en present. alltså hemligt än...)

Även detta får fixas under morron dagen.


Viggo som gick miste om lyxlunchen var lika glad för fiskpinnar å sen en clementin på ett täcke i solen. :)

   

Vi har varit ute hela dagen.

Har till å med fått lite färg. :)

Kan ju va trevligt när man i övrigt känner sje fulare än ever.

Typiskt.

Men man får skylla sej själv om man planerar in bröllop å graviditet samtidigt...


Nu dricker jag mitt älskade fläder-te å ska starx avnjuta en brownie med.

I morron ska allt ordnas inför lördag å Martin är med ledig.

Först, ska jag ha lite egentid å klippa mej.

Å fixa det jag missat på stan i dag. :)


Natti!


 
 
Linnéa

Linnéa

20 maj 2010 20:52

Hejsan, jag håller på att genomföra en undersökning i psykologi, hur vida man blir påverkad som individ av ens plats i syskonskaran eller som ensambarn och undrar om du skulle kunna ge mig en minut till att svara på dessa frågor?

Kön?


Hur många syskon har du?

Vart i syskonskaran är du? *
Ensambarn ( Om det är över 7 år till ditt närmsta syskon räknas du som ensambarn)
Storasyskon
Mellansyskon
Lillasyskon

Vilket påstående tycker du passar bäst in på dig?
•Trivs ensam, hjälper gärna andra, ansvarstagande, är duktig på att kommunicera, nogran

•Äventyrare, rebellisk, har en lätt inställning till livet, slarvig, tävlingsinriktad, humoristisk

•Duktig på att medla, anpassningsbar, relationsbenägna, drömmande, bekräftelsesökande/tillbakadragen

•Ansvarstagande, ambitiös, duktig i skolan, har höga förväntningar på sig själv, trivs i ledarrollen

Har du ett förhållande?
Nej
Ja. Med ett äldstabarn
Ja. Med ett mellanbarn
Ja. Med ett yngstabarn
Ja. Med ett ensambarn

Tack för att du tog dig tid att svara, svara gärna i min blogg! :)

http://rubin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jeanna

21 maj 2010 12:55

Ett jättegrattis i förskott! Jag hoppas att ni får en underbar dag med erat bröllop imorgon! BAMSEKRAM och en MASSA lyckönskningar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards