Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Lisa - 25 maj 2010 20:39

Herregud vad jag är trött.

Slut i kroppen å slut i huvudet.

Men vi har haft en riktigt toppendag. :)


Plockade upp Stina å Emelie vid halv tio, körde inom Kvantum å köpte frallor å sen vidare mot Småland. :)

Termometern i bilen visade på ynka tio grader å det blåste för fullt, men vi satt ändå ute i Tingsryd å åt frukost. :)

     

Snabbt gick det, men det var i allafall gott. :)

Strax efter elva var vi framme vid slutmålet, Växjö.


Kana nog påstå att jag hade spenderbyxorna, eller jag leggingsen, på. :)

Köpte nya leggings å tunikor på löpande band. :)

Så nu ska jag förhoppningsvis kunna visa mej bland folk i ett par månader till. :)

Viggo var himla duktig å sansad måste jag säga, förrutom ett bryt på skopunkten, men då var alla ganska matta, så jag förstår honom. :)

Han fick välja i leksaksaffären vad han ville ha. Det blev en Volvo-bil sen fick vi två till för en femtiolapp) å en liten räv. :)

Viggo fick skor med. Två par. Fejkfoppa å gympaskor. :)

Såklart passade vi på att kalasa på MAX med.

Tog till å med efterrätt.

     


Å nu är den hemma. Min efterlängtade Kitchen Aid.

 

Fick alla tillbehören, inklusive glasskålen för 800 extra så jag har köttkvarnen å hela kittet. :)  

Tyvärr orkar jag inte baka i kväll, eller ens planera vad jag ska baka i morron.

Men jag är väldigt nöjd å lycklig över att vara stolt ägare till detta mästervärk, både designermässigt å maskinmässigt. :)


Nu ska jag kolla på DH om jag inte hinner somna. :)


Av Lisa - 25 maj 2010 08:24

Håller för fullt på å packar picknick-korgen.

Det blir frukost vid Kungastenarna i Tingsryd på vägen upp.

Precis som på den gamla goda tiden, när shoppingsresorna till Växjö duggade betydligt tätare. :)


Viggo sov till åtta så jag känner nästan mej lite stressad.

Onödigt, vi är ju lediga hela dagen lång. :D


Ska äntligen, äntligen få hem min efterlängtade köksmaskin.   

Fatta vilken underbar man jag har som ställer upp på att jag lägger så mycket pengar av vår gemensamma present på något han absolut klarat sej utan.

Han ska få goa kakor å bröd som tack,det lovar jag. :D

Får se om det blir nått annat shopat med.

En 25årspresent till mej själv kanske? :D

Ingen annan vill nog lägga en krona mer på mej, så jag fixar kanske en liten present själv. :P

Fick en riktigt bra lön. Trots två vab dagar i april, men sen var det ju storhelgsob från påsken med. :D


Detta blir en bra dag,det känner jag allt. :D


  Här är festen i gång. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards