Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Lisa - 26 maj 2010 19:42

Jag vet att jag skrev i morse att jag klarar mej mer än bra utan presenter i år, å det står jag fast vid.

Men att önska skadar väl aldrig? :)


Förrutom kameran vill jag ha: 0.5 kilos hantlar, en syrenbuske,   bröd(jäs)korgar å metallgrillspett. :)



Av Lisa - 26 maj 2010 19:23

Så.

Jag kom inte på något speciellt roligt att premiär-använda min älskade maskin med.

Det fick bli pizza-deg.

Nått var jag ju tvungen å göra.

Jag slog åtminstone på stort å gjorde Leilas variant från min nya bok.

Både receptet å maskinen var underbara.

Ja, jag ÄLSKAR den redan.   

Hoppas på att insupa ny baklust med hjälp av Leila i kväll så det bli roligare med. :D

 


Jag mår fortfarande inte helt bra.

Kan det verkligen vara så att jag far så illa av jobbet?

Det är ju banne mej sjukt i sånna fall.

Ska jobba två dagar på samma ställe nu.

Demensboende, där jag varit en ynka gång..

Måtte det flyta på bra.


Viggo har fått två lite misstänkta prickar i ansiktet.

Vattkoppor tros?

Eller kanske bara nått bett eller finnar?

Får se om de är kvar i morron.


Nu ska jag ha tv-kväll.

Maken(bara måste ju kalla honom sånt. :P) är ute å klipper gräset men han lovade att joina lagom till Arga snickaren.

Härligt för vi har inte mycket tid denna veckan precis.


Såhär gott är det med scones. :)

 

Av Lisa - 26 maj 2010 19:17

Just nu har nog Ica plockat flest pluspoäng hos mej.

Har förrutom Icas underbara å nyttiga müsli, har jag hittat tre grejer till på Ica som inte finns på Coop.

Små ostar med smak.

Kummin Finn crisps.

Å riktig pepperonikorv.

  Vad tycker ni andra som testat bägge? :)

Av Lisa - 26 maj 2010 14:01

Känner mej tyvärr inte alls så pigg nu som i morse å som jag borde göra eftersom vi sov så länge.

Jag känner mej yr å trött i stället.

Matt å olustig.

Jobbångerst redan?

Eller nått annat skit?


Utflykten till "hagen" var mysig.

Lite väl kallt i mellan åt bara.

     

Glömde brödet hemma så vi fick nöja oss med å äta ägg. :)

 

Det gick fint det med.


Är så trött att jag inte ens har lust å baka.

Trots att jag har ny maskin å allt.

Hittar liksom inte inpirationen ändå.

Dock ska jag inviga den senare.

Ska snart köra till Kvantum å köpa jäst å pepperonikorv .

Det blir hemmagjord pizza till middag i stälelt för kalasröra. :)

Jag bara måste testa maskinen ju, å pizzadeg blir perfekt. :)


Ska bara övertala Viggo till att klä på sej lite kläder, sen kör vi. :)

Av Lisa - 26 maj 2010 09:19

Jag trodde ju att jag skulle stå utan födelelsedagspresenter i går.

Tanken har faktiskt inte stört presentglada jag alls.

Jag är sååå nöjd efter bröllopet, med alla presenter å alla bidrag framför allt till maten. :)

I går visade det sej att jag visst kommer få en present av min kära make å son.

En kamera. :)

 

Det tackar man ju inte precis nej till.

Kan till å med tänka mej att betala halva själv. :)


Har ju visat denna innan, å vad tror ni om den ni som kan det här med kameror bättre än jag? :)




Av Lisa - 26 maj 2010 09:08

Sov till åtta i dag med.

Blir lite stressad eftersom jag är van vid nästan en å en halvtimme tidigare, men varför klaga? :)

I varje dag man får sova å vakna pigg. :)

Vi har inte ens ätit frukost ännu.

Väntar på att smöret ska bli lite mjukt då vi ska lyxa till det med scones. :)


Tror allt vi ska åka till antingen en lekplats eller "fårahagen" i dag å bara leka å springa. :)

Vädret verkar beydligt mer lovande än i går i allafall. :)


I kväll är det familjemys. Alla tre ska va hemma. <3

Martin kommer kanske inte bli så lycklig över middagsvalet.

Kalasröra med potatismos, men jag får försöka fjäska med nått gott bakverk. :)


Ska försöka plita ner några fler inlägg om bröllopet till er som vil lha detaljer, men det får bli i kväll. :D

Nu startar vi den här dagen, kaffe å Byn å sen lyxfrukost. :)

   

Lite gamla trädgårdsbilder från förra veckan. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards