Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Lisa - 2 juni 2010 13:50

Om nån har missat det så är jag ju gravid.

Har inte tagit många magbilder alls ännu.

Men här kommer två från i går, alltså vecka 26. :)


    Om nån var nyfiken..? :)

Av Lisa - 2 juni 2010 13:26

Jag kan om jag vill .:)

Nu är hela övervången skrubbad å andra maskinen tvätt är på g.

En timme kvar tills jag ska jobba.

Jag hann alltså med god marginal.

Hade hunnit ta gillestugan med, men jag vågar inte pressa kroppen mer i dag.

Ska ju trots allt jobba tre dagar nu ju...


Sitter på altanen å väntar på att golven ska torka så jag kan duscha.

Mycket annat var det inte just nu.

Hoppas ni får en bra dag! :)




Undrar just om han tycker det är svalare å ligga såhär?

 

Av Lisa - 2 juni 2010 11:38

Nä, nån städlust kan jag inte precis påstå att jag innehar just nu.

Det var bättre med den varan i går, men då kom det en massa i mellan.

I dag vill man ju vara ute i solen å njuta.

Har planterat å vattnat lite innan jag lämnade Viggo.

Men jag vill va ute mer!

Om Martin tillåter skulle jag vilja köra till Biltema å inhandla lite grejer till trädgård å altan.

Detta framför allt...

       

Har vi tur blir det uteplats till helgen med. :)


I kväll blir det sista passet via bokningen.

Jag är fri! :)

Ska bli himla skönt å va på samma ställen nu framöver, än om jag längtar än mera efter att vara mammaledig just nu.

Hoppas det går fort nu. :)


Martin har förresten lyckats fixamin mobil. Mms å allt funkar igen nu.

Nätet var inställt på Teila(!?).

Jag har ställt in den hundra gånger till tre, men det bet tydligen när Martin gjorde det. :)

Skönt, så slipper man tänka på det på ett tag.


På tal om ligga efter har jag inte handlat på år å dar.

Jo, småhandlat såklart, utan lista å det jag kommit på och/eller varit sugen på, men ingen rejäl handling.

Jag saknar Coopet. På fredag ska jag dit med min lista i högsta hugg. :P

Ica hade ta mej tusan inte ekologisk mjölk i går, å det vill jag absolut ha. :)


Nä, nu är det slut maskat.

Städa var det!

Av Lisa - 2 juni 2010 08:40

I går öppnade jag äntligen paketet med skörden av kläder från senaste Me&I-träffen jag var på.

Tyvärr hade Viggos tröja(  ) å mina leggings tagit slut, men det som kom var underbart.

Viggo var först ytterst tveksam till sina byxor.

Han drog å drog i dem. Pojkstackaren har värsta fobin mot när byxorna har kasat upp nämligen.

Nu var hans nya byxor knickersmodell, å det gick in till slut. :)

Ny mössa blev det för hans del med, å den var desto mer populär. :)

 

Av Lisa - 2 juni 2010 08:26

Åååå vad jag ligger efter med allt.

Bloggen, trädgården, städning å tvätt.

Hinner liksom aldrig i fatt.

Nu ska jag jobba tre dagar.

Har ont i mitt bäcken så det skriker om det så jag kommer nog vara ganska utsliten till helgen.

Tradigt, men jobba, det ska jag!

Däremot känner jag redan nu att de två nätter jag har på mitt schema aldrig kommer funka.

Min kropp klarar inte tio timmars jobb i streck som det är nu.

Får undersöka möjligheterna till semester där...


Viggo ska till dagis vid elva.

Jag börjar tre, ska hem i mellan å försöka städa i fatt åtminstone.

Hann bara köket å vardagsrummet i går.

Får nog dammsuga där igen dock, vi åt ju bullar i går. :)

Kanske blir det lite bloggande med, jag har en massa inlägg på lager.

Har knappt berättat nått om bröllopet, sen vill jag byta design å så har jag tvingat Roger att göra en ny header, men då måste jag ju hitta bilder å nått upplägg till den.

Allt annat går dock först så vi får se hur det går med den saken. :)


Ska strax leta oss ut faktiskt.

Solen skiner här å jag har en hel del blommor som behöver sättas om å allt måste ha vatten. :)


Innan jag slutar för nu har jag ett litet tips till er där ute som har lika ont om tid som jag.

Här hinner jag allt som oftast bara städa av med dammsugaren, jag både dammar å tar golvet med maskinen.

Moppning hinns ytterst sällan med.

I å med detta missar man den där doften av nystädat å rent.

Då är rumsdoften Aloe & Soft Linen från Body Shop ett utmärkt sätt å fuska på. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards