Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Dagis or not?

Av Lisa - 13 juni 2010 21:11

Funderar på att säga upp Viggos dagisplats i samband med att jag ska gå hem från jobbet.

Det verkar inte vara många som väljer det, men om jag har chansen att vara hemma med bägge mina barn, vad ska jag då med dagis till?

Om Viggo hade varit äldre hade det varit en annan sak, men just nu?

Jag vet inte.

Vill såklart göra det bästa för Viggo, men är jag dum som tror att han har det allra bäst hemma med oss?


För mej är dagis en barnvakt, vi föräldrar måste arbeta, men om jag inte jobbar hur försvarar jag då att jag lämnar bort mitt barn?

Om det blir tuffare än jag trott(jaaaa, jag räknar med att det blir tufft, men om det blir olidligt menar jag...) har jag andra möjligheter till avlastning än just dagis.

Martin skulle kanske kunna va hemma en extra dag i veckan?

Till exempel.

Jag vill verkligen att Viggo ska få vara delaktig i allt. Så har jag växt upp å det är det jag känner till å anser är bra.

Men missunnar jag Viggo nått som är bra för honom, kompisar å pedagogisk verksamhet om jag beslutar mej för detta?

Ett svårt dilemma. Ja.



Ska ringa handläggaren på barnomsorgen å kolla om vi får plats nästa höst på samma ställe för bägge barnen å hur fort man kan få ny plats om allt skiter sej å prata lite med dagidpersonalen innan jag bestämmer mej...

En mini-liten Viggo  





 
 
Ingen bild

Angelica

13 juni 2010 22:06

jag had e inte sagt upp dagisplatsen. jag tycker att du har ett väldigt fint tänkandeoch sunt sett att se på det här med dagis o hemmatid men efetrsom han är inskolad o verkar fungera bra i den gruppen han är på dagis hade jag låtit honpm fortsätta vara där någongång ibland. jag har nästan aldrig ofelia en hel vecka på dagis, hon är där 2-3 dagar i veckan i genomsnitt men hon älskar dagis o som du säger så är dte härligt för barn att få vara i stora grupper med barn o göra pedagogiska saker som du kanske inte har möjlighet att göra med en iten nyfödd i famnen, jul-påsk & andra dagisfester,sångstunder, pysseldagar mm.mm- tro mig, två barn tar mer tid än du nånsinn kan ana! även om det är såå underbart också! jag har även sett tiden då ofelia är på dagis som min städ eller fixa tid, då zelma ofta sover en stund under dom timmarna, o det har varit guld värt att få lite lugn o ro runt sig. har hon varit vaken har jag sett den tiden som "min o zelmas" egna tid. ofelia var hemma i 10 veckor "på semester" när zelma komför att vi skulle komma in i rutiner ihop, men bara en sån sak som amning underlättar om du i lugn o ro för göra det någongång utan att oroa dig för att bli "Störd" eller inte ritigt veta vad viggo har för sig just den stunden. man kan ju inte rätt gärna bara lägga ner den lilla bebisen när den är vrålhungig. jag kan ärligt säga att jag lade ner amningen efter 3 månader för att jag inte fick ron jag behövde till att amma. så fort jag kände minsta stress så sinade min mjölk. så mitt råd för både din, viggos o bebis skull är att ha viggo på dagis då & då. men det är bara ett litet tips ;) kram

 
Emmisen

Emmisen

14 juni 2010 08:32

Känns som jag inte vågar säga vad jag tycker om detta, då jag själv jobbar på förskola ju =) Men jag tänker som du, om jag ska fatta mig kort.

http://www.emmisenslillablogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sandra

14 juni 2010 09:05

Klart han ska vara hemma! Tror ändå inte du känner för att stressa iväg med honom varje morgon. Elian har varit hemma hela tiden jag varit f-ledig med Mile. Neo börjar ju skolan i höst så han fick vara kvar. Men han har knappt varit där. Vi har hängt mycket på öppna förskolan istället..

 
Ingen bild

therese

14 juni 2010 12:21

sånt är alltid svårt men själv så hade jag aldrig tagit min dotter från dagis då hon verkligen älskar dagis och får så mycket egentid och pedagogik, leka med kompisar, vara delaktig med andra och ha de så himla roligt med andra barn. Där kan de ge barn stimulans på ett helt annat sätt och för mig så skulle jag aldrig tveka om att ha kvar min tös på dagis trots att de kommer ett syskon snart. Hoppas du kan bestämma dig och känna dig nöjd med de:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards