Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2010

Av Lisa - 13 juni 2010 08:26

Klockan halv åtta stod jag vi spisen å stekte Ricotta pancakes med blåbär i. :D

 

De var riktigt goda med vaniljglass å lite lönnsirap på. Tyckte åtminstone vi vuxna i familjen. :D

 

Har hittat ta--bilder-på-mat-funktionen på kameran å jag måste säga att bilderna blir bättre. :D


Nu ska jag klä på mej, vi ska ut å måla. Eller ja, Martin ska mest måla, jag å Viggo ska bara heja. :D


Ha en bra söndag, det ska jag ha! :D

Av Lisa - 12 juni 2010 21:38

Marina å en väldigt kärleksfull Roger kom inom strax inom halv nio.

Främsta syftet med besöket var att de skulle överlämna deras bröllopspresent till oss.

En förstorad bild på canvas.

En gigantisk förstoring visade det sej. :)

Helt underbar, men JÄTTEstor. :)


De stannade nästan en timme å jag skrattade praktiskt taget konstant! :D

Kunde inte fått en bättre avslutning på dagen. :)

Tack säger jag, för den fina tavlan å de fina orden.   

 


Varken pest eller Polera, eller hur? :D

Ha, ha, ha!

Av Lisa - 12 juni 2010 19:30

I två veckors tid har jag varit mera ledsen å arg än vad jag har varit glad.

I dag rann bägaren över å förhoppningsvis rann också allt krafs bort i samband med det.

I morron är det dags för nya tag, min tankekraft har varit tillräckligt stark förr, nu är det dags å kämpa igen!


Denna dagen har jag därför inte så mycket mera å säga.

Jag visar bilder på nya uteplatsen å grillen i stället, det ända vettiga som hänt i dag. Å att min surdeg går å baka på kanske...

Å lite annat med om man tänker positivt... :)

Då så, bilder var det ja.'

   

Å ja, det är hål altanen, hela sidan mot uteplatsen ska bli tappa. :D


Lite sommar å sol med nu tack så man kan uttnyttja detta till fullo. :D

Av Lisa - 12 juni 2010 19:24

Läser på här på bloggen att det är två år sen det började vända.

Efter både elaka å välmenande kommetarer lyckades jag vända på den depression jag drabbades av när Viggo föddes.

Såhär i efterhand borde jag fått hjälp, redan på BB rentav, men jag lyckades vända mina tankar, själv å med hjälp av familjen.


I dag är jag ledsen.

Har till å med gråtit.

Men jag vill inte.

Jag vägrar hamna där igen.

Jag har för mycket som kan hålla mej upp.

Man å snart två barn.

Jag måste hindra detta innan det är för sent!

Av Lisa - 12 juni 2010 08:08

Kaffet är upphällt i min älskade termosmugg å grabbarna är å handlar frallor.

Dagen började strax innan sex, men vad gör det? :D


Lördag å familjehelg.

Bara en massa mys å hemmafix.

Svärfar är praktiskt taget redan på väg då han ska hjälpa till att få upp Martins murade grill. :)

Jag planerar att baka bröd på min surdeg å att handla lite.

Förhoppningsvis blir det en sväng till Ljus å Miljö för inhandling av lyktor som ska stå på uteplatsen.

Tänkte kolla runt lite efter utemöbler med, ett cafébord å nån form av avlstningsbord/rullvagn måste vi ha jämte grillen med...

Tyvärr verkar det allt annat är varmt ute, men det regnar i allafall inte. än. :)


Nu ska jag duka fram lite.

Trevlig lördag på er!


 

Av Lisa - 11 juni 2010 19:42

Nu är det kväll.

Har hunnit ladda upp 34 stycken bröllopsbilder till under dagen, men inte påbörjat själva inlägget, men det kommer, om nån väntar på det. :)


Dagen har mest bestått av lek med Viggo å en sen snabbfika med Emelie på stan.

Nu i kväll är Stina här, vi har ätit en väldigt god fredags middag bestående av potatiskaka, chilibiffar med avajar relish-sås å vitkåls-sallad. :)


Helgen ska bara spenderas hemma, förhoppningsvis med fint väder. :D

I morron ska grillen upp bland annat. :D


I kväll blir det fotboll tills man slocknar...



Sommarbild från glassbåten. :)

 

Av Lisa - 11 juni 2010 09:49

Jag gillar fredagar.

Vem gör inte det liksom?

Speciellt när man ska vara ledig hela helgen. :)

Viggo å jag är hemma å myser. Leker med bilar å kollar på Bullerbyn om vartannat. :D

Vädret är inte precis lockande.

Hade tänkt att vi kunde åkt till Kulbrunnen eller nån annan lekplats, men vi får se.

Kanske är det varmare än va det ser ut som, har inte kolla det ännu. :D


Undrar just vad man ska hitta på för trevlig fredagsmiddag i dag?

Vad ska ni äta? :)


Under helgen ska den murade grillen komma upp på uteplatsen med.

Den är numera stenbeklädd, men jag inte hunnit ta nån bild.

Kan meddela att jag är mycket nöjd, det kommer bli så fint när allt är på plats. :D

Ska äntligen investera i utelyktor med. Å så behövs det ett lite mindre bord att ha mellan stolarna å kanske nån form av avlastningsyta jämte grillen. :)

Ska se vad vi lyckas klura ut. :)


Ska försöka knåpa i hop ett inlägg om hela vår bröllopsdag, men flera bilder å all fakta med under helgen. :D

Kan ta en stund, men numera kan man ju spara inlägg utan publicering så nån gång blir det väl klart. :D


I dag är min surdeg färdig. :D

Ska baka på den i morron hade jag tänkt.

Ett ostbröd medvästerbotten ost å lite annat smaskigt i.

Tänkte äta det till räkor.

Mmmmm...

Har fått lite dille på de små rosa skaldjuren. :D


Nu kallar Viggo.

Trevlig helg. :D


En liten bild från bröllopsfest, exakt var som sker får ni

läsa om i det kommande bröllopsinlägget. :D

 



Av Lisa - 10 juni 2010 21:33

 

Har varit på studentfirande för min kusin Linnéa. :D

Det regnade vid sjävla utsparken å jag höll nästan på å kissa ner mej, men det är alltid en viss känsla med det där. :D

Fick god buffé å äta å tårta med oss hem i doggy-bag å det har varit mysigt.

Men jäklar vad trött jag är nu.

Tre dagars jobb är vad mitt huvud å kropp klarar just nu.


Jag håller därför där.

Bloggen krånglar så jag vet inte ens om detta kommer publiceras.

Återkommer i morron. :D

Natti!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards