Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2010

Av Lisa - 10 juni 2010 14:01

Slutade redan kvart i ett i dag.

Mot förmodan kom jag därifrån i tid med. :)

Hämtade hem min älskade pojke.

Har längtat mej halvt fördärvad i dag.

Viggo var vansinning i morse å morronbestyren bestod mest av slagsmål. :S

Nu är han betydligt gladare å mysigare. :)


I kväll ska jag å Viggo med mamma, pappa å Stina på studentfirande av min kusin. :D

Vi ska åka med pappa då Martin ska lämna i väg vår bil för lagning av AC:n.

Sex år sedan en annan stod där i vit mössa å sjöng.

Fuck Im old!

Tiden går för fort, så är det bara...


Nu ska jag peta i oss lite mat här.


Sjung om studentens lyckliga dar! :)

Av Lisa - 10 juni 2010 05:57

Då var det snart dags å arbeta igen.

Men en ömmande kropp å utan sömn.

Viggo har sparkats å hållt låda hela natten nu igen.

Börjar tro att det är dags att vänja av honom vid sovandet i vår säng, för om det är såhär vi ska ha det funkar det ju ändå inte för nån.

Går väl an om det genererar i mera sömn, men dessa två nätterna har sammansättningen mest inneburit mera värk å mindre sömn för alla parter.


Är ledig i tre dagarna så kanske man skulle försöka.

I kväll är man säkert för trött å har hundra andra ursäkter, men det tål å funderas på.

Det är ingen hit att vara utmattad redan innan nästa barn anländer ju...


Ja, ja, nu går det dock väldigt bra å sova tydligen.

Ska in å väcka upp barnet nu så vi kommer i väg i tid. :)


Ha en bra dag!


(skit dåligt med bilder nu i know, men jag hinner/orkar aldrig lära in mej på nya kameran så bilderna blir inte som jag vill...)


Får bil en gammal...

 

Av Lisa - 9 juni 2010 22:00

Ja, vad ska man säga?

Har inte suttit en minut på jobbet, inte haft rast å knappt kunnit äta.

Å stämningen, nä den är då rakt inte på topp.

Tur det bara är tillfälligt jobb...


Vågar inte ens känna efter hur det är ställt med min kropp just nu.

Det lär kännas i natt i allafall...

Jobbar i morron till kvart i ett å på kvällen ska vi på student. :D

Sen är jag ledig i tre dagar. :)


Nu ska jag lägga mej.

Hoppas jag kan varva ner bara.

Gonatt!


I dag ha vi blivit med uteplats. :D

Av Lisa - 9 juni 2010 12:18

Jag vet inte om det beror på vädret eller vad det är men jag känner mej illa till mods.

Är sur å less på det mesta. :S

Ska inte göra mycket nytta alls innan jobbet i dag.

Bara mecka färdigt räkmackorna å sen sjunka ner i soffan en stund å se på Leila.


Varför är det så mycket man vill hela tiden?

Borde funnits mera tid, eller mera ork i allafall.

Sommaren får banne mej ta å komma nu så man kan få lite ny energi...


Av Lisa - 9 juni 2010 08:59

Jag är helt flummig denna veckan.

Men visst är det onsdag i dag? :P


Viggo vaknade med gnäll i dag. :S

Efter en stund kröp han dock tillbaka i sängen så vi kunde börja om. :D

Natten som gick var tyvärr inget vidare igen, Viggo har myggbett lite här å där å har sparkat mej konstant.

Min kropp som redan var värkade efter kvällens jobb är mörbultad värre i dag.

Å som vanligt var det bara MAMMA som fick crawla sej upp när lillpojken skulle kissa mitt i natten.

Ja, ja, han skrek i allafall inte.


På tal om det här med sovandet.

Älskade Angelica, tror inte vi är de bästa  på att ge råd anågende sovande, men såhär funkar det hos oss(när allt funkar . :D)

Vi börjar med pyjamas, tandborstning å sen ett par böcker vid sjutiden.

Viggo har slutat å sova på dagarna(kanske nån halvtimme på dagisdagar bara) så han är oftast ganska trött på kvällen.

Efter en bok(eller fem..) säger vi gonatt, å Viggo lägger sej i sin egen säng.

Nån av oss(oftast Martin numera, min kropp klarar inte riktigt att sitta på golvet lägre. :D) sitter sen jämte sängen tills Viggo har somnat, nu för tiden går det fort, men ett tag satt vi där i timmar...

Sen brukar Viggo vaknat till när vi lägger oss, i bland före eller senare.

Då bär vi över honom till oss direkt å sen sover vi förhoppningsvis vidare hela natten, i vår säng.

Inte idealiskt kanske, men man måste få sova när vardagen kallar...

Det verkar dock som vi har en panik-period just nu, gissar på att det är dumma drömmar å en massa intryck som spökar, för Viggo har sovit jätte oroligt i en vecka nu.

Vad vi gör åt det? Inte mycket mer än å håller hoppet om framtida sömn vid liv. :D



Jag har som de flesta med fått mina skattepengar. :D

Ska betala markstenen till uteplatsen sen ska jag spara en del.

Men såklart tänker jag lyxa till vardagen lite också. :D

Är inte alls nöjd med min senaste klippning, så jag tänker boka en ny tid på studio LiLo i stället. Trots att det inte ens är en månad sen jag klippte mej. :)

Bara för jag känner mej som dubbelt så gammal som jag är behöver det inte synas. :D

Det verkar dessutom som hur mycket kläder jag än köper så har jag inget å använda...

Köpte en ny kjol å ett linne på H&M i går, förhoppningsvis förlänger de livet på de få plagg jag har...

Köpte två par shorts till Viggo med, men nu har ju sommaren försvunnit igen...


Viggo ska till dagis klockan elva.

Jag ska bara handla å sen ta det lite lungt innan jag ska jobba.

Ska göra räkmackor till lunch å som killarna kan äta i kväll med. :D


Kan hända att det blir nått inlägg till sen alltså, om jag inte somnar. :D

Av Lisa - 8 juni 2010 22:01

Ja, fick lunch å en massa skratt i hop med Anna å Stina innan jobbet. :D

Jobbet i sej flöt med på bra, men man blir trött i kroppen.


Jobbar kväll i morron med.

Hoppas jag vaknar efter en hel natts sömn av en glad pojke som i dag. :)


Ska väl sova snart antar jag. Ville mest säga gonatt. :)


Av Lisa - 8 juni 2010 09:17

 

Ja, det är den här smala människan å så Viggo som får plats här.

Varför hålet fortfarande inte har byggts in efter två år?

Det står nog skrivet i stjärnorna. :D

Av Lisa - 8 juni 2010 08:53

Hallelulija, Viggo har sovit bra i natt!

Äntligen.

Han är så duktigt medveten om det själv med.

Något av det första han sa till mej i morse var: Tittin inte skrika natt. Mamman jätteglad!?

Höll på å skratta i hjäl mej.

Det blev tidg uppstigning i dag dock, men får man bara sova under natten stör det inte mej alls. :D

Dessutom låg vi kvar å pratade i nästan en timme.   

Så himla roligt när man kan föra ett samtal med honom nu. Min stora, stora pojke. :)

Hur kan man inte älska denna lilla busen?

Ska bli så himla roligt att få ge honom ett syskon att växa upp tillsammans med. :)


I dag är det jobb å dagis som gäller igen.

Viggo ska dit klockan elva.

Jag ska till Anna å äta lunch innan jag börjar.   

Kanske en liten sväng å hälsa på Stina med.

Ska bli härligt att bara va Lisa en stund, Anna hon förstår känner mej så väl så där kan man gnälla av sej med. :D


Hoppas kvällen på jobbet går bra. Vet inte alls hur de jag ska jobba med är. Avdelningen har ju inte precis dåligt rykte utan anledning så man blir ju lite nervös...



Ha en bra dag!




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards