Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Lisa - 6 juli 2010 21:39

I dag kom mitt efterlängtade besked från försäkringskassan.

Tyvärr var det idel negativa besked.

Om jag inte får tag på ett utlåtande från nån chef(hur lätt det nu är i dessa semestertider?!) beviljas jag INTE havandeskapspenning.

Varför?

Jo jag har inte ansökt om omplacering hos min arbetsgivare.

Suck.

Jag är på ett "lättare" ställe nu å kroppen pallar inte, vart ska jag omplaceras då?!

Som sagt, hoppas jag får tag på en trevlig chef somär villig å hjälpa mej.

Annars får jag ta de semesterdagar jag har kvar å hoppas att de räcker...

Ååååå vad jobbigt allt ska va då!



Det har varit ganska lungt på jobbet i kväll. Tack å lov.

Magen är stenhård konstant ändå. Å benen värker.

Hoppas för allt i världen att sovrummet är lite svalare i natt å att Viggo får slippa den där envisa växtvärken för nu MÅSTE jag få sova!


Ska krypa ner nu strax tänkte jag...

Jobb i morron med...!


Av Lisa - 6 juli 2010 12:58

La mej i sängen å slumrade en efter jag lämnat Viggo på dagis.

Viggo ville va ledig å inte alls släppa mej i dag. :(

Han visade stolt upp sina muffins i allafall.

Bara en dag kvar nu, sen ska han va hemma med oss länge, länge. :)


Sitter för ovanlighetens skull å lyssnar på musik.

Har gjort mej i ordning å ska snart cykla i väg.

Hoppas verkligen det bli lugnare i kväll än i söndags.

Har redan innan ont från topp till tå så det känns allt annat än bra å veta att kroppen ska kämpa en herrans massa timmar till.


Tradigt gnällnade, ja,jag vet jag är liiiiite tjatig just nu.

Men hellre jag tjatar här än på andra. :D

Bara tre veckor kvar, sen ska jag sluta tjata. :)

I promise.


Är så himla sugen på å baka bröd. Hoppas nästan det är mulet i morron eftermiddag med så jag kan baka lite Skrädda kakor så man slipper köpa bröd hela tiden. :)


Nu. Jobbet då.

Av Lisa - 6 juli 2010 10:00

Här är vi i gång sen många timmar tillbaka.

Är ganska matt efter en natt fylld av skrik å växtvärk(nu igen. :()

Men det låtsas vi som vanligt inte om. :D

Har bakat muffins som Viggo ska ha med till dagis i dag.

För att säga hejdå liksom.

Sista dagen i morron. :)


Det blev chokladmuffins med mini-marshmellows.

Utgick från Leilas recept på Polly-muffins men ändrade lite på toppingen alltså. :)  

På tal om å baka har jag upptäckt att min nya surdegsbok är skriven av en matbloggare, ingen bagare eller så utan en helt vanlig kille som älskar å baka bröd å blogga om det. :D

Så nu har jag en ny matblogg å sätt tänderna utöver den fina boken. :D


  Såhär glad blir man tydligen att av att slicka skålen. :)


På tal om nått helt annat är jag grymt sugen på att skaffa en liten kanin som husdjur till mej å Viggo.

En hermelin, som Viggo vill döpa till Jocke efter kaninen i Saltkråkan. :D  

Bara jag får tag i en bra bur under sommaren kommer det nog bli verklighet. :)


I dag jobbar jag kvällen som sagt.

Igen.

Tycker jag inte gör annat just nu. Sammapass på torsdag med ju.

Det känns tungt, som ni vet vide det här laget. :D, men måste ju gå. :)

Viggo ska som sagt till dagis vid elva. Då ska jag köra hem å vila en stund tror jag allt. Men vi vet ju alla hur det brukar bli med den saken. :D


Nu ska vi duscha lite här innan det bär i väg. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards