Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Lisa - 25 juli 2010 18:54

Trots att det är söndagkväll å ingen i familjen ska upp å jobba i morron måndag vill lugnet å lättnaden inte riktigt infinna sej på allvar.

Jag har svårt å slappna av å känner mej mest tom å trött.

Kan som sagt bero på allt grått väder, men jag måste lämna in lite papper till min riktiga chefs vikarie innan jag helt kan släppa det här med jobbet.


Min lilla man är ute å fyller skräpet, medan jag sitter här å huttrar.

Har till å med tagit på mej strumpor å långbyxor, då är det illa. :)

Vet att jag inte borde, men jag har lite dåligt samvete för att jag inte är där ute å hjälper till...


Usch, nä, tankarna vill inte riktigt samla i hop sej, så det var helt klart sista inlägget för i dag.

Nu ska jag spela lite i stället. :)


Av Lisa - 25 juli 2010 17:36

Ja, jag vet jag har gnällt å klagat mej halvt fördärvad på den olidliga värmen, men detta är ju inte precis nått vidare heller...

Regn i två hela dygn å sexton grader ute, max.

Jag ville ju bada på min semester, å va ute åtminstone.

Hoppas det blir bättre i veckan, då är det nämligen tänkt att vi ska till stugan(köra på tisdag..) å sen ska vi till Astrid Lindgrens värld som på onsdag.

Men om det ska fortsätta va såhär kallt å ruggigt får vi se hur vi gör, det är ju inte speciellt kul när alltär blött å kallt.


Vi har haft Mange, Jajja, Thea å Loke här hela eftermiddagen.

Fullt ös å skitmysigt.

Gillar dem så mycket. :)

Glömde tyvärr helt bort å plocka fram kameran.


Är helt utmattad nu med, det kostar på med tre barn i huset. :P

Kvällen blir bara slapp å mys.

Martin ska fylla släpet å köra till tippen i morron(ja, han är makalös. :P) medan jag ska bänka mej i soffan hade jag tänkt. :)

Ska spela rollercoaster tycoon. ;)

Tror man bli trött av vädret med, känns ju som hösten redan är här...

Nog gnylat om det.

Inget man kan göra nått åt ändå... :D



Av Lisa - 25 juli 2010 09:15

  Rosamålade naglar innebär, inget jobb på lång tid. :)



Gårdagskvällen var underbar.

Räktårta till middag.   

Å hallontårta till efterrätt.


 

Bägge två var lika underbart goda.

När Viggo lagt sej körde vi spelrace, Med andra ord, Ubongo, Brändi dog å Trettioett. :D

Mamma å pappa cyklade hem vid elva sen somnade vi gott. :D


Vi sov ända till åtta i morse.

Ska ha gäster under dagen. :)

De kommer kring lunch.

Innan dess ska jag hinna en hel del. Rasta häst å handla bland annat.

Ska bara sörpla i mej lite kaffe, sen får jag stressa i väg.

Trist att regnet håller i sej, men jag får försöka trycka i mej i Martins regnställ...


Återkommer i kväll.

Ha en bra söndag!




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards