Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Lisa - 26 juli 2010 19:32

Herregud vad denna dagen har flugit förbi.

Å då var vi ändå uppe före åtta.

Har hunnit med alla måsten plus lite till. :D

Första anhalt var soptippen i Mörrum, för Martin då alltså.

Jag å Viggo cyklade till stora lekplatsen å lekte vi. :D

Anna, Maja å Morgan kom även en sväng på förmiddagen.

Blev ett dopp i Långasjön, å vattnet hade faktiskt inte blivit alls kallt. :)


Efter badet åt Viggo å sen körde vi upp till lilla Blomma å hundarna för ett sista besök, för nu är hon färdigpassad för denna gången. :)

 



På väg därifrån hade jag å Martin hunnit bli rejält hugriga, så det fick bli en jättesen lunch från McDonalds som vi tog med å åt i Näsviken.

 

Sen lämnade jag mina papper till min nya chef å vi plockade som lovat upp Stina.


Hade tänkt att vi skulle ha hemmagjorda pommes med kyckling å bearnaisesås(köpt, jaaaa...i bland får man fuska, det finns goda färdiga på burk. :D) men med tanke på att lunchen intogs strax innan klockan tre var ingen speciellt hungrig.

hade köpt bakpotatisar att ha till pommesen som vi bakade istället.

Till det blev det kycklingröra med curry.

Potatisen vägrade bli färdig, men röran, den var en riktig fullpottare. :)

Blandade bara stekta kycklingbitar med creme fraische å gräddfil(ungefär hälften/hälften) å smaksatte med curry, en rödlök, lite tomatpuré å en slatt mango chutney. :)


Skulle ju egentligen på MyKiddo-visning i kväll ju. Å det är banne mej inte ofta jag tackar nej till sånna tillställningar, men jag orkade bara inte i kväll.

Har haft migränkänningar sen jag gick från jobbet i fredags, å det kan trötta ut den bästa...


Har precis svängt i hop ett gäng blåbärsmuffins med crumble.

 

Egentligen orkade jag inte det, men jag hittade lite bär uppe i Brinkamåla-skogen i går när jag var där å det är ju synd om de skulle gå till spillo. :)


Frågade Martin lite bedjande innan om vi hade nått planerat i morron.

Känenr mej en anigens stressad efter sånna här fullplanerade dagar.

Han tittade på mej som om jag blivit skvatt galen, ådet var så sant.

I morron blir det fullt ös från första minuten.

Ska till barnmorskan halv elva å innan dess ska vi ha fyllt bilen med packning, handlat å grävt mask för vi ska ju köra till Stugan direkt där i från.

Hur f*n kunde jag glömma det? :)

Har för en gångs skull till å med följt vädersajternas prognoser för Virserum å Vimmerby å det verkar ganska lovade, både för i morron eftermiddag å sen på onsdag.

Det kommer således bli ganska tyst här i ett par dagar framöver, okej misströsta inte, jag hinenr nog skriva nått i morron bitti å sen har vi ju mms-å-sms-blogg-funktionerna, men i allafall.

Jag har ju varken i-phone eller mobilbredband, trots mitt datornördsrykte. :)


Nu blir det till å hänga lite tvätt, sen en dusch på det innan kvällen avlutas me min nya ELLE Mat å Vin å Rollercoaster Tycoon i soffan tillsammans med min älskade man. :)

Å nä, i dag ska vi försöka å inte fastna frmför datorn till halv tolv... :P



Av Lisa - 26 juli 2010 15:39

... lite ro i själen!

Fick ett samtal från en trevlig tjej på försäkringskassan som bara ville tala om att min HP-ansökan har beviljas from i dag. :D

Äntligen säger jag bara.

Ledighetsansökningarna är även inlämnade.

Nu kan jag slappna av!

Härligt! :D

Av Lisa - 26 juli 2010 07:55

Jag borde vara lättad, avslappand å lycklig men nä.

Har legat vaken halva natten(när vi väl stägde spelet å gick å la oss. :P) å oroat mej för mina pengar å papper.

Hoppas, hoppas, hoppas jag får ordning på det i dag så jag kan slappna av...


Då måste jag dock in till stan. Har lovat å hämta Stina när hon slutat.

Kanske ska vänta tills dess, men då kommer säkerligen oron över detta gå ut över denna dagen med...

Martin ska till tippen på förmiddagen. Jag tror Susanne å co kommer först i kväll så behöver troligtivs också till Mörrum, å dit ska jag även framåt kvällningen på MyKiddo-visning.

En jäkla massa körande å flängande. :S


Verkar vara bättre väder i dag. Solen skiner än så länge i allafall så nånstans måste vi få in utelek med mitt älskade barn med. :D


Nu ska jag duka till frukost i allafall, sen får vi hålla alla tummar på att dagen flyter på...


Trevlig måndag. :D


Skitkasst med bilder på sistone, men här kommer en sommrig en. :D

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards