Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 29 juli 2010

Av Lisa - 29 juli 2010 21:32

    I varenda litet mini-hus på Astrid Lindgrens värld som Viggo besökte gjorde min underbara son exakt samma sak.

Han tittade in genom dörren, stegade in å hittade sen en stol där han slog sej ner å satt å satt å satt. :D

Så typsikt Viggo. :D   

Av Lisa - 29 juli 2010 20:39

Som sagt, i dag har första etappen på en total hall renovering inletts.

Vi kommer således(åter igen) leva på en byggarbetsplats i X antal veckor framöver.

Det är inget litet projekt kan jag lova å eftersom det handlar om husets mest centrala rum komemr vi alla vara mitt upp i det hela, hela tiden.

Hoppas det ska flyta på smidigt å inte ta längre tid än nödvändigt.

För att vara mera exakt ska vi göra följande...


Lägga klinkers med golv-värme innanför dörren.


Byta golvet i hela hallen plus i det sk. mellanrummet.


Mellanrummet skall få en vägg så bebisen får eget rum.

Får se hur vi gör med färgen där, jag bara älskar ju den gröna vi har nu, men är det en Vera som bor i magen SKA jag ha ett rosa rum,så är det bara. :D


Fyra nya innerdörrar med foder å allt va det innebär skall upp.


Paneltaket i själva hallen ska gipsas å sen ska där upp ett gäng spotar i stället för "vanliga" lampor.


Å slutligen ska alla hallväggar tapetseras.

Det ser jag allra mest fram emot då jag har förälskat mej i en tapet.

Såg först denna i ett avsnitt av Arga Snickaren(säsong 3, avsnitt fyra, skitsnyggt!)

 

Men när jag började leta efter återförsäljare hittade jag en annan som var snäppet snyggare.

Så den får det bli. :D   ---------------->

Kommer bli så bra. :D



När det väl är färdigt vill säga.

Känner på mej att det kommer kosta en hel del blod, svett å tårar från min sida å då ska inte ens delta vid själva arbetet....

Oreda å grejer överallt är inte precis min grej... :P

Men vill man få fint får man ju lida pin lite, eller hur? :P



När vi ändå håller på å renoverar verkar det dessutom som om det äntligen ska bli sånna här överskåp ovanpå kyl å frys...

   

Hittar ingen annan bild på hur vi har det där, men jag kan säga att vi rev ett städskåp för att få plats med skåpen å inne i dessa var det inte paneltak. :D 

Bilden är från juni 2008 å det är så där fortfarande ser ut vid sidan. :)

Vi ser det inte själva längre, men alla som komemr hit för första gången brukar undra lite försynt vad vi ska göra där? :)




  



Av Lisa - 29 juli 2010 19:02

Borta bra men hemma bäst...


Ja, då var man tillbaka här i sin soffa. :)

Har längtat hem lite, mest efter min egen säng å efter toalett inomhus(då framför allt nattetid. :)) men vi har verkligen haft det toppen.

Flyt med vädret å lyckliga stunder tillsammans med alla Astrids figurer.

Visst, vi var fyra vuxna om ett barn, men vad gjorde det?

Pappa skulle inte ens med till en början, men han stod högst av alla å kollade Pippi-showen. :)

Viggo njöt i fulla drag å var verkligen underbart duktig hela dagen.

Han gick själv å stretade på. :D

Bäst av allt var nog besöket i Emil-shopen, där både mysse å bysse å en alldeles egen griseknoen fick följa med ut. :)

 


                       

Efter fem timmar i parken lyckades vi köra tillbaka till Stugan med en vaken pojke.

Han poserade där glatt i sin Pippi-tröja som jag köpte. Ville ju inte att allt skulle komma från Emils värld. :D

 

Redan vid tio över fem höll vi på å däcka hela högen, å då främst den yngsta av oss. För att undvika detta gav vi oss ut i skogen en runda.

För att befinna sej i stugan är minst sagt en naturupplevelse. :D

  Viggo stretade på bland stockar å mygg. Han ramlade en massa gånger, men bara reste sej å kämpade på, trots tröttheten.

I handen håller han samma lilla gräddkanna som jag plockade mina blåbär i som barn, å den släppte han inte i från sej. :)

Förrutom en massa blåbär hittade vi faktiskt ett gäng kantareller med innan regnet kom. :)

     

Å ja, jag erkänner, en skogpromenad i kuperad terräng var väl inte precis det lämpligaste jag kunde ge mej in på efter en dag på Astrid Lindgrens värld, å det kändes i natt vill jag lova.

Men, men, jag kommer aldrig kunna vara stilla så...

Tjock har jag blivit med om ni är intresserade av det. :P


Lyckades fånga ett stort ögonblick på bild. När Viggo för första gången vågar gålla en liten groda.   

  Så stolt. :D


Regnet kom som sagt i går kväll å höll på natten igenom å så även i morse.

Vi packade å gjorde vad vi kunde i hygienväg , i Martins fall innebar detta att tvätta håret i sjön trots den blygsamma lufttempen kring sexton grader, vilket var väldigt imponerademed tanke på hans vanliga badvanor. :D

Sen körde mot Kosta Outlet.

Handlade med oss fyra nya Orreforsglas å ett glasfat å en glas-skål å sen en alldeles egen te-mugg till vår lilla te-drickare. :)

 

Var väl hemma kring halv tre. Ganska trött alla tre.

Det kostar på å hålla i gång. :)

Stort tack till M å P för dessa dagarna. :) Ni är bäst!   


Nu väntar en massa hemmadagar å en vecka kvar av Martins semester.

Vi tänker fortsätta njuta å umgås å påbörjar ett ganska gigantiskt renoveringsprojekt(mer info om detta kommer till er som är intresserade av den biten. :P).


Av Lisa - 29 juli 2010 14:31

Nu är vi tillbaka från skogarna.

Trötta, smutisiga, men lyckliga å nöjda. :)

Regnet ko mi går kväll, men innan dess hade vi en underbar tisdageftermiddag å kväll i stugan å en toppen onsdag på Astrid Lindgrens värld.

Nu ska jag ta den där välbehövliga duschen, ett par dygn utan rinnande vatten kostar på. :)

Men jag återkommer med fullständig uppdate senare sen. :)


Här kommer Pippi Långstrump... Eller är var det min son? :D

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards