Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juli 2010

Av Lisa - 21 juli 2010 21:35

Två arbetspass kvar...


Ja, efter ca en halvtimme på jobbet smällde det till åryggvärken som jag sluppit ett tag nu kom som ett brev på posten.

Lägg sen till ifrågasättning på högsta nivå å inga ifyllda papper, igen, å där har ni min kväll.

Å nä, jag är inte gnälligare än nån annan eller påstår att jag skulle lida mer än någon annan heller.

Men jag blir säkrare å säkrare på att jag verkligen behöver en paus från jobbet. Semester eller HP, dosen´t matter, bara jag får slippa alla inskränkta männsikor ett tag!

Det finns en del av denna männsikotyp i cyberspace med, men efter si så där tre års bloggande har jag lärt mej att ta till mej de positiva å peppnade kommentarerna i stället. Tack för dem.   


Nu ska jag slänga mej i duschen, sova å sen back to work...

Av Lisa - 21 juli 2010 08:47

Jaha, så nu förtjänar man inte HP om man klarar att åka å bada?!


I dag börjar Östersjöfestivalen.

Inget som lockar mej. Inte alls faktiskt.

Alla andra verkar vara eld å lågor, men jag ska nog inte in til stan alls.

Skulle va för Viggo skull då,men han å Martin skulle nog ta det på fredag när jag jobbar så...

Är det varmt är det mest jobbigt med allt folk.

Men, men alla är vi olika. :D


I dag börjar som sagt fyra.

Vi ska antagligen en tur till Brinkamåla å få direktiv om hur lilla Blomma ska skötas. Jag ska nämligen vara hästvakt under helgen. :D

Förhoppningsvis hinner vi bada lite med innan jag ska infinna mej på arbetet.


Nu ska jag joina familjen i sandlådan. :D


Have a nice day! :)


Såhär såg mina pojkar ut när de var ute å slängde gödning i regnet härom morronen. :D Lika eller vad? :)

 

Av Lisa - 20 juli 2010 20:22

Vi sammanstrålade som bestämt i Norje från våra olika boplatser i kommunen, Familjen Loorentz/Bengtsson från Karlshamns stad, Familjen Parnfelt från Mörrum å vår lilla familj i från Asarum.

Målet var Tomellila å Tosselilla sommarland. :)

 

Vi var på plats strax innan elva. Långa bliköer bitvis, som vi gissar berodde på alla besökare på Kiviks marknad. :)

Vi började med å äta å sen följde diverse parkaktiviteter på löpande band, getter matades, karuseller åktes å bassänger fick besök. :D

             


Allt har varit underbart bra. Liiiite väl varmt, då hoppkuddarna å rutschkanorna var brännheta. Annars är jag grymt nöjd. :D

Barnen var så himla lyckliga å urduktiga.   

Inget gnäll what so ever å de höll sej hos oss.

Såklart blev de trötta på slutet, men det märktes för vår del mest i bilen hem. :)

Tror dock att de har betydligt roligare när det växt till sej ett år till.

Mycket de var för små för ännu, så nästa år har de säkert ännu roligare. :D

Å jag med, för då får jag åka karusell å är förhoppningsvis mera rörlig. :)

Jag har faktiskt inte haft speciellt ont under dagen utan det kommer först nu. Har lite sammandragningar till å från dock.

Men det har jag haft ett tag...


Är såklart trött som ett as rent ut sagt.

Ger det till nio, sen lämnar jag in.

Viggo sov dåligt i natt så vi ligegr lite efter redan innan.

I morron börjar jag inte förrän fyra, så vi låtsas att jag är ledig fram tills dess. :)


Tack för en underbar dag, mina vänner Anna å Emilie å era familjer. :)   


   

Detta nätet klättrade jag i nät jag var liten. :)

Nu var jag på plats som mamma. Surreal eller vad?

När blev jag vuxen?!

Av Lisa - 20 juli 2010 08:07

Om ungefär en timme ska vi möta upp familjen Loorentz/Bengtsson å familjen Parnfelt i Norje.


Sen kör vi vidare mot skåne å Tosselilla för en hel dag med lek å bus. :D

Hoppas de har många bänkar å att Viggo kan hålla sej kring oss.

Men det ska nog gå bra.

Jag går långsamt, men det finns ju mobiler om jag hamnar to far behind. :)


Nu ska jag packa vidare, mycket som ska med en sånhär dag.

Picknick-korg, kylväska å badväskan. :D


Ha en bra dag! :D



 

Av Lisa - 19 juli 2010 20:14

Tre arbetspass kvar.


Är det måndag i dag?

Hmmm, känns mera som lördag i min värld, eller möjligen fredag. :)

Man kan bli förvirrad för mindre.

Hade arbetsdagen från helvetet rent ut sagt.

Hann inte sitta ner å äta å än mindre ta rast.

Jag var så nära att ge upp å börja gråta.

Jag som alltid varit så stolt över mej själv å haft fullt själförtroende i mitt yrke verkar just nu ha tappat allt.

Jag hittar ingen arbetslust eller gnista å ja, jag suger på mitt jobb just nu. :(

Jag gav upp å gick hem vid ett eftersom rasten brunnit inne å väl hem kändes allt genast bättre.


Jag, Stina å Viggo körde å tog ett snabb-dopp i Långasjön å sen körde vi till föräldrarhemmet. :D

Där bjöds det på grillmiddag i sann Buffi-anda å sen tårta som mamma gjort på det. :D

Mmmmm säger jag bara.

Gurri saknades som bara den, men annars var det mysigt.

Jag kände mej ganska trött å osocial, men det var kul ändå.


Ingen blev bra på bilderna, men var gör det?

              


Vi körde hem kvart i åtta. Viggo somnade direkt när vi la honom å nu tvättar Martin bilen.

Så att den är fin i morron när vi ska på familjeutflykt.

Vi ska ju som sagt till Tosselilla med våra vänner i familjerna Loorentz/Bengtsson å Parnfelt. :D

Ska bli så kul! :)

Hoppas på bra väder, men gärna lite lagom varmt. :D

Kan man få det tros? :)


Nu ska jag försöka mej på att hålla mej vaken i ett avsnitt av Dexter. Sen blir det sova! :)

Ska bli så skönt å va ledig i morron! :D


Av Lisa - 19 juli 2010 20:03

När jag väntade Viggo gick jag i skolan fram tills veckan innan han föddes, varje dag vankade jag upp å ner i Vägga skolans trappor eller satt i samma ställning i ett klassrum.

Denna gången hade jag en vision om att jobba  så länge jag orkade/kunde.

Jag menar kan man ta hand om tvååring, då kan jag sköta mitt jobb.

Jag hade fel.

Som det ser ut nu, med arbetsplastningen på mitt jobb å med den värk jag har klarar jag bara en av dessa två saker.

Självklart vill jag prioritera min son.

Jag tycker själv att jag gjort mej välförtjänt av hanvandeskapspenning.

Jag väljer inte att sluta jobba av lathet, då kunde jag gått hem för över  två månader sedan, utan för att jag är rädd om mitt ofödda barn å min egen kropp.

Jag har både agressiva å tunga vårdtagare å ska jag jobba vill jag göra det fullt ut. Inte vara en belastning för mina kollegor å "slippa undan" vissa moment.


Jag tiger för det mesta å sliter på.

Men utan ett bäcken som funkar eller har kraft hur stark är man då?

Å utan styrka å ständig smärta tryter även tålamodet å jag blir riktigt kass på det jag gör.

Jag älskar mitt jobb, men just nu är jag å min familj viktigast.


Jag föredrar helt klart att ansöka om HP framför å sjukskriva mej.

Å visst jag kunde tagit semester, det skulle jag ju gjort om jag inte varit gravid, men nä, kan jag sprara mina dagar till nästa sommar/höst är det guld värt.


Nya chfen får skriva nytt intyg å sen får vi(som tycker jag förtjänar HP) håll tummarna för att mitt ärende går snabbt. :D

Av Lisa - 18 juli 2010 19:35

Fyra arbetspass kvar...

I morron börjar sista arbetsveckan.

Jag ska starta den med att ringa min vikarierande chef.

Försäkringskassan har skickat tillbaka min HP-ansökan obeviljad, igen. :(

Min chef har fyllt i att jag har goda möjligheter till paus i mitt arbete(säkert va, tio som ska upp/ha mat/lägga sej..) å att mitt arbete kan omfödelas å vad f*n det nu var.

Nu har hon gått på semester så jag får vackert jaga en annan chef å hoppas att han kan rätta till detta nu för sista gången. :S


I dag var det riktigt kul å jobba(har ju haft köksturen, men ni som använder internet explorer kan inte läsa det. :D).

Det allra bästa var såklart arberstiden, 8.15-13.15

Har hunnit med en hela massa mys under eftermiddagen.

Lagat å ätit en underbar grillmiddag, fläskfilé, kryddkorv, majskolvar, klyftpotatis, slasa(sååååå god) å persiljesmör. :)

Mmmmm. :D


Stina var här redan när jag kom från jobbet å mamma å pappa kom med inom cyklade. :D

En väldigt bra söndag alltså. :)

En helt vanlig dag.<3


Jag jobbar i morron med.

Å efter det ska vi grilla hos M Å P dit min farmor med kommer. :D


Nu ska jag se på Bedtime stories. :)

Gonatt. :)


 

Av Lisa - 18 juli 2010 07:41

I dag har jag den så kallade köksturen på jobbet.

Kvart över åtta till kvart över ett som till allra största del är tänkt att jag ska spendera i köket.

Nu kan jag allt som oftast inte hålla mej där, men jag borde verkligen göra det.

I dag fick Viggo hjälpa mej med byxorna, som fick kläs på sittande.

Jag har så ont i mitt bäcken att jag vaknar av smärtan när jag försöker vända mej i sömnen...


I natt skedde det en liten olycka igen.

Märkligt nog verkar Viggo, som alltid brukar vakna ett par gånger per natt, börjat sova precis samtidigt som vi testar att sluta med nattblöja.

Ingen vidare kombo visar det sej då han sov ända till halv fyra i sin egen säng i natt å lyckades kissa i sömnen. :(

Stackars Viggo, han blir så ledsen, men samtidigt njuter vi verkligen av att få sova, utan vassa knän i ryggen hela nätterna. :D

Kanske får vi ta tillbaka blöjan ett tag medan han vänjer sej vid å sova längre.

Så kanske han rentav hade sovit vidare? :)

Så slipper han bli så ledsen med...


I eftermiddag har vi planer på å bada å på att testa å göra eget iskaffe.

Vanligt kaffe får man ju knappt ner i denna hettan, men ändå måste man ha det. :) Å så ska min nya surdeg(på rågmjöl) matas för första gången. :D  Det är väl det ända värmen gör nytta för, bakterierna i degen. Lyckas jag inte denna gången kommer jag nog aldrig göra det. :)






Så här roligt tycker Viggo det är när Melker sprutmålar i Saltkråkan. :)

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards