Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Lisa - 5 augusti 2010 21:09

Har spanat runt lite på trettio.se å följande står högt på mina önskelistor. :)


        

Femliters å sjuliters gryta från Oden Steel OBH Nordica.

Å sen tjugofyra alternativt tjugsex centimters pannan från Tefals Jamie Oliver serie.

Å så ett våffeljärn, dubbelt såklart för mesta kapaciteten. :D

 

Önska kan man ju... :P

Av Lisa - 5 augusti 2010 20:52

Snubblade över ett ganska nytt avsnitt av Leila bakar härom kvällen.

Där bakade hon fler grejer ur boken One more slice som jag såklart har.

Bland annat Key lime pie som jag tänker servera som efterrätt nästa gång vi har gäster, sen en annan krämig pajliknande sak med kokad kondenserad mjölk som kolasås som med verkar väldigt god. ;)

Dessutom gjorde hon Bounty-cupcakes som verkade precis ljuvliga. :D

Dessa godingar står med högt upp på min to-do-list. :)


 


Ett annat projekt är att koka egen gelé.

Plockade nästan en liter svarta vinbär från mina buskar å sen köpte jag faktiskt frysta så jag har två liter bär i frysen.

När dessa små rackare ska inta sin nya form det återstår å se.


Jag ska ju ha tid å ork med. :D

Å så var det ju den där pastan med, å koka fond å surdegen som ska lyckas...

Man är aldrig klar. :D

Av Lisa - 5 augusti 2010 19:49

I dag har vi haft betydligt mera ös här hemma än i går, men jag måste ändå säga att denna dagen känns betydligt bättre än gårdagen.

Är såklart trött som ett as, men det är jag ju även om jag vilar så. :D

Stina har å är hos oss i dag. :D

 

Vi har myst omkring, bilarna har blivit tvättade å golvgips har inhadlats. :)

   



Jag har bakat i dag, å då menar jag verkligen bakat.

Ugnen har varit i gång sen i morse å min kära Kitchen Aid har fått jobba.

Det har blivit rosenbröd, peanut cupcakes å piroger. :D

   

   


Nu tittar vi på En riddares historia, som kan va den allra bästa film jag vet, å myser i källaren.

Kan hända att jag å Viggo ska hänga med syster yster i morron med.

Här ska renoveringen förtlöpa å då är vi lite i vägen så planen är i allafall att ge oss ut på nån utflykt.


Inget längre då vi ska köra till farfar i Jönköping på lördag.

Känns sådär såhär Martins sista helg innan jobbet börjar men det var bara denna helgen som alla(utom lillebror. :() kunde så.

Vi ska grilla å shoppa lite på A6.

Jag ska till Ikea. :D Har inte varit där på år å dar så det ser jag riktigt fram emot. Vi ska i allafall handla överskåp till köket. :D

Jag vill till Lagerhus med, så det kanske blir en runda till stan med, om vi hinner. :D


Snart är Maritns semester alltså slut.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte oroar mej för detta.

Det är ju fakta som inte gå å komma i från att jag har svinont över allt å är stor som ett hus.

Att hålla jämna steg med Viggo är en omöjlighet, hur gärna jag än vill...

Jag kommer känna mej värdelös, å måste nog förlita mej en hel del på andra.

Stina jobbar bara en vecka till så den stackaren kan jag nog tigga lite back-up i från å Emelie å Snoff har semester från å med i morron.

Usch ja, måste försöka leva i nuet dessa dagar vi har kvar i hop.

Det får bli som det blir... Folk har skaffat många barn förr å överlevt. :)


Life goes on. :D

Ett helt vanligt liv. Å jag älskar det.   

 


Av Lisa - 5 augusti 2010 09:15

Denna dagen känns redan betydligt bättre än i går.

Jag är på g å bakar Rosenbröd å grabbarna Byggarehar rivit en massa till i hallen. :D

Viggo har fått en mini-skruvdragare av Martin som han går runt med i högst hugg, hela tiden. :D Så underbart söt. :D

I den andra handen har han nått annat verktyg, sin lilla såg eller hammare. :)

 

Betydligt bättre stämning i dag med.

Världens mest rastlösa man är inte hälften så spänd i dag när han kan hålla på å pilla å plocka en massa å inte ta det lugnt. :D

Inte har jag så värst ont ännu heller. :)


Stina ska komma hit å spendera sin ledig dag med oss.

Martin å hon har tydligen bestämt sej för att göra falukorv i ugn till middag. Inte så värst för mej som inte äter korv, men de var lyckliag över det i allafall. :D

Jag får hitta på nått annat till mej.


På tal om Rosenbröd förresten.

Vet nån av er var man får tag på blåa vallmofrön?

Där jag handlar(framför allt på Coop då.. :P) finns det inte.

Hade varit mycket snyggare än ljusa fröer ju, på ljusa rosenbröd i allafall.


Nu är det dags att rulla bullar. :)


På återseende. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards