Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Lisa - 6 augusti 2010 21:11

Satt å tittade igenom bröllopsmappen med bilder. :D

Jag har fortfarande inte blivit färdig med nått inlägg om själva bröllopsdagen.

Ska försöka mej på å göra det, nån gång, om nån mer än jag själv skulle vara intresserad. :D

En underbar upplevelse var det i allafall.

En perfekt dag.

Så nu bjuder jag på ett par godingar från galleriet. :)

 

Japp, där stog vi uppradade innan det var dags till allmän beskådan, klockan ett en lördag. :)

Folk som passerade på torget undrade säkert vad vi var för dårar. :)

 

Vår vackra son var finast av alla. :)

  Själva cermonin. :)

 

Familjebild, FAMILJEN ARVIDSSON. :)

 

Riskastning på Rådhustrappan, man å hustru. :)


En underbar, perfekt dag som sagt. :)


Av Lisa - 6 augusti 2010 20:05

  Är ensam hemma.

Inte helt såklart.

Viggo här med, men han sover gott i sällskap av två apor, en Lilla gubben, Griseknoen, en anka, en sköldpadda, en giraff en krokodil å en nalle.   

Ett under att ugen ens får plats själv. :)


Martin spelar match, men helt ärligt så stör det inte mej det minsta.

Jag myser i soffan med tunnbrödrullar med skagenröra å en peanut cupcake. :)

Ska kolla på Music and lyrics, blogga loss å hänga på FB ända tills min lilla man kommer hem. :D

Filmen är redan i gång, jag har sett den så många gånger att det nästan räcker att höra den. :)


Den här dagen började i ärlighetens namn allt annat än bra.

Viggo var pigg å vaken redan tjugo över fem. :(

Å jag var redan trött eftersom Martin har varit vaken å snorat nästan hela natten, å när han sovit har han snarkat. :(

Typsikt, är det inte den ena så är det den andra å lägg då till att ligga ner å försöka vända mej eller ta mej upp är det värsta som finns just nu.

Ytterst lite sömn alltså.

Dåligt humör å ja ni hajjar...

Det blev tack å lov bättre.

Tröttheten var envis å yrslen som förföljer mej blev jag inte av med, men Stina, jag å Viggo blev bjudna på lunch at the Loorentz/Bengtsson recidence. :D Alltid trevligt å träffa dem. :D


I morron ska vi som sagt åka till Jönköping.

SKulle ljuga om jag sa att jag var taggad inför det.

Hade hellre vilat mej ärligt talat.

I å med att jag står utan Martins support hela dagarna från å med måndag.


Men men, det är som det är å kommer säkert gå fint när vi väl är där.

Ser som ni vet fram emot Ikea. ;D

Å sen har min lilla man lovat mej ett par nya walkingskor, så jag är redo för motion igen när bebisen äntligen bestämmer sej för att komma. :)

Har älskat mina gamla sletna asics, men jag är öppen för förslag.

Dessa ser fina ut till exempel. :D








Ååååå vad jag oroar mej för hur vi ska klara oss hemma nu jag å Viggo själva.

Viggo är inget svårt barn precis, men han behöver stimulans som jag är orolig att jag inte kommer orka ge honom.

Att han ska bli uttråkad å att jag ska ha fattat fel beslut angående dagis å att allt ska bli en ond cirkel.

Samtidigt är jag så säker på att detta är det bästa.

Jag ska få va hemma å umgås å lära känna å se båda mina barn växa å utvecklas.

Det är min dröm.

I drömmen ingår förståss en massa tålamod, kreativitet å ork också, men detta är verkligheten.

Vi kommer ha bättre å sämre dagar.

Såklart, men det är ju i Viggo å Martin som jag hämtar min styrka å livsglädje.

Så varför oroar jag mej egentligen?

Vi kommer klara oss fint, å Martin finns ju där, å många fler med. :)

Flummigt å analytiskt så här i min ensamhet. :)

Livet i ett nötskal. :)

 

Tänk att denna lilla sötnosen ska bli storebror å att vi ska få ett underverk till? :D

Viggo imponerar förtfarande lika mycket på oss å vi pratar å berömmer honom dagarna i ända å på kvällarna i soffan pratar vi om hans framsteg å sånt . :)

Vad vore livet utan honom å Martin..   



Nu ska jag faktiskt titta lite på filmen här. Men det kan mycket väl komma mer från mej i kväll. :)

I feel inspired. :D




Av Lisa - 6 augusti 2010 09:28

Martins sista semesterdag här på hemmaplan.

Helgen ska ju spenderas i Jönköping som sagt.

Känns ganska sorgligt. Tänk om vi kunde varit hemma längre tillsammans?

Visst, snart får vi hem honom igen i samband med att våra nya familjemedlem ska komma, men ändå.

Har redan gjort upp en massa planer för att håll både Viggo å mej sysselsatta i väntan på detta. :)

Min kropp måste orka, för Viggo skull i åtminstone.


Vet inte riktigt va vi ska hitta på i dag.

Stina är på väg hit å Mange kommer under dagen så han å Martin ska sätta gips å reglar.

Fick en sms-inbjudan som infattar lunch hos Anna så det inte är omöjligt att vi nappar på. :)

Systern ville plocka blårbär i går så det kanske vi ska hinan me det med. :)

En sak som är säker är att jag INTE ska baka. :D


Ha en bra dag!


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards