Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Lisa - 11 augusti 2010 21:03

En massa nya besökare å dussintals av positiva kommentarer.

Underbart roligt, å blogglusten borde blomma.

Men ändå.

Det är lätt å va elak när man kan va anonym.

Borde inte bry mej.

Är egentligen van efter så lång tid i denna världen, men nä.

Jag är inte mer än människa.

Trist, att det roliga ska överskuggas av spydigheter.

Känns bättre i morron, å är snabbt glömt.

Men just nu.

Är det ens värt det?

Av Lisa - 11 augusti 2010 19:30

Sitter här i min soffa å kisar med färg i huvudet, kan ju alltid hoppas att det får mej att känna mej lite snyggare till helgen sen.

Oavsett om jag lyckas hitta nått snyggt å ha på mej eller inte...


Har hunnit med en massa i dag.

Som vanligt. :)

I förmiddags var vi som sagt på lekplatsen med Emelie å hennes barn.

Det var trevligt, men lekplatsen vi var på var helt klart bättre förr. :)

Efter lekplatsen var det BM-besök, en lite sen lunch hos Emelie å Snoff som hade passat Viggo å sen en tur till Coop.

Hem, lagade middag å plockat å donat å nu sitter jag här.

Är ganska slut.

I morron blir det lugnt. Inget alls planerat ännu ens.

Får se vad vi kan hitta på. :D

Svärfar kommer å hämtar släpet å tar med sej en massa renoveringsgrejs till tippen, det är allt jag vet.

Martin fyller släpet i detta nu han. :D


Snart ska jag slänga mej i duschen.

Sen blir förhoppningvis lite RCT å span i Ellos-katalogen.


Det kommer troligtvis flera inlägg, eftersom jag absolut inte orkar röra mej här i från mera i dag. :)

Av Lisa - 11 augusti 2010 15:35

För det första måste jag säga att jag verkligen gillar min vikarierande barnmorska.

Hon är toppen. :)

Berättade att jag mådde skit efter Viggos födelse å vad detta berodde på å så.

Då sa hon direkt, denna gången ska du hem!

Inte va på BB i dygn å kämpa med ammande å annat utan direkt hem till Viggo å mitt eget. :D

Skönt å höra med tanke på att BB var en pina sist.


I övrigt hade mitt blodvärde sjunkit ganska rejält sen sist, så det blir järntabletter från å med nu.

Hade gått upp ännu lite till å ligger nu på tio kilo plus.

Däremot hade SF-måttet inte ökat alls. :(

Lite oroande eftersom det var två veckor sen sist vi mätte.

Fick en extra tid på måndag å har det inte ökat tills dess blir det ultraljud för att kolla varför bebisen inte växer...

Hoppas det inte är nått allvarligt...

Lite oroligt känns det allt, men hjärtljuden å bebisen rörelser är ju normala så. :)


Viggo var med Emelie å Snoff medan jag var på sjukhuset.

De hade haft det jättebra, matat ankor å ätit glass å Viggo hade varit så duktig så. :D

Skönt. :D


Nu ska vi vila lite(hoppas jag. :D) sen blir det pasta å kycklinggratäng. :)

Av Lisa - 11 augusti 2010 08:34

I dag vankade vi lite tidgare än vanligt.

Men klockan sju känns ändå överkommligt när man vaknar av att en lite grabb vill kela.   


Vi ska strax cykla mot lekplatsen för att möta upp Emelie å hennes kids.

Viggo ser mycket fram emot detta, han älskar å cykla nämligen.

Tur man klarar det när man knappt kan gå...


Tack å lov verkar värken i fogar å bäcken ha stannat av.

Jag har riktigt, riktigt ont, framför allt märks det när jag försöker springa å på nätter å mornar när jag försöker ta mej upp, men det har i allafall inte blivit värre på sistone.

Ska ju till BM i dag. Gissar på att blodtrycket fortfarande är lågt som tusan å att mitt järnvärde har gått ner.

Får se om det blir niferex som gäller nu sista månaden...

När jag ändå håller på å bitchar om graviditeten måste jag lipa av mej lite.

För hur mycket jag än trivs medlivet å tillvaron i stort trivs jag då rakt inte med min kropp nu.

Inga kläder sitter bra(skitkul när man har tre 25årsfester å ett kalas inom en snar framtid) magen är full med nya bristningar(*piiiiiiiiiiiiiiiiip*) å jag är tjock precis överallt.

Huden har till å medbörjat motarbeta mej å jag MÅSTE verkligen klippa min lugg.

Det där sista kan jag såklart ta tag i, å det ska jag göra kommande vecka med.

Men vad hjälper det när man knappt vill visa sej bland folk? ;(

Snart är det över, å då har jag två barn å SKA ta tag i mej själv omgående!!


Nu ska jag sminka mej, sen bär det av. :D


 




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards