Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

BM-besöket,

Av Lisa - 11 augusti 2010 15:35

För det första måste jag säga att jag verkligen gillar min vikarierande barnmorska.

Hon är toppen. :)

Berättade att jag mådde skit efter Viggos födelse å vad detta berodde på å så.

Då sa hon direkt, denna gången ska du hem!

Inte va på BB i dygn å kämpa med ammande å annat utan direkt hem till Viggo å mitt eget. :D

Skönt å höra med tanke på att BB var en pina sist.


I övrigt hade mitt blodvärde sjunkit ganska rejält sen sist, så det blir järntabletter från å med nu.

Hade gått upp ännu lite till å ligger nu på tio kilo plus.

Däremot hade SF-måttet inte ökat alls. :(

Lite oroande eftersom det var två veckor sen sist vi mätte.

Fick en extra tid på måndag å har det inte ökat tills dess blir det ultraljud för att kolla varför bebisen inte växer...

Hoppas det inte är nått allvarligt...

Lite oroligt känns det allt, men hjärtljuden å bebisen rörelser är ju normala så. :)


Viggo var med Emelie å Snoff medan jag var på sjukhuset.

De hade haft det jättebra, matat ankor å ätit glass å Viggo hade varit så duktig så. :D

Skönt. :D


Nu ska vi vila lite(hoppas jag. :D) sen blir det pasta å kycklinggratäng. :)

 
 
Bettan

Bettan

11 augusti 2010 15:56

Jag håller tummarna för att allt är ok. Det är säkert ingen fara, men jag förstår att du oroar dig.
Kram, kram

http://bettan82.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

11 augusti 2010 16:34

Jag hoppas inte heller det är någon fara, men man blir ju alltid orolig så fort det är något avvikande. Ska med till BM på måndag så då kanske vi ses! :) Kram kram

http://jessan85.blogspot.com

 
Frida

Frida

11 augusti 2010 16:51

Det är nog ingen fara ska du se, jag fick göra ett tillväxtultraljud med Ville. Min mage hade inte växt något på tre besök så man blir orolig. Men det visade sig att allt bara såg bra ut ändå :) Det kommer säkert inte vara något ska du se :)

http://www.mammanolte.blogg.se

 
Sanne

Sanne

11 augusti 2010 19:00

Håller tummarna för dig! Hade samma problem med Axel han växte(visade det sig), men inte magen så jag var på två extra ultraljud! Förstår att det är tröttsamt!

http://minabaktankar.blogspot.com

 
Emma

Emma

11 augusti 2010 20:21

Oroa dig inte! Det kan faktiskt vara så enkelt som att olika barnmorskor mäter olika! Och eftersom denna du hade nu inte var den du brukar ha så kanske det bara är det! men skönt att kolla upp i alla fall=)

http://livetsom.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna

11 augusti 2010 21:24

Säkert ingen fara. Barnmorskorna mäter ju olika men det är alltid skönt att kolla upp det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards