Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Fredagen den 13:e...

Av Lisa - 13 augusti 2010 11:00

Den här dagen har verkligen inte börjat bra.

Trots-morron utan dess like. INGET skulle Viggo göra själv, fast samtidigt är det ju det han vill. Göra ALLT själv.

Tog närmare femhundra år att komma i väg till affären.

Väl där, vad ska man säga?

Handlingen from hell.

Potatiskastning å gallskrik.

Fick ställa grejerna å gå ut å hämta en storvagn å trycka ner ungen i den.

Jag höll mej ändå lugn fast inget hjälpte.

Nu är jag hemma, svettandes å helt slut i kroppen.

Viggo, som uppenbarligen vaknat på fel sida, hade även vaknat på tok för tidigt, så han däckade i bilen.

Låter honom sova en stund å hoppas att mitt vanliga barn är tillbaka när han vaknar.

Han borde va det eller hur? :D

Sånna här dagar skrämmer skiten ur mej rent ut sagt, vilken j*vla kaos det komemr bli med en liten bebis också mitt i sånt här...?!

Ja, ja, jag kommer säkert klara det med, men ibland känner jag mej som värsta skitmamman som bara vill gå in i en vrå å gråta.



Det borde vända. Värre kan det ju inte bli resten av dagen i allafall.


I övrigt, vad det känns nice med fredag.

Vi har överlevt första veckan utan Martin(med en hårsmån kanske, men ändå :D).

Det känns i kroppen, men vi har ändå haft det bra.

Nästa vecka kan bara bli bättre.

Kanske lite mindre renoveringskaos å lite mer ordning å reda.

Det vore önskvärt i allafall...


Svammel, svammel, mycket surr i huvudet just nu.

Nu ska jag in å väcka den där busungen.

Håll tummarna för bättre humör, både hos honom å hos mej. :D


 

Viggo å Loke för två år sedan, vilka pluttar va? :)

 
 
Ingen bild

Angelica

13 augusti 2010 12:24

Trotsålder & jag kan själv. jag känner igen mig. jobbigt! men jag tror inte du behöver oroa dig så mycket över bebisens ankomst, man vänjer sig o hittar nya sätt att gå till mötes, zelma börjar ju bli stor tjej hon med nu,men i början när dom är nyfödda blir det mycket mer att man planerar sina dagar. hittar kanske på något bara på förmiddagen o får sen finna sig i att vara hemma resten av dagen, eller är hemma tills efetermiddagen o hittar på något skojj då. ibland har jag stuckit iväg själv på eftermiddagen med ofelia för att hon ska få leka av sig o inte hamna vi sidan av. När Tobias har kommit hem från jobbet har han helt enkelt få ta zelma ett par timmar. eller har jag kanske tagit zelma och åkt iväg o storhandlat o tobias o ofelia varit hemma. (för att minska risken för vad du är tråkig nu mamma som handlar utbrott) du kommer ju inte kunna vara lika inpulsiv efetrsom bebisen kommer sova ett par gånger om dagen, ammas osv.. men man vänjer sifg som sagt :) man får finna sig i att hålla sig lite mer hemmavid & bjuda hem folk istället så man kan hålla reda på båda och underlätta med sov & matrutinerna. Du får inte vara blyg för att be martin om ledigt då och då, man blir väldigt trött i huvudet av två små som vill ha ens uppmärksamhet hela tiden, så man kan behöva ett par timmars break då och då. i vintras hade jag min gympa på torsdagar o en dag i veckan då jag va och fikade hos någon UTAN barn. På så vis har jag oftast haft ork att hålla humöret uppe även när det har varit som jobbigast med trots, vakna nätter, tänder, magont o annat :) Lycka till, det blir säkert jätte bra vännen. Planera inte för mycket bara, utan ställ dig in oå mycket hemmamys och lugna stunder så blir du inte besviken eller känner dig låst.

 
ida

ida

13 augusti 2010 21:40

Nu kör jag igen..och på den gamla gamla bloggen :-)

http://idus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards