Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Lisa - 5 september 2010 19:25

För det första kan jag nästan svära på att det i dag var första å absolut sista gången jag gav mej in på att lga hel kyckling till middag.

Jag misslyckades å det grövsta, inte med smaken i sej kanske, men i konsistens(inte f*n blir pappas kyckling så slimig å otäck. :S)) å stycking å servering.

Hade ju varit en sak om det bara hade varit vi som skulle äta med, men nä då jag hade ju gett mej på detta obeprövade område när vi skulle ha middagsgäster med.

Nu var de verkligen snälla, men förnedring belv ändå ett faktum.

Att sen Viggo flippade ut fullkomligt å kastade både ris å sina kläder vid bordet, det gjorde ju verkligen inte det hela bättre.

Jag fick till å med kämpa med tårarna där ett tag. :S

Såsen å riset gick tack å lov å äta, så vi slapp i allafall va superhungriga...


Bortsett från detta å att Viggo nog fick nån form av trotsryck i flera omgångar har eftermiddagen varit så himla mysig så. :)

Barnen har lekt å grejat, Mange har hjälpt oss med att montera en ny sovrumsdörr+flytta möbler i vardagsrummet(jiiiiihooo. :D) å jag å Jajja har pratat, pratat å pratat lite till.   

Jag har även försökt övertala dem att de borde flytta till Asarum, med mindre framgång kanske, men det hade varit underbart. :)


Nu ska vi strax hugga in på ett par majskolvar från gårdagens skörd.

Sen ska jag plocka lite innan det blir en sväng neråt soffan en snabbis innan läggdags.

Min lilla man är aktiv som vanligt, har satt väven på den nya väggen å sen har jag önskat mej en tapetremsa i källaren under trappan som matchar fondväggen där tv:n sitter. Mest för kul, å för att vi har tapet över, så det skulle han ordna med. :)

Är han inte underbar så säg? :) Älskar dej Martin, det vet du. :)


Det var denna helgen det...

I morron blir det öppnis på förmiddagen(vårt nya place to be. :P) å förmodligen inte så mycket annat sen på eftermiddagen.

Är jag väl för trött för... :(


Dåligt med bilderna i dag, har inte blivit färdig till å fota nått alls.

Så blir det ibland. :D


Gonatt på er nu!



Av Lisa - 5 september 2010 19:11

I dag är det alltså bara en vecka kvar tills den dagen det är tänkt att jag ska föda barn för andra gången.(plus/minus ett par dagar/veckor förståss).

Jag ska ärligt erkänna att jag börjar bli lite nervös. Inte över själva förlossningen, på den punkten är det snarare tvärtom.

Jag ser fram emot just detta.

Att föda Viggo är det absolut häftigaste jag har gjort, å kalla mej galen, men denna gången hoppas jag på å slippa bedövning helt å hållet.

Näää, så jävla präktig är jag inte att jag tror jag kommer klara det, men det är min vision i allafall. :P

Mest för att det gick som det gick med ryggbedövningen sist, den gjorde mer skada än nytta ju. :)


Åter till saken, nervösheten var det.

Jag är livrädd för BB, vistelsen där när Viggo var nyfödd var en mardröm från början tillslut.

Å jag är dessutom helt övertygad om att mycket som hände de där första dygen satte ribban för de fem första månaderna i Viggos liv när jag var ett vrak.

Denna gången vet jag förvisso bättre, men till BB, dit vill jag bara inte!

Jag önskar å hoppas för allt i världen att allt ska flyta på smidigt så vi får skynda oss hem.

Jag känner mej själv å vet att det kommer vara det bästa för alla parter.

Måste vi stanna av någon anleding så måste vi, men jag tänker göra allt som står i min makt för att komma hem, fortare än kvickt! :)



Två å ett halvt år sedan.   

Å att vi snart ska få uppleva denna lycka igen?!

Magiskt. :)

 

Av Lisa - 5 september 2010 09:09

Japp, ni läste rätt.

Jag läste i ett nummer av tidningen Mama att fenomenet Krystpresent börjar bli stort i USA.

Själva ordet, krystpresent, måste vara något av det fulaste jag nånsin hört eller sagt å jag antar att den engelska motsvarigheten måste låta betydligt bättre eftersom det nu är sååå stort overthere. :)

I vilket fall som helt innebär detta som ordet antyder en present från mannen/den nyblivna pappan till mamman när denna fött deras barn. :D


En briljant idé eller hur?;)

Allt som genererar i flera presenter till mej, måste ju vara det,

en bra idé alltså. :D


Jag kör redan stenhårt med detta, min iphones dyra månadskostnad till exempel, min krystpresent till mej själv. :D

Å lite H&M å Me&I-kläder har jag ju såklart också gjort mej förtjänt av. :)

Svårare än så är det ju inte. :)


(ååå nej, jag är inte ironisk, inte alls. :D)

Av Lisa - 5 september 2010 08:57

Usch.

I dag är mitt humör en anigens sämre redan från start.

Sovit som en kratta nu igen å när jag väl lyckats har jag drömt att jag varit döende i cancer å vaknat upp i full panik.

Smärtan letar sej alltså in i sömnen, för det var mitt skelett som var drabbat i drömmen å gjorde ont som det gör på riktigt. :(

Har redan ont i min rygg med.

SATAN rent ut sagt.

Jag vill kämpa emot å hålla skenet uppe men i dag har jag redan misslyckats hundra gånger om. :(


Vi var uppe innan sju å gjorde scones.

Var hungrig som få, som man blir när man ligger vaken. :(

Ska laga en hel kyckling till middag i dag. Lite nervöst då jag aldrig testat det innan, men det ska väl finnas nått recept i nån av mina alla hundra kokböcker att utgå i från i allafall. :D

Sen blir det för ovanlighetens skull ris till.

Jag är inte så vidare förtjust i just ris annars. Tycker inte det smakar så mycket.

Jag brukar piffa upp det hela med att göra ärtris, dvs. jag blandar kokta gröna ärtor å dill med riset innan servering. :)

Det är riktigt gott. :)

Pappa tipsade om nån vildris-blandning med som jag tänker testa i veckan.:)


Grabbarna flydde till affären.

Familjen Joelsson/Ivarsson ska komma framåt eftermiddagen så vi var ju tvungna att komplettera med en köpt kladdkaka å lite andra mjölkfria-grejer. :)

Älskade Jajja, som jag längtar efter henne i dag. Tur att de kommer hit, för nån bättre uppbackare å påhejare kan man nog inte ha.   


Får se om vi hinner möblera lite i vardagsrummet med.

Har ju några Expedit-hyllor över nu när bebisen ska ha mellanrummet.

Eftersom vårt vardagsrum var allt annat än övermöblerat innan(det ekar till å med lite...) tänker jag faktiskt ha dem där. :)

Flytta möbler klarar jag dock inte själv så jag måste först övertala min man att vi ska göra detta i dag. Hoppas jag lyckas. :D


Nu blir det en runda neråt tvättstugan innan grabbarna är tillbaka. :)

Ha en trevlig söndag! :)


Av Lisa - 5 september 2010 08:54

Är det någon som är bra på det här med blommor/växter som vet hur jag ska få dessa till att må bra igen?

  De bara fäller blad å ser ledsna ut. :S

Gillar de nån näring eller kanske å duscha?

Any ideas? :D

Tack.   



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards